Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Tutankhamon

Medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Ducati
Tjenis!

Är det någon som vet om det finns fälgar från andra cyklar som passar cbr1000 -04? Har precis skaffat en banracer men inga regndäck och med tanke på detta j***la regnande så kommer man väl att slita mer regndäck än slicks.

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
1000rr 04-07 skivorna fram är större på 06-07 men du kan sätta distanser på oken så kan du köra med 320mm skivan på 04an..ska enligt utsago passa från både 929/954 på 1000rr....

makkanR1

E tillbaka
Gick med
10 May 2006
Hoj
xt 660 -07 till salu!
tjena! vet nån om d finns nåt kitt till 600 rr -08 så att jag kan rensa baken! få bort jampan å blinkers! vart man kan köpa! letar fan!

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Har inte bänkat min och kör med original ännu...Lutar lite senare åt ett helsystem från Akropvic, Yoshi eller LeoVince...håller också koll på lite recensioner av Taylormade, i särklass det snyggaste i mitt tycke, men vill se vad effekttester och användare säger först :tungan
-----------------------------------

Är inne på samma linje själv, hämtar min blade under veckan.
Finns power charts för blade -08 och taylormade på deras sida nu.
http://www.racetaylormade.com/tmpages/pwchrtpgs/hnfire_pwcht.html

Obetydlig effekt skillnad på toppen men desto mer nere i registret, nästan 10hp vid 3600rpm:tummenupp

-Sarge-

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Hoj
CBR 600RR "Stiggy"
CBR 600RR "Stiggy"

Jaha då hade man köpt sin första cbr 600!
Och till på köpet en unik sådan! :yoparty
Otrolig maskin! Nu ska här läggas några mil innan vinter!

Nån som har tips på hur man kan fixa till bakänden me , miniblinkers å bättree plåt placering?

bra tråd by the way

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
Har suttit nu och grubblat ett tap vilket slipon jag ska skaffa till min Cbr1000 -07.
Hade först siktat in mig på Yoshimura rs5, men enligt folket på 1000rr.net så finns det betydligt bättre slipon att skaffa. rs5:an gör tydligen ingen effekt skillnad, men den skulle låta helt "ok". Fast tydligen så pratar de om Yoshimura i USA, vilket inte är samma som Yoshimura Japan? Yoshi från Japan ger tydligen ökad prestanda, och bättre kvalité på grejerna? Någon som vet ur det ligger till? Någon som har en rs5 pipa och har några omdömen att dela med sig?

Undrar sedan om någon har något att säga om Leo Vince sbk Factory? Är det fina grejer eller?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Har suttit nu och grubblat ett tap vilket slipon jag ska skaffa till min Cbr1000 -07.
Hade först siktat in mig på Yoshimura rs5, men enligt folket på 1000rr.net så finns det betydligt bättre slipon att skaffa. rs5:an gör tydligen ingen effekt skillnad, men den skulle låta helt "ok". Fast tydligen så pratar de om Yoshimura i USA, vilket inte är samma som Yoshimura Japan? Yoshi från Japan ger tydligen ökad prestanda, och bättre kvalité på grejerna? Någon som vet ur det ligger till? Någon som har en rs5 pipa och har några omdömen att dela med sig?

Undrar sedan om någon har något att säga om Leo Vince sbk Factory? Är det fina grejer eller?

http://www.yoshimura-rd.com/s-1226-prod.aspx Denna sidan går till Yoshimura. Men hästkrafterna får man nog ta med en nypa salt. Exmpl. Akrapovic och flera andra visar närmare 165-170bhp. De amerikanska hojarna verkar vara nästan 10% svagare än de från europa, indien (?) osv.. Där ser man betydligt högre siffror även orginal. Man får nog mäta före / efter för att få rättvist besked vad systemen ger. På fireblade 08 gav Leo Vince 10bhp mer i mellanregistret hos engelska FastBikes. Akrapovic helsystem ger 174 bhp på Blade 08. September numret av Performance Bikes har ett stort test med slipon, kanske det kan vara något?

TC

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
http://www.yoshimura-rd.com/s-1226-prod.aspx Denna sidan går till Yoshimura. Men hästkrafterna får man nog ta med en nypa salt. Exmpl. Akrapovic och flera andra visar närmare 165-170bhp. De amerikanska hojarna verkar vara nästan 10% svagare än de från europa, indien (?) osv.. Där ser man betydligt högre siffror även orginal. Man får nog mäta före / efter för att få rättvist besked vad systemen ger. På fireblade 08 gav Leo Vince 10bhp mer i mellanregistret hos engelska FastBikes. Akrapovic helsystem ger 174 bhp på Blade 08. September numret av Performance Bikes har ett stort test med slipon, kanske det kan vara något?

TC

Tackar för svaret;) Hade ingen aning om att USA modellerna var svagare, men då tänkte jag ändå på före/efter på dynot. Tackar för tipset, ska kolla Performance bikes test. Just nu lutar det iallafall mot Leo Vince factory, såg kolfiber versionen till den på 08 bladen hondacenter den har, och den både lät och såg grym ut. Den där torra kolfiber looken ser snuskigt grymt ut. Man hoppas ju att det ska vara samma finish till 07 blade. Har inget emot att den ger extra ponnies med.

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Tackar för svaret;) Hade ingen aning om att USA modellerna var svagare, men då tänkte jag ändå på före/efter på dynot. Tackar för tipset, ska kolla Performance bikes test. Just nu lutar det iallafall mot Leo Vince factory, såg kolfiber versionen till den på 08 bladen hondacenter den har, och den både lät och såg grym ut. Den där torra kolfiber looken ser snuskigt grymt ut. Man hoppas ju att det ska vara samma finish till 07 blade. Har inget emot att den ger extra ponnies med.

har ett yoshi till salu för billig slant, aldrig använt...kan skicka det till götet om du vill

http://www.blocket.se/vi/17155747.htm?ca=11_s&last=1

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Den där är av rostfri stål? Är intresserad av kolfiber eller titan för att få ner vikten. Finns det DB-killers till den eller?

ne inga db-killers men det går väl att köpa till? men den borde väl gå igenom besiktning iallafall...kan sänka priset en 500-hundring om du köper det inom snar framtid, det är ju riktigt billigt då...ja det är rostfritt stål

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
ne inga db-killers men det går väl att köpa till? men den borde väl gå igenom besiktning iallafall...kan sänka priset en 500-hundring om du köper det inom snar framtid, det är ju riktigt billigt då...ja det är rostfritt stål

Är det en USA modell? Ja det är ett bra pris, men är intresserad av Leo Vince också, problemet är att man inte hittat så mycket info om dem till -06-07 fireblade. Jag hör av mig om det blir aktuellt med Yoshi.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Är det en USA modell? Ja det är ett bra pris, men är intresserad av Leo Vince också, problemet är att man inte hittat så mycket info om dem till -06-07 fireblade. Jag hör av mig om det blir aktuellt med Yoshi.

I Performance Bikes slipon test fick det amerikanska yoshi " best performance and sound" Det gav mest bhp på en R1:a. Högst kvalitet fick Arata.

TC

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Då var första turen gjord med nya bladen, 24 mil med favorit vägar i värmländska skogar:)

Första reaktionen var att den är så otroligt lättkört. Den dyker in i kurvor hur fint som helst, känns stabil och förtroende ingivande i alla lägen.

Körde hayabusa tidigare och jag kan säga att det är som natt å dag, till att börja med 60kg skillnad fulltankad vikt!

Ska försöka köra såpass att jag kan göra 100mila servicen innan säsongen är över. Sen har man hela vintern på sig att beställa bling bling grejor till nästa år:tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln