Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ingen som tagit väck sina speglar och blinkers fram, och monterat några snygga blinkers över hålen till backspegelbultarna?
Hittar inga bra kåpmonterade blinkers med tillräckligt mycket ljus, och som inte är enormt stora.

Finns massa olika på ebay.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Är inte backspeglar rätt bra att ha i trafiken, eller är det bara jag som är slö och inte orkar vrida kroppen 180 grader? =D
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Ingen som tagit väck sina speglar och blinkers fram, och monterat några snygga blinkers över hålen till backspegelbultarna?
Hittar inga bra kåpmonterade blinkers med tillräckligt mycket ljus, och som inte är enormt stora.

Jag har ett par små på sidan av kåpan som syns bra.

Blink.jpg
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Jag har ett par små på sidan av kåpan som syns bra.

OK, antar att ni har dem ute på HC, kommer ut och kollar nån dag.

Visst kan det vara bra med speglar, men har kört utan i ett par år nu och är van att vrida huvudet som en uggla.
Kommer montera minimala under kåpan och kolla under armen, slänger upp bilder när det är klart.
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Skulle vilja ha en växelindekator på min cbr600rr 2006 någon som har nått tipps på nån?
hittade några på bikersneed.se borde väll finnas fler eller?

skulle hälls slippa klippa av kablar och grejer från original el-härvan
// 7aan
 

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
hej på er är det nån som har en uppsättning fälgar bättre beg , till en 1000 rr 07 skulle jag bli glad om ni hörde av er mvh roger
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ska åka och köpa en CBR 1000 Fireblade -04 imorgon, är det något speciellt man ska kolla upp på denna modellen vid köp? Det va ju första året för CBR 1000 så det kanske finns några garantiåtgärder som ska vara gjorda eller liknande?

Andra vanliga fel man ska kolla efter?


Har aldrig kört en CBR1000RR, men har varit nöjd med både 929:an och 954:an så hur fel kan det bli? Impulsköp is the shit :D
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Lufttryck i era däck?
Jag har precis bytt och fick 2,4 fram och bak på mina.

Äre för mkt/lite?
Vad rekommenderas till vanlig stads/trafikkörning? :)
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Tja, har precis skaffat mig en 1000rr -08 och funderar på extra fälgar.
Har extra till min 600rr -07.
Passar framfälgen från 600rr -07 på en 1000rr -08?

06-07 1000rr ska visst passa om man svarvar ner dom ett par mm?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
dunderhonug: är det inte samma rekomenderade tryck på cbr600an som cbr1000 och cb600, då säger manualen 2.9 bak och 2,5 fram.
Många verkar tycka det är mycket, men jag har kört med det sen i maj och är helt nöjd (dom senaste dagarna när det varit kallt o 3-4hg lägre tryck har det märkts till det sämre helt klart)

Inte för man bruakr få mycket användbara svar här i tråden, men är det nån som har koll på om subframen till -08/09 har samma hålbild på infästningsbultarna som -06/07. (jag vill altså montera nyare tail på min -06a)
 
Last edited:

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
dunderhonug: är det inte samma rekomenderade tryck på cbr600an som cbr1000 och cb600, då säger manualen 2.9 bak och 2,5 fram.

Kanske inte att rekommendera för aktiv körning men touringåka funkar det väl för, eller om man kör med skjuts då man kan behöva lite extra. 2.2fram 2.5bak är en bra kompromiss tycker jag för grepp/livslängd. Har fått ut 600 mil hittills av mina PP 2ct har nog 200 mil kvar, inte lagligt tempo.. :näsblod
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
mina pilot road 2ct har gått över 1200 mil med rekomenderat tryck utan något alvarligt felslitage och en bit kvar på bakdäcket...
Jag tycker som sagt däcket blir sladdrigt med lägre tryck (som nu bär det blivit kallt på kvällarna) men så gör jag inga dödsföraktande nerlägg heller.
Sen kan man ju fråga sig varför honda skulle rekomendera ett däckstryck som är åt skogen på sin SS-hoj...
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
dunderhonug: är det inte samma rekomenderade tryck på cbr600an som cbr1000 och cb600, då säger manualen 2.9 bak och 2,5 fram.
Många verkar tycka det är mycket, men jag har kört med det sen i maj och är helt nöjd (dom senaste dagarna när det varit kallt o 3-4hg lägre tryck har det märkts till det sämre helt klart.

Tack, när jag inte fick svar igår här ställde jag också frågan i en "däck-tråd" och fick precis samma råd om luftryck, dvs 2,5 fram/2,9 bak från 2 andra medlemmar här.
Du är den tredje som säger samma sak vilket känns tryggt och därför tänker jag följa ert råd.
Tack! :)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nu är man ägare till en CBR1000RR -04, helt original och i toppskick. Imponerad av den jämna effekten i motorn, körde 7mil med den idag i strålande höstväder.

Sen blev det tvättning, vaxning och lite fotografering.
 

Bifogat

  • fronten 2.jpg
    fronten 2.jpg
    188.8 KB · Visningar: 62
  • från sidan 2.jpg
    från sidan 2.jpg
    237.3 KB · Visningar: 105
  • fronten.jpg
    fronten.jpg
    222.2 KB · Visningar: 67
  • bakifrån.jpg
    bakifrån.jpg
    141.8 KB · Visningar: 62
  • Cuts.jpg
    Cuts.jpg
    112.5 KB · Visningar: 67
  • från  sidan.jpg
    från sidan.jpg
    215.3 KB · Visningar: 86
Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Nu är man ägare till en CBR1000RR -04, helt original och i toppskick. Imponerad av den jämna effekten i motorn, körde 7mil med den idag i strålande höstväder.

Sen blev det tvättning, vaxning och lite fotografering.

:tummenupp Fin hoj! fast den är så gammal ;) Jag gillar dom vita fälgarna...
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Man tackar! Ja, dom vita fälgarna lyfter utseendet en hel del. Hojen känns och ser ut som ny, inga glapp eller missljud nånstans.

Givetvis är det grått och duggregn idag när man är ledig....
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Kanske inte att rekommendera för aktiv körning men touringåka funkar det väl för, eller om man kör med skjuts då man kan behöva lite extra. 2.2fram 2.5bak är en bra kompromiss tycker jag för grepp/livslängd. Har fått ut 600 mil hittills av mina PP 2ct har nog 200 mil kvar, inte lagligt tempo.. :näsblod

Jag har haft mina Pilot road 2ct i två säsonger nu...
Den enda gången jag inte har 2.5 fram o 2.9 bak är när jag är på bana o det är varmt som fan...
På gotland i somras ändrade jag inte då det enbart var 14 grader ute...
Däcken är det fortfarande inge fel på...
Nu är jag iofs ingen räcerförare (lite knäskrap på bana är det men annars fisåker jag *asg*) men det funkar klockrent att köra på det rekommenderade trycket... :D
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
Nu är man ägare till en CBR1000RR -04, helt original och i toppskick. Imponerad av den jämna effekten i motorn, körde 7mil med den idag i strålande höstväder.

Sen blev det tvättning, vaxning och lite fotografering.

fan va snygg! vill oxå ha en 1000!!!! :tuttar



har en liten fråga oxå! Vad är det för skillnader på 600rr 04 och 05 förutom framdämparen som man tydligt ser. :va
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
fan va snygg! vill oxå ha en 1000!!!! :tuttar



har en liten fråga oxå! Vad är det för skillnader på 600rr 04 och 05 förutom framdämparen som man tydligt ser. :va

Tackar, du hittar fler bilder på den i mitt garage :tummenupp
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top