Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Vet inte om det är det här fästet du menar men hade samma "fråga" till tjejens hoj som vi höll på med förra veckan. Hon har en 600RR men jag kan tänka mig att det är ungefär samma fästen.
Är det fästet vid fotpinnen som sitter i orginalsystemet så har vi förstått att man inte behöver något fäste dit.
Körde en sväng igår utan problem, får kolla tråden och se ifall det är det du menar.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180585


God kväll,

Det är som så att jag har köpt ett GPR slip-on till min CBR1000 -05.
Men jag får inte dit de, det verkar som att det fattas två skruvar. Skruvarna som fattas är de som håller fast dämparen i bakramen.

Jag kan inte rikigt förklara och bilder har jag inga heller. Men finns det någon som har några bilder på när ni har "tailkåpan" borttagen och sliponet är monterat?

Hoppas att nån har någon aning om vad jag menar, är i vilket fall oehört tacksam för svar och några bilder!

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

MVH Sebastian

En fråga till alla fantastiskt trevliga och kunniga Honda-tokar: Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-07. Förutom det uppenbara..

Är ramen samma?
Motorn är väl uppdaterad men i stort sett samma?
Är fälgar samma? Vet att broms-skivorna fram inte är exakt lika..

Vore tacksam om någon kunde speca vad som skiljer..

Tack på förhand. :)

Mvh Evers

Kanske hjälper dig lite...

http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?id=5
 
Last edited:

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Standardfel - plocka loss kopplingscylindern och kolla så att kolven inte kärvar. Händer väldigt lätt om ngn pillar på kopplingshandtaget då det inte finns någon motbelastning. MAn får lirka lite med det och vips så blir allt bra. :)

Tack!
En genomgång av kopplingscylindern och en ordentlig luftning av systemet gjorde susen.
 

Starby

de ba gasa
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Honda CBR 600RR
Hallohej!
Är de någon som vet om det fin färdiga "skyddsnät" att köpa för kylaren till cbr 600, som minskar risken för att man sprejar sönder kylet men gummirester och sten, eller får man helt enkelt göra ett själv?

tack i förhand
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Hallå!

Har en snabb fråga:
Vad är det för storlek på muttern till bakhjulet på en CBR1000RR -05. Sitter på annan ort och glömde såklart att mäta upp innan jag åkte. Tänkte nämligen fixa hylsa imorgon söndag.

Tacksam för svar!
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Köp en 520 kedja istället för 525 iaf, märke är jag mindre insatt i.
Kör själv RK iaf, och det fungerar.

Ja har letat mig fram till vad 520 o allt dedär står för o har väl komme fram till att de blir de iaf, sen e de väl x-ring som gäller me,,
Ska ju ha hela drivpaketet så frågan e väl va man ska ha för drev me :va

http://www.motomummy.com/store/home.php?cat=270 nåt kit där fundera ja på.. men vilket :gnissla
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ja har letat mig fram till vad 520 o allt dedär står för o har väl komme fram till att de blir de iaf, sen e de väl x-ring som gäller me,,
Ska ju ha hela drivpaketet så frågan e väl va man ska ha för drev me :va

http://www.motomummy.com/store/home.php?cat=270 nåt kit där fundera ja på.. men vilket :gnissla
Jadu bra fråga, är nog bara att ta det som ser bäst ut!
Sen måste du ta ett svart bakdrev och guldkedja :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jepp svart drev o guldkedja e precis va de blir :tummenupp

tror ja satsar på dedär Driven kitet :va

Frågan bara om EK e bra kedjor eller inte så man sparar 10 dollar eller om man ska ta en RK..hmm
EK har jag aldrig hört talas om, men hört mkt possitivt om RK. 10 dollar = en hamburgare mindre. Satsa på kvalitet :tummenupp
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
EK har jag aldrig hört talas om, men hört mkt possitivt om RK. 10 dollar = en hamburgare mindre. Satsa på kvalitet :tummenupp

Jag tror nog EK säkerligen är en bra kedja men de får nog bli en RK, DID kosta på ett par tre burgare extra o dem behöver jag fan för o växa till mig lite :D

Nu måste jag bara bestämma mig för vilken drevning jag ska ha :D :D :gnissla
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag tror nog EK säkerligen är en bra kedja men de får nog bli en RK, DID kosta på ett par tre burgare extra o dem behöver jag fan för o växa till mig lite :D

Nu måste jag bara bestämma mig för vilken drevning jag ska ha :D :D :gnissla
Standard minus en kugg fram om du kör både gata och bana. Så är det.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03

Har ju gjort det :rolleyes:

Nä men om du kör en kugg ner fram får du bättre acceleration samtidigt som du inte tappar allt för mycket toppfart. Kör du mycket på bana kan du gå upp någon kugg på bakdrevet också för att få den där extra knuffen ut ur böjjarna. Men det beror lite på bana till bana också, så du inte måste växla mitt i någon kurva eller på annat olämpligt ställe.

Edit: Böt till en kugg mindre både på r6an och gixxern för gatkörning och bägge blev mycket roligare att köra :tummenupp
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Har ju gjort det :rolleyes:

Nä men om du kör en kugg ner fram får du bättre acceleration samtidigt som du inte tappar allt för mycket toppfart. Kör du mycket på bana kan du gå upp någon kugg på bakdrevet också för att få den där extra knuffen ut ur böjjarna. Men det beror lite på bana till bana också, så du inte måste växla mitt i någon kurva eller på annat olämpligt ställe.

Edit: Böt till en kugg mindre både på r6an och gixxern för gatkörning och bägge blev mycket roligare att köra :tummenupp

Jaa, jag tänkte lite upponer o bakofram... tänkte bara på kugg upp bak för att få bättre acc men tänkte inte på samma effekt vid ett ner fram.. funderade på vad jag ska me mer toppfart till på bana :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top