scubasteve
Ny medlem
Försäkringen är svindyr hur man än gör så kanske dags att kika efter 1000 cc med tanke på att man kört 600cc i så många år.
Har testat bägge -08 -09 och 600an känns som en moped i jämförelse, gata
Försäkringen är svindyr hur man än gör så kanske dags att kika efter 1000 cc med tanke på att man kört 600cc i så många år.
Ala hojar gnäller väl mer eller mindre vid motorbromsning men jag tycker att min bara blir värre o värre... Ett gnälligt ljud som låter högre ju högre varvtal jag motorbromsar på. Hade den inne för 100 milaservicen för en månad sen och jag bad dem kolla men de saq att det var helt normalt -vissa låter mer än andra. Jag tycker dock att det blir värre o värre (eler så har jag fått hojhypokondri) och det stör faktiskt upplevelesen en hel del. Någon annan som har liknande problem? tips?
Är rätt mkt jobb bara att ta bort motorn ur ramen. Sen så ska dom riva motorn på det.
Sen så har dom semester, dvs inte fullt manskap. Lägg där till med att dom har en hel hög andra hojar som ska in på service osv.
Hinner dom klart det där jobbet på en vecka så får man nog vara nöjd.
Men en vecka kan man nog vara utan hoj.
Ala hojar gnäller väl mer eller mindre vid motorbromsning men jag tycker att min bara blir värre o värre... Ett gnälligt ljud som låter högre ju högre varvtal jag motorbromsar på. Hade den inne för 100 milaservicen för en månad sen och jag bad dem kolla men de saq att det var helt normalt -vissa låter mer än andra. Jag tycker dock att det blir värre o värre (eler så har jag fått hojhypokondri) och det stör faktiskt upplevelesen en hel del. Någon annan som har liknande problem? tips?
Gnäll eller vinande är inget jag hört talas om, min låter då helt ok.Låter som det var för mig. Min hade oxå ett högt ljud vid motorbroms. Jag skulle kalla det mer visslande/vinande än gnälligt men kanske är det samma. Jag skulle in på 1200milaservice när jag nämnde det för butiken och dom ringde samma dag och sa att jag skulle få en ny motor. Enligt butiken vet inte ens dom vad det är för fel utan Honda vill ha tillbaka dom motorerna och skickar en ny utan att säga varför. Jag blev glad åt en ny motor iaf .
Rivit motorn FEM ggr!? Låter väldigt mycketSer det som att det är dags att uppdatera er andra om hur garantijobbet gått.
Motorn på min CBR1000RR -08 drog som sagt riktigt mycket olja och kolvringar skulle bytas. Passade på att lämna in den i samband med att vi skulle bort på en dryg veckas semesterresa. Väl hemma kunde man konstatera att de inte var färdiga på verkstaden. För att korta ner historien lite - man har rivit motorn fem gånger vid det här laget och senaste nytt är att man fått missljud vid ca 3k rpm, varpå man funnit en spricka i en kolv. Idag har den varit inne i tre veckor, man har tagit in en extra mek som egentligen var på semester - enbart för att en person ska kunna ta hand om min hoj. Ny kolv skulle väl bli beställd idag, men någonstans börjar jag tycka att ny motor snart bör bli aktuellt.
I all misär så är jag ändå mycket tacksam att man utan vidare diskussioner lånat ut hoj till mig under väntetiden - det är ju trots allt bra väder.
Dagens poll: borde man sätta press på Honda att leverera ny motor? Hur skulle ni andra resonera?
- Ny cylinder, ny kolv m.m. är beställt från Honda nu fick jag precis veta. Håller nu tummarna för snabb leverans...
Bar å köpJag tänkte åka till MC-Hörnan i Södertälje imorgon och köpa deras demohoj... tror ni jag gör bort mig då? Några tips innan jag kastar pengarna i sjön?
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_CBR1000RR_Fireblade_Repsol_ABS_21185179.htm?ca=11&w=1
Gnäll eller vinande är inget jag hört talas om, min låter då helt ok.
Rivit motorn FEM ggr!? Låter väldigt mycket
Bar å köp
Lite kinaplast...
ser ju bra ut. Hur va passformen?
Lite kinaplast...
Bar å köp
Ser bra ut!
Var köpte du?
Var det även skydd för tanken, eller har du lackat om den?
Pris?
Låter som det var för mig. Min hade oxå ett högt ljud vid motorbroms. Jag skulle kalla det mer visslande/vinande än gnälligt men kanske är det samma. Jag skulle in på 1200milaservice när jag nämnde det för butiken och dom ringde samma dag och sa att jag skulle få en ny motor. Enligt butiken vet inte ens dom vad det är för fel utan Honda vill ha tillbaka dom motorerna och skickar en ny utan att säga varför. Jag blev glad åt en ny motor iaf .
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|