Finns det en möjlighet att någon orkar/kan skriva en instruktion på hur man gör en ventilcheck/byte av chims på honda cbr1000rr -04?
Kanske mycket begärt, men det är så mycket lättare när en vanlig person beskriver typ sådant, och fler kan ju ta lärdom av det här
G'day! Tänkte höra med er som kan hur det ser ut på försäkringsfronten för CBR-modellerna, både 600 och 1000 rr. Finns det bolag som reggar dem som sport-touring eller är det uteslutande supersportmodeller?
G'day! Tänkte höra med er som kan hur det ser ut på försäkringsfronten för CBR-modellerna, både 600 och 1000 rr. Finns det bolag som reggar dem som sport-touring eller är det uteslutande supersportmodeller?
snabbt:
1. demontera alla framkåpor och tankkåpa, ramair-insuget, sekundära insprutare på luftboxen,luftboxen, tändspolarna (sitter direkt på stiften) och slutligen ventilkåpan.
3. öppna den runda vevaxelpluggen på höger sida av motorn
4.vrid sedan runt vevaxeln med hylsnyckel så att en kamnock i taget står 180grader ifrån tryckaren under den.
5.använd bladmått och tryck in mellan kamnockbanan på kamaxeln och tryckare, kolla i manualen om det ligger inom toleransintervallet, annars skriv ner spelet för senare korrektionsberä.kning.
6. eftersom det är en honda behöver inte ventilerna justeras, återmontera allt i omvänd ordning, KLART!
Make a wild guess
Grymt schysst!
Jag tar naturligtvis inget ansvar för om din motor exploderar i en miljon små aluminiumbitar för du gjort dom jag säger, men jag har iaf gjort en ventilkoll och omschimsning på min kawwa 500, och den går fortfarande.
vad som kan vara frustreande är om hojen gått en bit o kamkedjan töjt sig, för då kan det vara svårt o få kammarna enligt markeringarn, dom hmmnar en halv tand fel bakåt eller frammåt.
jag vet att bike trollhättan sålde en cbr1000rr från 08 som var reggad så. för när jag kolalde upp försäkringen hos salusansvar låg den abra på 300 kr i månaden hel hel... jämfört med den jag köpte av lelles som kostar 1700 hos folksam hel hel avställbar
Hej, har råkat ut för ett jobbigt problem, wiren till min bakcuts/sits har gått av så jag kan inte öppa det lilla bagageutrymme jag har.
Vid en första (och andra) anblick ser det inte helt lätt ut att få upp låset, jättetacksam om nån vänlig själ har tips på hur jag bör gå tillväga?
Gäller en CBR 1000 -06.
fick dit nya kolfierskydd till generator o koppling, blev hyffsad nöjd iaf
Fan vad fransiga dom kommer bli efter att du hasar lite med dom
du får visa mig hur man hasar peter =)
Tja jag tänkte koppla ur den där flärpen som sitter i ljuddämparen.¨Jag förmodar att det enda syftet med den är att "bladen" ska låta som en otrimmad Pusch Dakota. Är det någon här som vet hur man gör, jag tittade under sadeln och det är tight där batteri ABS mm. Hur hittar jag motorn som styr spjället så att jag kan lossa vajern, den måste väl vara elektriskt inkopplad förmodar jag, oinkopplat ger väl felkoder och varningslampor ? På önskelistan står ett sportsystem, jag har kollat på Taylormade det blir ett ganska "cleant" utseende. Är det någon som har åsikter om detta system, jag tycker Akra och Yoshi är för dyra. Finns det förslag på andra prisvärda system/slipons?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |