1: Jag är ute efter solocuts till min svarta 08:a, någon som har någon tillverkare/ebaysäljare att rekommendera samt _icke_ rekommendera?
2: Finns ett avgas tidigare i tråden som heter Taylormade, finns det bara att köpa från tillverkaren eller finns det liknande eller så att få tag på? Har sökt på ebay... tycker det nämligen var sjukt läckert.
3: Några andra mods man "bör" göra på en som är helt orginal (förutom kraschpuckar, double bubble)?
Edit: Angående singelcutsen så har jag hitta följande som jag funderar på att skaffa.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...8681607QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
3. flappermoden och avgasventilen är ju alltid poppis och enkla att göra.
1000rr.net innehåller en hel del info om mods per årsmodell. (avgasventilen försvinner förvisso om du monterar på ett slipon.)
1: Jag är ute efter solocuts till min svarta 08:a, någon som har någon tillverkare/ebaysäljare att rekommendera samt _icke_ rekommendera?
2: Finns ett avgas tidigare i tråden som heter Taylormade, finns det bara att köpa från tillverkaren eller finns det liknande eller så att få tag på? Har sökt på ebay... tycker det nämligen var sjukt läckert.
3: Några andra mods man "bör" göra på en som är helt orginal (förutom kraschpuckar, double bubble)?
Edit: Angående singelcutsen så har jag hitta följande som jag funderar på att skaffa.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...8681607QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
skall du köra mycket så är väl stompgrips inte fel om inte annat för att skydda lacken mot slitet från knäna, min har snart gnuggat igenom där.
Har du kvar din gamla sadel (cuts) så är jag intresserad av att köpa den om du är intresserad av att sälja.
Nu kostar den inte värst mycket så det gör inget om den är skit. Eftermarknadsprodukter sitter ofta så dåligt att man inte blir nöjd.
Någon som hört/sett något om 600 rr 2011? Blir det en ny hoj eller bara lite uppdateringar?
Halloj,
Har en CBR1000RR -08 där instrumentpanelen och varvräknaren lagt av.
Har råkat packa ner instruktionsboken så jag har inte koll på vart säkringarna/relän sitter
Finns det någon säkring/relä för instrumentpanelen ?
Startar men känns som den inte varvar ur riktigt, framlyse fungerar, inget baklyse dock, blinkers fungerar och bromslyset fungerar
Någon som har någon ide om vad det kan vara ?
Tacksam för hjälp
Säkringarna sitter iaf under vänster mellankåpa (den som blinkersen sitter fast i)
Säkringarna sitter iaf under vänster mellankåpa (den som blinkersen sitter fast i)
Säkringarna sitter inte alls under sidokåpan!
På 08rna sitter säkringsboxen under sadeln.
Ok tack, något att börja med
Nån som provat att flytta bakre bromsvätskebehållaren på en 1kRR 04-07? Jag tog bort passagerarpinnarna och nu vill jag helst flytta ner den närmare mastercylindern.
Det ser ju bra ut, ska ta och fixa en sån liten behållare först. På 1000RR.net var det många som monterat en "G-Craft" behållare direkt på mastercylindern men ett problem med det är ju att då hamnar den under nivån för banjobulten. Den borde ju sitta högre antar jag.
Har du börjat montera kåpkittet än då?
Bra nyfiken på passformen.![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |