Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Köpte min innan jag provat blade-08, du blir inte besviken:tummenupp
Ang. Honda försäljare kan jag rekommendera northbike.se, nära att jag gjorde affär där (fick samma deal på närmare avstånd från hemmet, blev i borås)
För din del däremot är det ett alternativ... är ju långt till allt där uppe:hihi

Precis suttit i telefon med en av nortbikes försäljare. :tummenupp för dom!
Dom hade för tillfället bara en röd hemma men enligt vad han hade fått höra av Honda så kunde dom ordna vilken som helst av färgerna. Vilken färg ska man då välja? :3freak Har ett svart/vitt ställ så kanske dom färgerna är att föredra...fast den röda är rätt läcker också! :va

Iaf så hade han räknat på vad jag skulle få för min R1:a vid inbyte. 38000kr.
Verkar helt ok pris va?

Yamaha YZF-R1 , vit-röd.
Årsmodel: 1998
Besiktades i Augusti 2008 utan anmärkning vid 3700mil.
Miltalet är jag lite osäker på men mellan 3700-3900mil.(Kan inte kolla exakt eftersom den står hos min bror)
Under sommaren 2008 bytte jag till nya däck både bak och fram(Michelin PILOT POWER 2CT), bytte även drivpaketet då.
Öhlins styrdämpare. Leo Vince slipon.
Originalblinkers, originalslipon och "laglig"regplåtshållare följer givetvis med.

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
Dom hade för tillfället bara en röd hemma men enligt vad han hade fått höra av Honda så kunde dom ordna vilken som helst av färgerna. Vilken färg ska man då välja? :3freak Har ett svart/vitt ställ så kanske dom färgerna är att föredra...fast den röda är rätt läcker också! :va

Verkar helt ok pris va?

hur mycke fick du betala för hondan om man får undra??

alika

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2005
Hoj
honda cbr1000rr
Cdi box

Tjena!!
Ver någon var jag får tag på en låssats med cdi box till min cbr1000rr- 04?? Har kollat runt men inget hittat än..

Tack!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tjena!!
Ver någon var jag får tag på en låssats med cdi box till min cbr1000rr- 04?? Har kollat runt men inget hittat än..

Tack!

Ebay brukar kunna erbjuda sådant. Amerikansk ecu behöver du även en kabelhärva för. Där saknas startspärrfunktionen dock.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Till den kunnige av Öhlins bakre stötdämpare:

Går det att montera bakre stötdämpare från en CBR 600RR 2006 på en CBR 600RR 2007 med tanke på infästningar?

Öhlins art nr för 2006: HO 502
Type: S46PR1C2LS
Stroke: 59,5mm
http://www.ohlins.com/Motorcycle/Hidden/Recommendationlist/tabid/110/Default.aspx

Öhlins art nr för 2007: HO 608
Stroke: 55.5mm
http://www.ohlins.com/Motorcycle/Hidden/Recommendationlist/tabid/110/Default.aspx

Det skiljer 4mm i slaglängd, men hur skiljer sig infästningen med tanke på att dom heter samma...S46PR1C2LS...men har olika artikelnummer! :va

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Till den kunnige av Öhlins bakre stötdämpare:

Går det att montera bakre stötdämpare från en CBR 600RR 2006 på en CBR 600RR 2007 med tanke på infästningar?

Öhlins art nr för 2006: HO 502
Stroke: 59,5mm

Öhlins art nr för 2007: HO 608
Stroke: 55.5mm

Det skiljer 4mm i slaglängd, men hur skiljer sig infästningen med tanke på att dom heter samma...S46PR1C2LS...men har olika artikelnummer! :va

Utan att veta skulle jag säga att S46PR1C2LS är "modellen" av stötdämpare (Precis som Honda ancänder CBR600RR, den är ju olika från vartannat år men använder samma namn), HO numret är artikel nummer och att slaglängden skiljer så pass mycket borde göra att den inte funkar speciellt bra..
Men det är bara mina tankar.. :)

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Utan att veta skulle jag säga att S46PR1C2LS är "modellen" av stötdämpare (Precis som Honda ancänder CBR600RR, den är ju olika från vartannat år men använder samma namn), HO numret är artikel nummer och att slaglängden skiljer så pass mycket borde göra att den inte funkar speciellt bra..
Men det är bara mina tankar.. :)

Den som söker finner...

logo_features-adju.gif
S 46 P R1 C2 L S

S = Monotube / Singletube

size.jpg

46 = Piston diameter in mm

Shock Absorber Type

p.jpg

P = Gas pressurized type of shock absorber with external piggy back reservoir.

Adjustment Features

r.jpg

R1 = Damping is set with the knob, which have a normal right hand thread. by turning it clockwise the damping action is increased, and by turning it counter clockwise it is reduced. The knob have definite positions with noticeable "clicks", making it easy to count to the right setting.

x.jpg

C2 = With this adjuster you can adjust high and low speed on the compression side. Both are adjustable separately in wide ranges.

l.jpg

L = With these two nuts you can adjust the length of the shock absorber.

s.jpg

S = Hose mounted hydraulic spring preload adjuster. With this device you can change the preload for the spring.

Last edited:

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R

Verkar helt ok pris va?

Ta den svart/vita, ovanlig och grym!
Vad du får för din är ovesäntligt, det är mellanskillnaden som är intressant:tummenupp

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ta den svart/vita, ovanlig och grym!
Vad du får för din är ovesäntligt, det är mellanskillnaden som är intressant:tummenupp

Beslutsångest...vit....röd....vit...röd :)

Iofs inte ens bestämt mig om jag ska köpa någon ny hoj men... :gnissla :näsblod

Förresten vad får ni betala i försäkring på en 1000RR?
Fick uppgift om 14777kr hel/hel på mig hos länsförsäkringar.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
det lät rätt hyfsat. fick 19308 hel/hel på mej, samma ställe...

Även fått prisuppgift från säljaren på northbike. 2064kr/mån påställd och 200kr avställd. Något billigare men orkar man ställ av och på den "hela" tiden(?), vägverket har väl även börjat ta ut en avgift vid av/påställning?

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
Tja har en lite fundering.
När ja ska montera mina kraschpuckar ska dom sitta i det främre under toppen eller det bakre under toppen??

Mixhel

Honda va det ja!
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
2003, Honda Cbr 600RR
Lägger in en snabbis igen.. har en del kåpor till cbr600rr -03. vurpade på vänster sida så höger sidan är schysst. köp dom a mig:) 1500 så får du allt! Ps. tankkåpan har en grym pad;) skickar dom dock ingenstans och jag finns i stockholm.

scubasteve

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
cbr 1000
Även fått prisuppgift från säljaren på northbike. 2064kr/mån påställd och 200kr avställd. Något billigare men orkar man ställ av och på den "hela" tiden(?), vägverket har väl även börjat ta ut en avgift vid av/påställning?

nä det orkar man inte, ifjol tog dom 50kr/påställning...inget för avställning.

Roger_Reko

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
CBR1000RR -08
Är det någon som kan svara på hur originaldrevningen ser ut till en 1000 rr
-05? Finns nog säkert i tråden men jag har ej lyckats finna svaret.

Tack på förhand
RR

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Köpte min innan jag provat blade-08, du blir inte besviken:tummenupp
Ang. Honda försäljare kan jag rekommendera northbike.se, nära att jag gjorde affär där (fick samma deal på närmare avstånd från hemmet, blev i borås)
För din del däremot är det ett alternativ... är ju långt till allt där uppe:hihi

Jo dom är bra att ha att göra med, dock jobbar nog inte säljaren där längre som du hade kontakt med.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept