Jag byter hoj ofta men min CBR1000 har jag haft nu i två säsonger vilket säger en del om hur nöjd jag är med den
Det enda jag gjort första året är att justera fjädringen men där finns det begränsningar, framförallt fram så är den för mjuk så lite hårdare fjäder borde stoppas i. Jag har höjt oljenivån fram med 10ml på varje sida vilket gjorde att bromsstudsandet försvann. Bak är ganska bra, lite åt det mjuka hållet men inte lika störande som fram. Motormässigt är det bara ett Arrow helsystem i titan, beggat från Grevens Mc-delar. Hela systemet väger mindre än originalljuddämparen och låter fantastiskt. Katalysatorn och den idiotiska avgasventilen försvann också i samma veva så det var ju positivt. Uppskattningsvis så blev det hela ca 8kg lättare och det man märker mest på vikten är att den tunga ljuddämparen som sitter högt placerad original gör att hojen kändes tung att kastas fram och tillbaka i chikaner. Hojen känns mycket lättare nu. Effektmässigt så gav systemet ca 13hk på bakhjulet (148-161kusar). PowerCommandern gav ingenting på topp men effektkurvan efter justering ser ut som på en elmotor, ett salsgolv i 45 graders vinkel, grymt fin på bana
. Två kugg större bakdrev gör en del för accet också och hela hojen går som f-n på ren svenska. Jag kör nästan uteslutande bana med den och där är den som gjuten.
Annars så tycker jag personligen att en hoj som gör 160 knutar på ettan inte har så mycket i trafiken att göra...faktiskt...[/QUOTE
-------------------------------------------------------------------
Måste bara få komentera din hoj
Ni får ursäkta språket, men jävlar vad snygg din hoj är
Fasen nästan nyggare än min vtr (ironi)
Hade jag pengarna skulle jag gå o köpa en i morgon
tolf