Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Jag beställde precis en fiffig produkt:

http://www.satoracing.com/08cbr1000rrstreethooks.htm

Verkar toppen för att säkra hojen vid transport till och från bana och gör den lite snyggare!

Jag shoppade från http://www.superbiketoystore.com/ så det lär ta ett tag innan dom letat sig hem till Sverige.

För övrigt tog det mig cirka 5 timmar att få på 1 kraschpuck! men det vart perfekt i alla fall... körde med laser och snöre från taket för att pricka rätt... i natt blir det andra sidan!

schnyyhgt!

repsolen är porr! :Bugar
silverramen gör sig så sjukt bra mot reklamkåpor :slicka

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
schnyyhgt!

repsolen är porr! :Bugar
silverramen gör sig så sjukt bra mot reklamkåpor :slicka

Tackar! Fanns inget att välja på, men denna är ju snygg faktiskt... jag tog lite bilder efter tvätt och monterade kraschpuckar -- lite klistermärken på svingen som är borta nu och så ska det på ett par lager vax till :)

RG skylthållare och PP Tuning fotpinnar är på väg i posten, antagligen har jag dom på måndag redan :banana

Lycka är nya leksaker!

Bifogat

• JOF_0288 Front x 600.jpg
    JOF_0288 Front x 600.jpg
    195.7 KB · Visningar: 86
  • JOF_0242 Right x 1280.jpg
    JOF_0242 Right x 1280.jpg
    193.2 KB · Visningar: 115
  • JOF_0261 Left x 1280.jpg
    JOF_0261 Left x 1280.jpg
    222.9 KB · Visningar: 111

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Jo visslande är kanske en bättre beskrivning... Var förbi Honda City igår och nu höll de helt klart med om att något var fel men kunde "garantera" att motorn inte skulle braka pga av det. De sa något helt oförståeligt om kopplingen. Hursomhelst kom vi överrens om att jag skulle köra säsongen ut för att de sedan skulle ställa den på bänken för att få ett ljudprov att skicka till Honda som sedan skulle få avgra min motors framtid. Visst, ny motor vore nice men min har bara rullat 270 mil så skulle hellre slippa allt meck... :huvet

..

Ok. För mig hade han filmat lite på hojen och skickade som ljudprov. Dock hade ju dom redan haft en med exakt samma problem så han visste väl i princip vad han skulle kolla o kunde själv avgöra. Tror inte heller det är någon fara för motorn så passa på o kör och få en ny i vinter! Jag hann ju 1200mil på min!

Tror jag fick ut drygt 400 av mitt men då var det i princip bara korden kvar :D

rakke

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Hej!

Hade tänkt mig att köpa en honda cbr1000rr och undrar om de finns nå honda forum eller cbr forum så man kan få lite mer info och tips:)

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Tackar! Fanns inget att välja på, men denna är ju snygg faktiskt... jag tog lite bilder efter tvätt och monterade kraschpuckar -- lite klistermärken på svingen som är borta nu och så ska det på ett par lager vax till :)

RG skylthållare och PP Tuning fotpinnar är på väg i posten, antagligen har jag dom på måndag redan :banana

Lycka är nya leksaker!

Grattis!
Så jefla snygg nya firebladen, speciellt med polarad ram/sving. Skulle vart svarta kåpor bara..! :kär

:avis

rakke

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Denna tråden är väl inte så dum ?? :)

Annars har du ju
http://www.1000rr.net/

Nää absolut inte:) Jag har hittat en cbr1000RR Fireblade 04:a. Som har rullat ca 1500mil. Jag funderar mellan den eller en Suzuki Gsxr1000 03:a. Vilken utav dom är "bättre" vet att alla hojjar är nästan lika dana, men vilken talar de för? Och nån kan gärna berätta lite erfarenheter om cbr:n 04:a om nån har haft den, för och nackdelar!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nää absolut inte:) Jag har hittat en cbr1000RR Fireblade 04:a. Som har rullat ca 1500mil. Jag funderar mellan den eller en Suzuki Gsxr1000 03:a. Vilken utav dom är "bättre" vet att alla hojjar är nästan lika dana, men vilken talar de för? Och nån kan gärna berätta lite erfarenheter om cbr:n 04:a om nån har haft den, för och nackdelar!

04ans 1000RR är väl inte ens Honda själva särskilt stolta över.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Okej:va kan du berätta lite varför osv? så det är inget att köpa med andra ord?

Inte provat någon själv så jag vet inte riktigt, men vad jag hört så är väl i stort sett ingenting på den lika bra som på dess föregångare 954an.
Men det är ju upp till var och en att prova o se va de tycker.

Själv gillar jag 600an enormt mkt men ogillar både 954an o andra generationens 1000RR.

rakke

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Inte provat någon själv så jag vet inte riktigt, men vad jag hört så är väl i stort sett ingenting på den lika bra som på dess föregångare 954an.
Men det är ju upp till var och en att prova o se va de tycker.

Själv gillar jag 600an enormt mkt men ogillar både 954an o andra generationens 1000RR.

Okej okej. Joo det är sant, men alltid bra att veta andras åsikter med:) Men då måste 05:an vara bättre då? eller gjorde dom inga uppdates från 04:an?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Okej okej. Joo det är sant, men alltid bra att veta andras åsikter med:) Men då måste 05:an vara bättre då? eller gjorde dom inga uppdates från 04:an?

Samma hoj tror jag.
06 är en helt ny modell som ska va betydligt bättre.
Blir väl endel mer slantar då me dock.

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Garantijobb utförda?

Är på gång att inhandla 1 st blade -08 idag, hur kollar jag om garantijobb som kolvringar, koppling etc är utfört?:)

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
Är på gång att inhandla 1 st blade -08 idag, hur kollar jag om garantijobb som kolvringar, koppling etc är utfört?:)

+Kolvringar är inget garantijobb, jag fick gnälla att min hoj drack olja och först då fick jag mina kolvringar utbytta,
kopplingen tror jag är utbytt på dom flesta hojar pga att honda håller reda på och skickar brev till dom som inte har gjort det.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

Om kopplingen är bytt så finns det två fina kön slag vid chassinummret i styrhuvudet. Kolvringarna är det bara några få procent som det behövdes bytas på och märks tydligt på olje förbrukningen.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Om det är gjort så är det säkert infört i hondas elektroniska register och då ska vilken auktoriserad handlare som helst kunna kolla upp det i sin dator med hjälp av regnummret.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln