Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ok jag får prova, man blir bara så irriterad när det inte funkar ...skall andas lungt när jag testar näsa gång

Trode bara det var mit so-so jardine som hade såna där problem, men jag fick ju tom det tätt efter lite slipande och inpassning, så det borde inte vara några problem för dig tyker jag, är det titan eller rostfritt?
 

LoppanRR

Adrenaline MC
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Fieldmountain
Hoj
Honda Fireblade 2006 Yoshi helsystem PC 3 Honda CRF 450 X 2005
Nej det blev inte tätt låter som en gammal bubbla....får beställa nya koppar packningar, sen har jag desutom fått gängpaj på en pinnbult...
Man kanske skall ängna sig att köra verkar var en kass meck..

Det är ett Rostfritt system

Trode bara det var mit so-so jardine som hade såna där problem, men jag fick ju tom det tätt efter lite slipande och inpassning, så det borde inte vara några problem för dig tyker jag, är det titan eller rostfritt?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nej det blev inte tätt låter som en gammal bubbla....får beställa nya koppar packningar, sen har jag desutom fått gängpaj på en pinnbult...
Man kanske skall ängna sig att köra verkar var en kass meck..

Det är ett Rostfritt system
Ja, prova med det, inte ens mitt läckte så mycket, det var mest pysläck som amn kände med handen.

gängpaj på pinbulten elerl i blocket?
 

@ack

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
cbr600rr 08
Tjena grabbar!
Har köpt mig en ny cbr1000rra, och tänkte höra om det är någon här som har eller hört någon annan som haft problem med det nya c-abs systemet. Läste en tråd på 1000rr.net där det verkar som att Honda har jävulska problem med flera utav cyklarna runt om i världen. Känns ju jävligt pissigt om man får problem med sin sprillans hoj och att det inte finns någon lösning.

Nu har jag inte fått hem min hoj då jag inte tar ut den förrän i vår, men måste säga att man får en lustig känsla i magen då man är rädd att det ska vara problem med just MIN hoj. Därför tänkte jag höra om någon av er har märkt av problemet?

Länk: http://www.1000rr.net/forums/showthread.php?t=69868

Tacksam för svar
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Någon här som är intresserad av justerbara fotpinnar till sin älskling?!
ca 2500:- +frakt (100-250:) Finns i många olika färger....:tummenupp
För mer info, skicka ett PM!
 

Bifogat

  • CIMG7619.jpg
    CIMG7619.jpg
    239.7 KB · Visningar: 77
  • CBR600F4-1.jpg
    CBR600F4-1.jpg
    112.1 KB · Visningar: 64
  • CBR954.jpg
    CBR954.jpg
    230.2 KB · Visningar: 72

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Från Kina via Tyskland? Jag frågar därför att de ser exakt ut som de rearsets jag köpte till en CBR600F från Bohemian Racing i USA, de var från Kina med kopierad design (inte kvalité) från Sato.

Ser lika ut som på deras hemsida...:va
Jag väntar på ett par själv så då märker jag om kvalitén inte är vad den borde vara.... :tummenupp
Dessa är CNC frästa och kullagrade dock!
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Tjenare

Har en liten fråga till folket. Jag har precis satt på ett titan slipon på min cbr. Måste jag ha något värmeskydd eller håller titanet värmen tillräckligt för plast osv?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Någon som har tips på sjyssta kopplings/bromsgrepp, de skall vara röda. :)
Är ute efter sådana GP-style med rektangulärt hål längst ut.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Titax (Säljs genom Boove i sverige)

Nja, har inte hittat den modell jag sett tidigare... blir galen, har ju sett handtagen men kommer inte ihåg vad de heter.
Titax har som en knopp längst ut, de jag är ute efter har det inte utan de är släta med ett rektangulärt hål.

EDIT
Tror jag hittat de jag letat efter... Rizoma. Men verkar inte finnas i rött.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Från Kina via Tyskland? Jag frågar därför att de ser exakt ut som de rearsets jag köpte till en CBR600F från Bohemian Racing i USA, de var från Kina med kopierad design (inte kvalité) från Sato.

Jag hade Satokopior på min CBR600RR -03 och de funkade klockrent. Grejen är den att det är så otroligt lätt att kopiera dessa fotpinnar att det är svårt att "göra fel". Visst har man kanske ett billigare och sämre materialval men det håller, jag lovar.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
tjoho. Tänkte ordna lite ljud till hojen så är lite nyfiken om någon har ett vince & hines, yoshimura, eller two brothers slipon till en 600rr -08?=)

Ni som har slipon, uppfattar ni som ni fått ut mer effekt med slipon eller är de bara ljudet?
Kn filet o power commander samt bänkning finns ju på listan, men frågan e ju hur många hk extra man får ut av hojen, och om de e värt att lägga de pengarna....Nån med erfarenhet?

Även nyfiken om någon har rensat sin bakdel? Bifoga gärna bilder i så fall, grymt sugen, men rädd för att pengarna kommer springa iväg även där =/.....sen e ju frågan vad som e godkänt vid besikningen och hur långt ner reg hållaren egentligen får sitta.......Och får man köra med mini reg skylt egentligen?
 
Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag hade Satokopior på min CBR600RR -03 och de funkade klockrent. Grejen är den att det är så otroligt lätt att kopiera dessa fotpinnar att det är svårt att "göra fel". Visst har man kanske ett billigare och sämre materialval men det håller, jag lovar.

På min CBR600F var det en del jobb. Växelarmen som sitter på utg växellådsaxeln funkade bara för raceväxling och dessutom väldigt ful och klumpig, jag fick borra ur gängan och montera med skruv och mutter, dessutom fila ner ett par mm på den så det gick fritt mot vattenpumpen. Kullagret i växelspaken glappade upp och gick att flytta ett par mm ut/in. Det gick att fixa med att slå en ring med körnslag runt lagret i själva spaken. På bromssidan gick det inte att montera mastercylindern i fästena, jag satte cylinderns undre fäste i det övre monteringshålet. Jag var alltså tvungen att flytta upp den ca 30mm för att få på bromsspaken på tryckpinnen, sen fick jag tillverka en bit aluprofil för att staga upp cylindern.

Lite för mycket pyssel alltså men det kan ju vara specifikt för CBR600F modellen.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Går i tankarna att skaffa Bazzaz Z-FI TC till min blade nu när dom har superdeal..
Verkar ju störtmys att få Fuel management, quickshift och traction control allt i ett.

Någon som har nåt att säga om Bazzaz?
Brukar dynosnubbarna strejka när det inte DynoJet produkter?
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Går i tankarna att skaffa Bazzaz Z-FI TC till min blade nu när dom har superdeal..
Verkar ju störtmys att få Fuel management, quickshift och traction control allt i ett.

Någon som har nåt att säga om Bazzaz?
Brukar dynosnubbarna strejka när det inte DynoJet produkter?

Bänka den hos någon som säljer Bazzaz. Super deal ???
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top