MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag är 186cm och resan hem till sthlm i helgen, från Dalarna där jag var och hämtade hojen, blev "lite jobbig mot slutet". Då ska sägas att mina fotpinnar dessutom är flyttade både bakåt och uppåt.
Nu när jag har kört hojjen någon timme varje dag så har kroppen redan hunnit vant sig vid körställningen.
Mitt problem är inte benställningen utan det är nacken. Jag är så ovan vid den för mig extrema nackvinkeln när man ligger bakom kåpglaset att jag ofta är tvungen att "slå av" bara för att jag börjar få krampkänningar i nackmusklerna! Ja e smidig som ett kylskåp...
Med flyttade fotpinnar kan jag tänka mig att det blir riktigt jobbigt för benen, håller med o att det nästan är jobbigare för nacken än för benen iom att man sitter så framåtlutad. Har haft streetfighters och motarder dom senaste 4 åren så man har ju blivit bortskämd med upprätt körställning och brett crosstyre.
Tror inte japanerna designade CBR1000RR med hänsyn till nordbor som är +185cm och väger runt 100 pannor
Får se om jag kan hålla mig ifrån att bygga om denna till fighter....