Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Hej på er, köpte en Blade -08 igår och jäklar vilken go hoj det är!
Kommer från en Daytona 675 vilken är en grym hoj på alla vis, men Bladen är riktigt lättsvängd och smidig även jämfört med 675an.
Motormässigt är det ju bara WOW!
Ses vi i tråden och i verkligheten då:tummenupp

Tack för era snabba svar!:tummenupp
Något annat jag bör kika mer noggrant på?
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Hej på er, köpte en Blade -08 igår och jäklar vilken go hoj det är!
Kommer från en Daytona 675 vilken är en grym hoj på alla vis, men Bladen är riktigt lättsvängd och smidig även jämfört med 675an.
Motormässigt är det ju bara WOW!
Ses vi i tråden och i verkligheten då:tummenupp

Kul med en till Göteborgare på Blade! Har gjort samma byte själv. Hade oxå daytonan förra sommarn. Vilken färg blev det? Hänga med på någon gruppkörning nån dag!
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Kul med en till Göteborgare på Blade! Har gjort samma byte själv. Hade oxå daytonan förra sommarn. Vilken färg blev det? Hänga med på någon gruppkörning nån dag!

Helsvart (varför variera sig..) med Leovince, kraschpuckar och upprensad bak.
Vi skall ut och bränna i em, ska samlas i Örgryte 16.15.
Bara att pingla om du ska med ut idag 0703372231. :tummenupp
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Helsvart (varför variera sig..) med Leovince, kraschpuckar och upprensad bak.
Vi skall ut och bränna i em, ska samlas i Örgryte 16.15.
Bara att pingla om du ska med ut idag 0703372231. :tummenupp

Snyggt! Låter mkt likt min :yoparty Idag hinner jag inte tyvärr. Men oftast när vi ska ut skriver vi i körtråden i gbg-delen här på SH. Håll koll där o häng med nån dag!
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
PP Tunings fotpinnar funkade inte med ABS :(

Någon som har justerabara fotpinnar på sin ABS hoj och kan tips om märke/modell? Rizoma verkar fungera... men en bekräftelse vore skönt.
 

Tjörny

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Märsta
Hoj
-06 Triumph Speed Triple
Inhandlade en 600rr 05:a för nån månad sen. Har nu fått lite problem med den. Har skummat igenom hela tråden men har inte hittat nått som kan hjälpa mig.

Saken är den att den startar aldrig när den är varm. Startmotorn går runt max 1-2 varv men den tänder inte. Den beter sig som att det inte finns nått kräm i batteriet. Men så fort den blir kall så startar den hur lätt som helst. Har bytt batteri samt startmotor. Men problemet kvarstår. Den går som en klocka bara man fått igång den. Får oftast springa igång skiten.

Har någon nån aning om vad det kan vara för fel?
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Inhandlade en 600rr 05:a för nån månad sen. Har nu fått lite problem med den. Har skummat igenom hela tråden men har inte hittat nått som kan hjälpa mig.

Saken är den att den startar aldrig när den är varm. Startmotorn går runt max 1-2 varv men den tänder inte. Den beter sig som att det inte finns nått kräm i batteriet. Men så fort den blir kall så startar den hur lätt som helst. Har bytt batteri samt startmotor. Men problemet kvarstår. Den går som en klocka bara man fått igång den. Får oftast springa igång skiten.

Har någon nån aning om vad det kan vara för fel?

Laddings regulatorn? Kört med Biltema batteri?
Du har ju garanti kvar, lämna in den?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
vilken årsmodell har du?
PP Tunings fotpinnar funkade inte med ABS :(

Någon som har justerabara fotpinnar på sin ABS hoj och kan tips om märke/modell? Rizoma verkar fungera... men en bekräftelse vore skönt.
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Blade -08 framblinkers

Backspeglarna ska av, hur har ni gjort med blinkers fram?
Finns några snygga som kan monteras över fästet till speglarna?
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Någon som vill köpa ett par sato street hooks? Dom kom ifrån usa idag men dom passar såklart inte min hoj då ABS kopplingarna sitter i vägen :(

Superbike Toy Store skötte sig exemplariskt i alla fall med snabb och bra leverans.
 

mrspl

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
MellanSverige
Hoj
CBR1000RR KTMEXC450 KTMSX65
Kan någon svara lite snabbt om var man kommer åt EGCV servomotorn på en CBR1000RR 2007.
Vänster sida har jag fattat men kommer man åt att ta bort vajrarna om man tar bort vänster sidokåpa ?
 
Last edited:

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Funderar på en Blade 07..eller är 08an så mkt mkt bättre att det värt att handla den?
Hur bra står sig 07.an motormässigt mot konkurenterna? en vass hoj?

/Martin
 

mrspl

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
MellanSverige
Hoj
CBR1000RR KTMEXC450 KTMSX65
Kan någon svara lite snabbt om var man kommer åt EGCV servomotorn på en CBR1000RR 2007.
Vänster sida har jag fattat men kommer man åt att ta bort vajrarna om man tar bort vänster sidokåpa ?

Thanks for NOTHING :huvet :)
Ja inte satt servomotorn där jag trodde att den var, flyttat jmf med -04
 
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Funderar på en Blade 07..eller är 08an så mkt mkt bättre att det värt att handla den?
Hur bra står sig 07.an motormässigt mot konkurenterna? en vass hoj?

/Martin

Beror väl på hur mycket pengar man är villig att lägga på en cykel, men 08.an är klart smidigare samt mera pulver.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hej,

En fråga till er som har -08ans Fireblade (eller som har svar på det jag undrar). Min har gått ca 270 mil nu. Ända från början har den haft ett vinande/tjutande ljud på låga växlar vid motorbroms och på tomgång. Det är kopplingen som ger ifrån sig ljudet. Vidare känns det ibland som kopplingen "försvinner" sista 0.5cm vid växling. Inget klonkande, bara att handtaget tappar motstånd.
Har läst på de amerikanska forumen att det är flera hojjar som har samma problem, plus att de bränner massor med olja och fått lämnas in för utbyten o reparationer, men att Honda inte erkänner att det är nåt känt fabrikationsfel. Har ringt o pratat med Honda här, vilka heller sa sig aldrig hört talas om det utan rekomendera mig o lämna in den för check.
Ska självklart göra det, men undrar om ngn här har samma problem?

Hallå lite gammal fråga! kanske har besvarats? jag har samma grej med kopplingen. Kommit fram till vad det var????
 

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Är det någon som vet om det går att justera orginal slirkoppling på cbr1000rr 08?
Tex. att den ska slira mer när man växlat ner 2 gir och släpper kopplingen innan en kurva.
Är det shims eller går det att byta fjädrarna och var får man tag i sådana saker i så fall.
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Backspeglarna ska av, hur har ni gjort med blinkers fram?
Finns några snygga som kan monteras över fästet till speglarna?

Ingen som tagit väck sina speglar och blinkers fram, och monterat några snygga blinkers över hålen till backspegelbultarna?
Hittar inga bra kåpmonterade blinkers med tillräckligt mycket ljus, och som inte är enormt stora.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top