Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Förbannat!! Honda är en jävligt stöldsäker hoj alltså! H.I.S.S.
Det visade sig idag att det inte går att ta ett begagnat tändningslås med helt nya 2 st nycklar, och försöka "koda om" så att de passar.
En använd nyckel (i annan hoj) är en förbrukad nyckel, sa de på verkstad.
En gång kodad, sen förbrukad alltså.

Egentligen ganska bra....men jag vill ut o köra...

PS. Jag har inte stulit ngn hoj, utan det var andra som försökte sno min hoj, därav söndrigt tändningslås ( till er som inte läst vad det rör sig om) DS.

Då gör du så här:
Ta det begagnade tändningslåset, köp nya nyckelämnen, slipa in dem som de beggade nycklarna, koda om de nyfrästa nycklarna till HISSen. När allt funkar, förstör alla gamla nycklar. OBS! koda minst två nycklar till boxen, om du bara gör en nyckel och tappar bort den måste du köpa en ny insprutningsbox.

Sådär ja. Fick liv i 600an idag. Det var reläet till insprutet eller vad det är som sitter längst fram av de tre som sitter innanför vänster sidokåpa. Nu är bara frågan, vad är det mittersta till? Jag skiftade nämligen med det och har inte märkt något speciellt.

Det kan vara reläet till kylfläkten. Om du inte kör sakta inne i stan en varm dag borde du klara dig utan den. Annars köper du ett begagnat relä från ex.v. BIKE mc-demontering, de har två demonterade 600rr -04 där.
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Då gör du så här:
Ta det begagnade tändningslåset, köp nya nyckelämnen, slipa in dem som de beggade nycklarna, koda om de nyfrästa nycklarna till HISSen. När allt funkar, förstör alla gamla nycklar. OBS! koda minst två nycklar till boxen, om du bara gör en nyckel och tappar bort den måste du köpa en ny insprutningsbox.



Det kan vara reläet till kylfläkten. Om du inte kör sakta inne i stan en varm dag borde du klara dig utan den. Annars köper du ett begagnat relä från ex.v. BIKE mc-demontering, de har två demonterade 600rr -04 där.

Jag funderade faktiskt på om det kunde vara den. Men det är ju garanti till sommaren så Tibro MC-service får väl helt enkelt skänka mig ett nytt relä! =)
 

paltn

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2006
Ort
åsele
Hoj
Honda CBR 1000 rr
Köp?

Vad ska jag tänka på vid köp av en 1000 rr -04?
Tänkte på om det är nåt speciellt med modellen.
 

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Göteborg/Jonsered
Hoj
Gsxr 1000 K8
tjena!
tyvärr lyckades jag lägga ner hojen i 10km/h fart i en vändning igår, som tur hände det inget mer än jag fick lite skrap på stator kåpan, otroligt nog inte en enda repa på kåpor och annat...*huh*
undrar om det är nån som vet vad ensån kan gå på i kostnad?!?!
har fått en billig läxa nu och ska beställa krasch puckar idag, :)
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Pc3

Tja! Nån som hört att nån haft en Pc3 på en 1000rr -05 har lagt av när den blive varm? Den är monterad på firma med laser pipor och chip mapning. Men den lägger av typ att det blir för varmt under sadeln.

Har nån hört någe liknande och vad det beror på?
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Är det krångligt att byta framdrev på en 1000rr -04?
Nåt spec man bör tänka på med hydralkopplingen å så?

Ser lite trångt ut :)
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Är det krångligt att byta framdrev på en 1000rr -04?
Nåt spec man bör tänka på med hydralkopplingen å så?

Ser lite trångt ut :)

Måste släppa på vattenpumphuset (ej demontera det) och ta dän drevkåpan + den långa axeln, men det borde du listat ut redan. Sen behövs en rejäl förlängare till muttern och nån som håller på bakbromsen eller ett träd mellan svingen och fälgen.:D
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Måste släppa på vattenpumphuset (ej demontera det) och ta dän drevkåpan + den långa axeln, men det borde du listat ut redan. Sen behövs en rejäl förlängare till muttern och nån som håller på bakbromsen eller ett träd mellan svingen och fälgen.:D

Hehe ok, tack för hjälpen!
 

Nicotin

Guest
Måste släppa på vattenpumphuset (ej demontera det) och ta dän drevkåpan + den långa axeln, men det borde du listat ut redan. Sen behövs en rejäl förlängare till muttern och nån som håller på bakbromsen eller ett träd mellan svingen och fälgen.:D

:D :D el så använder man en mutterpicka...
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Har haft nere och bytt drev nu, men efter att jag satt ihop allt så fungerar inte kopplingen.

Inget motstånd öht i kopplingshantaget.

Vad gjorde jag för fel? :)
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Har haft nere och bytt drev nu, men efter att jag satt ihop allt så fungerar inte kopplingen.

Inget motstånd öht i kopplingshantaget.

Vad gjorde jag för fel? :)

Skulle gissa på att du har en kopplingsaxel som går genom motorn som inte är rätt monterad.
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Här är min pärla. med det usa-beställda yoshiröret.:yoparty
Riktigt nöjd med hojen. Går som en dröm. Men tankarna på pc3á och mappning börjar växa sig allt starkare. Löder ju inte stumt på gatan men det lär blien hel del bana i år så frågan e om det e nödvändigt men pc3á??
 

Bifogat

  • sh1000rr.JPG
    sh1000rr.JPG
    90.4 KB · Visningar: 96
  • sh1000rr1.JPG
    sh1000rr1.JPG
    74.4 KB · Visningar: 94
  • sh1000rr2.JPG
    sh1000rr2.JPG
    83.9 KB · Visningar: 99

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Skulle gissa på att du har en kopplingsaxel som går genom motorn som inte är rätt monterad.

Ok, har haft isär det igen och kollat men känns som det sitter rätt.
Kan nåt ha hamnat fel om kopplingsaxeln glidit ut för långt i samband med att jag hade isär det?

Har även lossat på luftnippeln utan att det kommit luft. Hade dock ingen bromsvätska hemma så kunde inte lufta igenom hela systemet.
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Ok, har haft isär det igen och kollat men känns som det sitter rätt.
Kan nåt ha hamnat fel om kopplingsaxeln glidit ut för långt i samband med att jag hade isär det?

Har även lossat på luftnippeln utan att det kommit luft. Hade dock ingen bromsvätska hemma så kunde inte lufta igenom hela systemet.

Standardfel - plocka loss kopplingscylindern och kolla så att kolven inte kärvar. Händer väldigt lätt om ngn pillar på kopplingshandtaget då det inte finns någon motbelastning. MAn får lirka lite med det och vips så blir allt bra. :)
 

Shepard

Jorå, sååattheee..
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg!
Hoj
Aprilia RSV 1000R -03, KTM 690 Duke R supermono-räcer, CBR1000RR -08, Polini 6.2
Slipon

God kväll,

Det är som så att jag har köpt ett GPR slip-on till min CBR1000 -05.
Men jag får inte dit de, det verkar som att det fattas två skruvar. Skruvarna som fattas är de som håller fast dämparen i bakramen.

Jag kan inte rikigt förklara och bilder har jag inga heller. Men finns det någon som har några bilder på när ni har "tailkåpan" borttagen och sliponet är monterat?

Hoppas att nån har någon aning om vad jag menar, är i vilket fall oehört tacksam för svar och några bilder!

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

MVH Sebastian
 

evers

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
västerås
Hoj
Ducati 749R +
En fråga till alla fantastiskt trevliga och kunniga Honda-tokar: Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-07. Förutom det uppenbara..

Är ramen samma?
Motorn är väl uppdaterad men i stort sett samma?
Är fälgar samma? Vet att broms-skivorna fram inte är exakt lika..

Vore tacksam om någon kunde speca vad som skiljer..

Tack på förhand. :)

Mvh Evers
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
En fråga till alla fantastiskt trevliga och kunniga Honda-tokar: Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-07. Förutom det uppenbara..

Är ramen samma?
Motorn är väl uppdaterad men i stort sett samma?
Är fälgar samma? Vet att broms-skivorna fram inte är exakt lika..

Vore tacksam om någon kunde speca vad som skiljer..

Tack på förhand. :)

Mvh Evers

Ptjaru, kan tyvärr inte svara på dina frågor, men hojen din verkar bli jävla fin me lite nya trevliga komponenter :tummenupp
 

Nicotin

Guest
var och provkörde nya honda 1000 igår och blev grymt impad av hur lätt den är att hantera..
Bara lägga ena pungkulan åt det håll du vill svänga åt så svänger du..

enda besvikelsen var motorn..kändes trött och kickae inte ifrån som jag kanske förväntat mig..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top