loadmaster
Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Förbannat!! Honda är en jävligt stöldsäker hoj alltså! H.I.S.S.
Det visade sig idag att det inte går att ta ett begagnat tändningslås med helt nya 2 st nycklar, och försöka "koda om" så att de passar.
En använd nyckel (i annan hoj) är en förbrukad nyckel, sa de på verkstad.
En gång kodad, sen förbrukad alltså.
Egentligen ganska bra....men jag vill ut o köra...
PS. Jag har inte stulit ngn hoj, utan det var andra som försökte sno min hoj, därav söndrigt tändningslås ( till er som inte läst vad det rör sig om) DS.
Då gör du så här:
Ta det begagnade tändningslåset, köp nya nyckelämnen, slipa in dem som de beggade nycklarna, koda om de nyfrästa nycklarna till HISSen. När allt funkar, förstör alla gamla nycklar. OBS! koda minst två nycklar till boxen, om du bara gör en nyckel och tappar bort den måste du köpa en ny insprutningsbox.
Sådär ja. Fick liv i 600an idag. Det var reläet till insprutet eller vad det är som sitter längst fram av de tre som sitter innanför vänster sidokåpa. Nu är bara frågan, vad är det mittersta till? Jag skiftade nämligen med det och har inte märkt något speciellt.
Det kan vara reläet till kylfläkten. Om du inte kör sakta inne i stan en varm dag borde du klara dig utan den. Annars köper du ett begagnat relä från ex.v. BIKE mc-demontering, de har två demonterade 600rr -04 där.
Last edited: