ok ser fram emot att höra från dej om kvalite och hur det funkaJag skickade över pengar till auctmarts.com igår och ska ivrigt vänta på kåp settet i 2 veckor
ok ser fram emot att höra från dej om kvalite och hur det funkaJag skickade över pengar till auctmarts.com igår och ska ivrigt vänta på kåp settet i 2 veckor
Tjabba!
Kollar här med...
Behöver en parts list till cbr 1000 08. Alltså till std hoj, HRC manualer finns de gott om....
Har en motor liggande på banken å ska beställa lite delar... Lite små panik.
Alla tips mottages tacksamt!
//M
HISS skiljer väl inte mot USA, det har dom väl där med?
Du tänker nog på lambda-sensor som dom inte har där utom i californien?
HRC-ECUerna har ju inte HISS iaf, men dom kostar väl en slant oas, och då måste man ju tydligen ha ny kabelhärva.
Annars kan du ju alltid plocka ut RFID-chippet ur nyckeln och limma fast på transponder-ringen runt låset så kommer du kunna starta med tex en knapp istället....
makosa: är det inte lagrena som bestämemr axeldiametern som bestämmer om hjulet passar?
isåfall räcker det ju att kolla om dimensionerna på dess däck passar?
CBR600RR 2007 (Banhoj)
För att slippa HISS och kunna köra utan nyckel, vad behövs?
1. ECU/CDI från USA marknad?
2. Något annat? (kabelmatta borde vara samma?)
Är en ECU från USA bara "plug and play"?
Är en ECU från USA laddad med någon annan mjukvara iom ev andra emissionskrav?
Riktigt så är de ju inte! lager med olika axeldiameter är ju bara och byta.. det är väl snarare så att offset på bromms/drev bestämmer om fälgen passar?! eller hur!!
En kompis hade fälgar från en 929 firblade på sin cbr 1000rr 06:a han sade att dom passade rakt av däremot vet jag inte om skivorna passade mellan modellerna.
Har precis köpt en cbr600rr-08 utan nyckel och hiss. Det sitter ett HRC-kitt på. Men fördelen med det att du kan justera nästan som du vill. Kan även höja och sänka tomgången. Vet inte riktigt hur det fungerar men har pratat med Stiggy i Jönköping han hade alla grejor och ställa in hur jag vill ha det.
Jag har kollat på HRC-kit, men prisskillnaden mot USA-delar är för stor.
Sen kan de flesta jobba med PCIII, men med HRC är det få som har kabel samt kunskapen.
Någon som kör med motorskyddskåpor från tex http://www.rg-racing.com/browseBike/Honda/CBR1000RR_Fireblade/2008.aspx
Bra passform?
Hur bra skyddar de vid klotning?
Jag har lite RG på min hoj, vet inte om de funkar eftersom jag inte vurpat, men snygga och bra passform! Kommer att finnas i Sverige hos alla som har BOOVES sortiment snart.
Najs, och Booves har ni ute hos er?
Tänkte bestycka med motorskyddskåpor och kraschkåpor så kan man sluta lipa om halvförsäkringen sedan..
Nu har jag inte heller vurpat någon gång, men man vill ju inte köra varken bana eller gata och hela tiden vara rädd för att repa sina fina kåpor för 33 papp, då kommer man ju köra som en kråka
Stiggy i Anderstorp har.
Om jag inte har helt fel så har jag för mig att PCIII bara kan ställa sprutet och inte tomgång och tändning. Man måste ju ha bänk när det ska ställas in gäller ju bägge så vad gör det med en tur till Anderstorp och HRC har ju så mycket mer man kan justera.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |