Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

640k

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
Jag har precis köpt och hämtat en CBR1000RR -06 (med 07:ans kåpor).

Efter ca 40 mils sträckkörning så står min nya hoj äntligen i garaget. Ovan som man är så känns det lite stelt i höftlederna men det var en sån fröjd att köra hojjen så det var först när man klev av som "träsmaken" slog till.

Förutom kåpor, stålspunna bromsslangar samt fotpinnarna (rejsväxlad) så är den original (det blev ett "kärringstopp" på vägen hem när jag vid ett rödljus försökte starta på "6:an"...:gnissla).

Jag har massor med frågor men tänkte börja med att läsa denna tråd från start. Gissar att de flesta frågorna redan är besvarade...

Eftersom jag inte har några egna bilder än så lånar jag denna (jag låter logga sitta kvar som referens men om det är emot forumreglerna så skrik till så tar jag bort den igen!)

C U
/ 640K
 

Bifogat

  • 640kCBR1000RR.jpg
    640kCBR1000RR.jpg
    59.5 KB · Visningar: 53
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har precis köpt och hämtat en CBR1000RR -06 (med 07:ans kåpor).

Efter ca 40 mils sträckkörning så står min nya hoj äntligen i garaget. Ovan som man är så känns det lite stelt i höftlederna men det var en sån fröjd att köra hojjen så det var först när man klev av som "träsmaken" slog till.

Förutom kåpor, stålspunna bromsslangar samt fotpinnarna (rejsväxlad) så är den original (det blev ett "kärringstopp" på vägen hem när jag vid ett rödljus försökte starta på 6:an...:gnissla).

Jag har massor med frågor men tänkte börja med att läsa denna tråd från start. Gissar att de flesta frågorna redan är besvarade...

Eftersom jag inte har några egna bilder än så lånar jag denna (jag låter logga sitta kvar som referens men om det är emot forumreglerna så skrik till så tar jag bort den igen!)

C U
/ 640K

Va mkt gav du för den dååå?
 

640k

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
Va mkt gav du för den dååå?

Jag hittade den på Blocket så kolla in priserna där för 06:eek:r, minus "prutmån".

Är det någon här som har erfarenhet av någon växellägesindikator, typ den Alien Moto har? Behöver man vara "raketingenjör" för att koppla in den?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag hittade den på Blocket så kolla in priserna där för 06:eek:r, minus "prutmån".

Är det någon här som har erfarenhet av någon växellägesindikator, typ den Alien Moto har? Behöver man vara "raketingenjör" för att koppla in den?

Okey, polarn ska sälja sin nämligen så tänkte hjälpa honom me lite marknadsundersökning ang prissättning så att säga.
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Kärleksbilder

Jodå, tog en sväng till Vaxholm ikväll och plåtade hojen.
 

Bifogat

  • JOF_1556 x 1200.jpg
    JOF_1556 x 1200.jpg
    170.2 KB · Visningar: 75
  • JOF_1566 x 1200.jpg
    JOF_1566 x 1200.jpg
    178.6 KB · Visningar: 70
  • JOF_1549 x 1024.jpg
    JOF_1549 x 1024.jpg
    193 KB · Visningar: 75

Roger_Reko

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
CBR1000RR -08
Byte till slipon

Är det någon av er -08 1000rr ägare som bytt till slipon som kan tala om vad ni gjorde med de kablar och vajrar(?) som blir "över"?
Jag vet inte om lamdasonden följer med när man tar bort originalljuddämparen, hur löste ni det?
Tänkte sätta på ett Leo Vince blås, men vilken sort spelar väl knappast någon roll?

Tacksam för svar
RR
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
lamdan brukar väl sitta på grenröret innan caten så den brukar man inte behöva bry sig om om man bar ska ha ny dämpare. avgasventilen är väl bara o koppla ur vajrarna till på servomotorn så får du inget hängande nånstans.

Edit: jag funderar däremot på helsystem i titan och det har inte en urtag för lamdan, så jag antar att man får sätta nåt motstånd i lamdakontakten för att slippa att det täns nån motorvarningslampa.
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Är det någon av er -08 1000rr ägare som bytt till slipon som kan tala om vad ni gjorde med de kablar och vajrar(?) som blir "över"?
Jag vet inte om lamdasonden följer med när man tar bort originalljuddämparen, hur löste ni det?
Tänkte sätta på ett Leo Vince blås, men vilken sort spelar väl knappast någon roll?

Tacksam för svar
RR

Kolla in videon som beskriver bytet till Taylormade-systemet - http://www.racetaylormade.com/tmpages/honpages/video.html
Kanske besvarar frågan...
 

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Ort
Skälby
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Hej! Kanske en dum fråga men frågar man inget får man inget veta..eller? =)
Sitter o letar försäkring och va inne på www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx men jag kan inte hitta cbr 600 rr .. plz help :)

De försäkrar inte motorcyklar som klassar in på klass 7 och högre dvs suprsport och superbike...

Kolla in på smc försäkringar via folksam eller hondas egna märkesförsäkring via if tror jag det är.
 

Tillan_82

Tillan
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda cbr 600 rr -07
De försäkrar inte motorcyklar som klassar in på klass 7 och högre dvs suprsport och superbike...

Aj fan då :( Tack för det snabba svaret =)

Den på If har jag kollat fick 17.495/helår och 11.113/halvår..ska ringa runt till fler imorgon, synd bara att jag inte har särskilt mkt koll på vad som är "rimligt".. sjukt svårt!
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
De försäkrar inte motorcyklar som klassar in på klass 7 och högre dvs suprsport och superbike...

Kolla in på smc försäkringar via folksam eller hondas egna märkesförsäkring via if tror jag det är.

Helförsäkrar vill säga, halvförsäkring av klass 7 går iaf men inte direkt fördelaktligt pris av min erfarenhet =)
 

Tillan_82

Tillan
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda cbr 600 rr -07
Helförsäkrar vill säga, halvförsäkring av klass 7 går iaf men inte direkt fördelaktligt pris av min erfarenhet =)

Kan du inte dela med dig av din erfarenhet o tipsa om nåt vettigt sätt att hitta rätt hoj med rätt försäkring :D Vilket lyxproblem jag har hehe, men ändock "jobbigt" :p
Ska fortsätta försäkringskampen imorrn igen..helt insnöad på en cbr 600 rr, vill ha! :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan du inte dela med dig av din erfarenhet o tipsa om nåt vettigt sätt att hitta rätt hoj med rätt försäkring :D Vilket lyxproblem jag har hehe, men ändock "jobbigt" :p
Ska fortsätta försäkringskampen imorrn igen..helt insnöad på en cbr 600 rr, vill ha! :D

Bara ringa runt te alla bolag o höra efter, det är inte billigt nånstans men går väl komma ner på en rimlig nivå kanske.
Får la säga te om du behöver ett regnr om du inte hittar nåt så kan du la få te min gamla.
Kan man komma under 1500/mån med avställningsbar försäkring tycker väl jag man får vara nöjd.
 

Tillan_82

Tillan
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda cbr 600 rr -07
Bara ringa runt te alla bolag o höra efter, det är inte billigt nånstans men går väl komma ner på en rimlig nivå kanske.
Får la säga te om du behöver ett regnr om du inte hittar nåt så kan du la få te min gamla.
Kan man komma under 1500/mån med avställningsbar försäkring tycker väl jag man får vara nöjd.

Super, tackar, ska ringa vidare idag :)
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
Aj fan då :( Tack för det snabba svaret =)

Den på If har jag kollat fick 17.495/helår och 11.113/halvår..ska ringa runt till fler imorgon, synd bara att jag inte har särskilt mkt koll på vad som är "rimligt".. sjukt svårt!

tycker det verkar bra, jag har 29000 på min hel/helår :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top