Anthony00 skrev:undrar om if bryter årsavtalet nu? har du hojen också garageförsäkrad hos if med ett årsavtal hel/hel?
Har hojjen garageförsäkrad hos if men har nog inge avtal för nån annan försökring. Hojjen har ju aldrig vart påställd.
Anthony00 skrev:undrar om if bryter årsavtalet nu? har du hojen också garageförsäkrad hos if med ett årsavtal hel/hel?
Cervantes skrev:Har hojjen garageförsäkrad hos if men har nog inge avtal för nån annan försökring. Hojjen har ju aldrig vart påställd.
Anthony00 skrev:vanlig helförsäkring hos if förra året var ca 2300/mån med 6000 självrisk när jag kollade (86kW och uppåt då) samma för 600 cc som för 1000. men kan ju ställa av och på när man ska köra som tur är
bättre än honda/if avtalet i alla fall för mig
Cervantes skrev:Ja 2300.-/ månad känns ju ok! Roligare att pröjsa när man får köra!![]()
Anthony00 skrev:visst, 75 spänn för en kördag är väl ganska ok![]()
om de inte dubblat premien till 2006![]()
Ludde-man skrev:så nu va den klar![]()
Ludde-man skrev:så nu va den klar![]()
Har sett att den går att beställa i USA ... vet ej vad den kostar.. tror inte det skall vara några problem att få den till sverigeDwD skrev:snyggt!!.. går det att beställa kolfiber till mynningen åxå?
DwD skrev:Efter jag har talat med Vägverket så har jag fått fram att det är Honda Generalagenten som har ändrat på 15 st CBR600RR, pga att det var felaktiga uppgifter på fordonet.
Detta kan dom göra när dom vill(flera år tillbaka) utan att medela ägare till fordonen.![]()
Telefonnr till Generalagenten är 030051300,
Edit; jag jagar honda åxå =)
Varför jagar du dem, dom har ju ändrat från fel till rätt?DwD skrev:Edit; jag jagar honda åxå =)
isse skrev:Varför jagar du dem, dom har ju ändrat från rätt till fel?
Jag förstår att du vill ha billig försäkring, men vad är det du är så upprörd över?
/N
#Mackan# skrev:Jaha, då får man ställa sig i ledet bland övriga Honda åkare.
Beställde en CBR1000RR i mitten på Februari.
Det blev en svart -06:a.
Hämtas ut när vädret tillåter...
Nu ska jag bara sälja Gixxern...
Honda Power skrev:Har bytt olja å luftfiltter. Hondas rekomendrade service intervall allt för långa!!!Skall även montera ett hotbodies avgassystem!!!
![]()
isse skrev:Varför jagar du dem, dom har ju ändrat från rätt till fel?
Jag förstår att du vill ha billig försäkring, men vad är det du är så upprörd över?
/N
Honda Power skrev:Har bytt olja å luftfiltter. Hondas rekomendrade service intervall allt för långa!!!Skall även montera ett hotbodies avgassystem!!!
![]()
Hehe, ok! Jag tror dock knappast du skulle få nåt problem genom det hela, du har ju bara försäkrat den med reg-nummer som sedan f-bolaget använt för att få fram effekt, om vägverket fått fel uppgift från Honda lär inte du få sota för det. Och nu när dem ändrar till rätt lär ju f-bolagen uppdatera era premier, men har ni tur dröjer det tills den ska förnyas.DwD skrev:Nej är inte upprörd.. det är därför jag använder =) osv.
Men tänk om du skulle ha vurpat din cbr600r och sedan inte fått ut något på försäkringen för du har försäkrat den på fel effekt osv..då kanske man blir upprörd,det var mest det jag ville få fram till honda..
Nu är det ju lika bra att byta mot en cbr1000rr,kostaden blir ju det samma i försäkringspremie.![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |