Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
50???
Hur då???
Själv hade jag när jag hade märkesförsäkringen 25 vid egenvållad krasch och 15 vid stöld...
50?? är vad hojen är värd väl typ???

jo men den ligger på 25 egentligen men bara för jag är så "ung" (under 25) så är självrisken den dubbla! och ja... det är ungefär vad hojen är värd! Sjukt!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
jo men den ligger på 25 egentligen men bara för jag är så "ung" (under 25) så är självrisken den dubbla! och ja... det är ungefär vad hojen är värd! Sjukt!

Hur kan man ens teckna en försäkring där självrisken är högre än värdet på hojen?
Är det inte lite mer värt att teckna halvförsäkring nån annanstans då?

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

A just ja.. O där fick man höra att man är gammal.. Crap.. *asg*

Tror du vinner på att ta någon annan försäkring. Eller att bara ha halv o sätta undan pengar ifall du craschar...

mrspl

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
CBR1000RR KTMEXC450 KTMSX65
Jag går o suger på en god karamell :) Jag går här o velar mellan valet av 1000RR -07 eller -08. På pappret o i alla avseende så borde ju -08:an vara bättre.. men jag tycker att 07:an är betydligt snyggare.
Har provkört en 08:a och tycker det är en underbar hoj, har dock aldrig kört en äldre 1000 RR .
Sen skiljer det ju inte så grymt mycket mellan en 07:a och en 08:a i pris .
Rent prestanda mässigt kan det ju inte skilja så mycket ?? Eller ??
Kom med för o nackdelar ni som vet ...

Har själv en -07 och bytte ifrån en Bläjd -98 som det ser ut som om du också har. Tycker precis som du att -07 är snyggare så jag köpte en sådan. Sen när jag köpte min så var det faktiskt lite pris skillnad mellan -07 och -08. Jag har inte kört någon -08 så jag kan egentligen inte jmf de två. Men för mig som är en glad amatör så är prestandan fullgod på en -07 men ändå var steget från min gammla -98 enormt. chassie, motor och känsla har blivit mycket bättre. Så pja.....hjälpte nog inte så mycket............

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
K5
Tja,

Jag kollar efter en 954rr/1000rr...tänkte höra om någon här har kört båda?

Tycker båda hojarna är snygga, dock är 954an finare =)...tycker färgsättningen på 1000rr 04-05 är tråkig....

Men till min fråga, är man dum om man inte lägger några tusen till och satsar på en 1000rr? får man mycket mer mc för pengarna?...
Jag vet att man ska provköra och jämföra själv, men nu är det mitt i vintern...så vad säger ni som kört båda...?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
har inte provat varken 954 eller 1000rr 04-05, men 1000rr fick stora uppgraderingar på flera viktiga punkter iom 06-07 iaf. (därför köpte jag en 06a =)

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tja,

Jag kollar efter en 954rr/1000rr...tänkte höra om någon här har kört båda?

Tycker båda hojarna är snygga, dock är 954an finare =)...tycker färgsättningen på 1000rr 04-05 är tråkig....

Men till min fråga, är man dum om man inte lägger några tusen till och satsar på en 1000rr? får man mycket mer mc för pengarna?...
Jag vet att man ska provköra och jämföra själv, men nu är det mitt i vintern...så vad säger ni som kört båda...?

Jag har haft både 929 och 954 tidigare och har en CBR1000RR idag.
Viss känns 1000rr lite modernare, men skillnaden är marginell. Effektmässigt så ligger 954:an snäppet efter, men eftersom CBR1000RR är mycket lugnare (tråkigare?) i sitt uppträdande så var 954:an minst lika kul att köra trots lägre effekt.

Har köpt nytt drivpaket med 1 kugg ner i fram och 2 kugg upp i bak och det kommer förhoppningsvis att liva upp 1000rr och få den mer explosiv och wheeliebenägen.

Utseendet är en smaksak, håller med dig om att 954:an är sjukt snygg. Men 1000rr har växt mycket i mina ögon sedan jag köpte den och nu tycker jag den är lika fin som 954:an.

Letade efter en 954:a i höstas men hittade en 1000rr för rätt peng så då blev det en sådan istället, har kört 100mil på den och inte ångrat mig en sekund.

Vilken modell du än väljer kommer du säkert att bli nöjd, det är grymma hojar :tummenupp

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Slänger in lite bilder på min skönhet :)

Bifogat

• DSC_0013_4459.jpg
    DSC_0013_4459.jpg
    261.7 KB · Visningar: 126
  • bakdel.jpg
    bakdel.jpg
    80.2 KB · Visningar: 108
  • snett framifrån 1.jpg
    snett framifrån 1.jpg
    235.9 KB · Visningar: 119
  • fronten.jpg
    fronten.jpg
    222.2 KB · Visningar: 98
  • Tanken.jpg
    Tanken.jpg
    60.5 KB · Visningar: 81
  • från sidan 2.jpg
    från sidan 2.jpg
    237.3 KB · Visningar: 99
  • från sidan vid hamnen.jpg
    från sidan vid hamnen.jpg
    186 KB · Visningar: 93
  • framifrån 2.jpg
    framifrån 2.jpg
    176.7 KB · Visningar: 75

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Slänger in lite bilder på min skönhet :)

Snygg hoj!

Passar på att slänga in en bild på en stylad 08:a.
LagunaSecaFullLarge.jpg

:nicka

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
smc på laguna seca :va

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
A just ja.. O där fick man höra att man är gammal.. Crap.. *asg*

Tror du vinner på att ta någon annan försäkring. Eller att bara ha halv o sätta undan pengar ifall du craschar...

haha aj då, sorry :tungan

jo men det som är grejjen är ju det att detta är den billigaste försäkringen på mig, tar jag halv så försvinner IFs märkesförsäkring och då har jag allvarliga problem! då blir det dyrt :död

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
haha aj då, sorry :tungan

jo men det som är grejjen är ju det att detta är den billigaste försäkringen på mig, tar jag halv så försvinner IFs märkesförsäkring och då har jag allvarliga problem! då blir det dyrt :död

Hmmm. Jäklar. Inte enkelt.
Är inte Folksam billigare?? Jag bytte från IF till Folksam och det blev billigare till slut.. dock är jag ju gammal.. haha.. :)

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Hmmm. Jäklar. Inte enkelt.
Är inte Folksam billigare?? Jag bytte från IF till Folksam och det blev billigare till slut.. dock är jag ju gammal.. haha.. :)

har för mig att jag kollade med dom innan förra säsongen, men kanske får göra det igen nu till våren då! det finns defenitivt pengar att spara! :)

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Tail Tidy CBR 600RR

Halloj gubbar

Är det ngn som har satt på en R&G Tail Tidy?
Hur fasen fick ni ihop det isf?
Jag funderar på om jag verkligen fick rätt delar med i paketet.

//T

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Ni som har satt på slip-on på 08an hur har ni gjort med o2 sensorn?

Du kan göra på olika sätt.
Det ena är att du skruvar i lambdan i Sliponet, vilket förutsätter att det finns ett uttag att skruva in den i.
På CBR -08 > sitter Lambdan på bakre delen och inte på grenröret.

Det andra är att du skaffar en O2 eliminator och tar bort Lambdan helt. Detta måste du göra om du tänkt mappa den med en PC3, PCV eller annat "mapp device" senare. Om du har ett uttag för lambda i slip-onet måste du då plugga det med en bult.

Om du ändå håller på och pillar med det så kan du även strypa frisklufttillförseln i avgassystemet då det annars blir fina avgasknallar om du byter till racefilter och öka luftflödet.
Den biten är inte nödvändig dock, men det är rätt irriterande att slå av för ett rödljus och det tre meter framför stopp låter som motorn ska explodera. Lovar att man får blickar från gångare som står och väntar på att gå över.

Då till nästa fråga;
Någon som vet om man kan köpa en sån där o2 eliminator i stockholmsområdet?

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
kimbo:dom flesta mc-butikerna i tokhomlsområdet för väl dynojets sortiment, bara att beställa.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln