Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
cbr 600 rr 2011

Någon som hört/sett något om 600 rr 2011? Blir det en ny hoj eller bara lite uppdateringar?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
1: Jag är ute efter solocuts till min svarta 08:a, någon som har någon tillverkare/ebaysäljare att rekommendera samt _icke_ rekommendera?

2: Finns ett avgas tidigare i tråden som heter Taylormade, finns det bara att köpa från tillverkaren eller finns det liknande eller så att få tag på? Har sökt på ebay... tycker det nämligen var sjukt läckert. :)

3: Några andra mods man "bör" göra på en som är helt orginal (förutom kraschpuckar, double bubble)?

Edit: Angående singelcutsen så har jag hitta följande som jag funderar på att skaffa.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...8681607QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
1: Jag är ute efter solocuts till min svarta 08:a, någon som har någon tillverkare/ebaysäljare att rekommendera samt _icke_ rekommendera?

2: Finns ett avgas tidigare i tråden som heter Taylormade, finns det bara att köpa från tillverkaren eller finns det liknande eller så att få tag på? Har sökt på ebay... tycker det nämligen var sjukt läckert. :)

3: Några andra mods man "bör" göra på en som är helt orginal (förutom kraschpuckar, double bubble)?

Edit: Angående singelcutsen så har jag hitta följande som jag funderar på att skaffa.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...8681607QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

3. flappermoden och avgasventilen är ju alltid poppis och enkla att göra.
1000rr.net innehåller en hel del info om mods per årsmodell. (avgasventilen försvinner förvisso om du monterar på ett slipon.)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
3. flappermoden och avgasventilen är ju alltid poppis och enkla att göra.
1000rr.net innehåller en hel del info om mods per årsmodell. (avgasventilen försvinner förvisso om du monterar på ett slipon.)

Toppen, tackar. Får söka lite på de modsen och se vad jag hittar.

När jag ändå är igång, hur bökigt är det att montera bort bakre fotpinnarna? Hört att den blir långsammare med de på... :D
Nej, men jag tror den blir galet mycket snyggare utan dem. :)
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
1: Jag är ute efter solocuts till min svarta 08:a, någon som har någon tillverkare/ebaysäljare att rekommendera samt _icke_ rekommendera?

2: Finns ett avgas tidigare i tråden som heter Taylormade, finns det bara att köpa från tillverkaren eller finns det liknande eller så att få tag på? Har sökt på ebay... tycker det nämligen var sjukt läckert. :)

3: Några andra mods man "bör" göra på en som är helt orginal (förutom kraschpuckar, double bubble)?

Edit: Angående singelcutsen så har jag hitta följande som jag funderar på att skaffa.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear...8681607QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

skall du köra mycket så är väl stompgrips inte fel om inte annat för att skydda lacken mot slitet från knäna, min har snart gnuggat igenom där.

Har du kvar din gamla sadel (cuts) så är jag intresserad av att köpa den om du är intresserad av att sälja.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
skall du köra mycket så är väl stompgrips inte fel om inte annat för att skydda lacken mot slitet från knäna, min har snart gnuggat igenom där.

Har du kvar din gamla sadel (cuts) så är jag intresserad av att köpa den om du är intresserad av att sälja.

Yes, det kommer. Däremot kommer jag testa TankTredz från Racerepairs först.

Och tyvärr, bönpallen är inte till salu, alltid bra att ha kvar ifall någon vill åka med. (någon = frun) :)

Nu kostar den inte värst mycket så det gör inget om den är skit. Eftermarknadsprodukter sitter ofta så dåligt att man inte blir nöjd.

Sant... skall kolla vad en orginal kostar också.
Edit: Kollade och jag kommer testa från Ebay först... 2600:- eller vad det nu var känns ruskigt dyrt.
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Någon som hört/sett något om 600 rr 2011? Blir det en ny hoj eller bara lite uppdateringar?

Har letat och letat, det är väldigt tyst...

Något sånt här kanske?

honda-cbr600rr-09.jpg
 

LillaEssingen

Tiden är min värste fiende
Gick med
5 Jan 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR -08 Playboy Edition
Instrumentpanelen + Varvräknaren fungerar inte

Halloj,

Har en CBR1000RR -08 där instrumentpanelen och varvräknaren lagt av.

Har råkat packa ner instruktionsboken så jag har inte koll på vart säkringarna/relän sitter :confused:

Finns det någon säkring/relä för instrumentpanelen ?
Startar men känns som den inte varvar ur riktigt, framlyse fungerar, inget baklyse dock, blinkers fungerar och bromslyset fungerar

Någon som har någon ide om vad det kan vara ?

Tacksam för hjälp
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Halloj,

Har en CBR1000RR -08 där instrumentpanelen och varvräknaren lagt av.

Har råkat packa ner instruktionsboken så jag har inte koll på vart säkringarna/relän sitter :confused:

Finns det någon säkring/relä för instrumentpanelen ?
Startar men känns som den inte varvar ur riktigt, framlyse fungerar, inget baklyse dock, blinkers fungerar och bromslyset fungerar

Någon som har någon ide om vad det kan vara ?

Tacksam för hjälp

Säkringarna sitter iaf under vänster mellankåpa (den som blinkersen sitter fast i)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Nån som provat att flytta bakre bromsvätskebehållaren på en 1kRR 04-07? Jag tog bort passagerarpinnarna och nu vill jag helst flytta ner den närmare mastercylindern.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nån som provat att flytta bakre bromsvätskebehållaren på en 1kRR 04-07? Jag tog bort passagerarpinnarna och nu vill jag helst flytta ner den närmare mastercylindern.

Yes, jag har gjort det, köp en 15cc bremboreservoair på ebay och ta en bit styv slang och sätt den på, sen är det bara att bunta fast den i nåt. (tex bromslsalnegn bakåt)
Kan ta kort på arrengemanget om jag komerm håg.
Finsn även wen del bilder på 1000rr.net på liknande lösning.

http://cgi.ebay.com/Brembo-15cc-Res...23?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20af6bdd7b

http://www.1000rr.net/forums/showthread.php?t=75947
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Det ser ju bra ut, ska ta och fixa en sån liten behållare först. På 1000RR.net var det många som monterat en "G-Craft" behållare direkt på mastercylindern men ett problem med det är ju att då hamnar den under nivån för banjobulten. Den borde ju sitta högre antar jag.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det ser ju bra ut, ska ta och fixa en sån liten behållare först. På 1000RR.net var det många som monterat en "G-Craft" behållare direkt på mastercylindern men ett problem med det är ju att då hamnar den under nivån för banjobulten. Den borde ju sitta högre antar jag.

Ja, dessutom kostar den 90$ =)
iofs tror jag inte det är nåt problem om behållaren sitter under slangnivån, eftersom bromspumpen funkar som backventil.
 

LillaEssingen

Tiden är min värste fiende
Gick med
5 Jan 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR -08 Playboy Edition
Säkringarna sitter inte alls under sidokåpan!
På 08:eek:rna sitter säkringsboxen under sadeln.

Japp, såg det. Hittade en service manualen för -08. Stod mycket matnyttigt i den :)

Har du börjat montera kåpkittet än då?
Bra nyfiken på passformen. :)

Jag väntar fortfarande, börjar bli lite otålig nu:huvet
Får lägga upp lite bilder vart efter
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top