Japp, såg det. Hittade en service manualen för -08. Stod mycket matnyttigt i den
Oooh, har du länk?
Japp, såg det. Hittade en service manualen för -08. Stod mycket matnyttigt i den
Oooh, har du länk?
Med originalskivor så brukar faktiskt original bromsbelägg vara det som lirar bäst, eller iallafall bland det bästa. Värre belägg kan slita ganska hårt på skivorna tex.
Själv köpte jag ju Galferbelägg, men jag kommer nog att låta dem ligga i lådan tills jag köper Galferskivor också. Jag kan hjälpa till och visa hur man byter belägg och donar om du bjuder på bira
Bromsgreppen brukar ju klicka lite. Men det ska ju inte knarra förstås. Smörj med någon teflonsmorning eller ännu bättre, väldigt tunt fett på sprayburk. Jag hade något som hette White Grease förut som var klockrent för sådant.
någon som sett lr hört någtom 2011 års cbr 1000 rr??
Tycker inte att frambromsen är så stum som jag önskar.
Har bytt bromsvätska och luftat även ett par dagar efter bytet.
Någon som bytt till stålomspunnet och upplevt en förbättring?
Tycker inte att frambromsen är så stum som jag önskar.
Har bytt bromsvätska och luftat även ett par dagar efter bytet.
Någon som bytt till stålomspunnet och upplevt en förbättring?
Hej hej,
Jag är på jakt efter en ny mc då jag har klotat min gamla ( r1 -05).
Är ganska lång, 190, men utan en ölkagge!
Firebladen är ganska liten om man jämför med R1, visst är det så?
Ni i min längd, har ni problem, eller e jag bara gnällig?
vh Öjje
Hej hej,
Jag är på jakt efter en ny mc då jag har klotat min gamla ( r1 -05).
Är ganska lång, 190, men utan en ölkagge!
Firebladen är ganska liten om man jämför med R1, visst är det så?
Ni i min längd, har ni problem, eller e jag bara gnällig?
vh Öjje
Jag läste mig till här på Sporthoj ett recept som funkat för mig på bankörning i alla fall:
Stålomspunnet
Motul Factory line RBF600
EBC Extreme Pro EPFA390HH, EJ FA390HH
och luftning med en Mityvac.
Stumma bromsar även vid 30-minuterspass på bana.
Sen har jag en fråga också!
Tjena!
Någon som vet hur man enklast/billigast blir av med katalysatorn (cbr1000rr -08) om man bortser från byte till helsystem?
Helsystem är dyrt och uppskattas inte av banägare och bandagsarrangörer…...
Ville bara säga hej i tråden!
Bytte för två dagar sedan upp mig från vfr till en CBR1000RR -04
Hmm, det värsta med att ha köpt ny hoj är att nu börjar man titta på allt godis...
Listan än så länge:
Singelcuts - Beställd.
Korta broms och kopplingshandtag.
Motorkåpor (skydd).
Ramkåpor (skydd).
Adaptrar för passagerarfotpinnarna.
Slip-on.
Stålomspunna bromsslangar.
+ lite annat godis.
Vilka bromsslangar spanar du på?
Själv kollar jag på Grevens eller S-racing.
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |
|
Eldriven sporthoj från Yamaha
Inlämnade patentansökningar... |
|
Strängnäs Bike Show i sista stund
Strängnäs Bike Show är en a... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |