Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
nån som vet vem man hör av sig till angående hondas 2008 års modeller.läst lite om att det kan va problem me kopplingen o att många blivit återkallade? vore trevligt o veta om min vart det innan jag köpte den. den hade ju bara gåt 20 mil när jag köpte den. problemet me olja tror jag att jag klarat mig ifrån.. inget jag märkt av under förra sesongen i alla fall.tänkte om man skulle höra av sig till mc butiken jag köpte den från eller om man kan ringa vilken honda återförsäljare som helst?

Mig veterligen är det CBR1000rr som detta gäller och inte CBR600rr.
 
Autotune är inge vidare det är betydligt bättre att köra i bänk. Autotune är mest bra till att verifiera och finjustera en bänkning om man ex tävlar. Då är det smidigt med loggning och möjlighet att finjustera i mappen men att bara plugga in skrotet och trycka autotune är dåligt investerade pengar.

Ok, tack för svaret. Då kan man lika bra köpa en PC3 då egentligen och spara pengar (fattar inte riktigt nödvändigtheten i att köpa en PC5 om inte Autotunen skall kopplas in)?? Eftersom man ändå behöver bänka??

Frågan kom upp då jag köpt en hoj med Vance and Hines slipon på. Fundrade på om hojen behövde ställas in men det kanske är bäst att testa en bänkning först och se hur den går, kanse inte är nödvändigt med Powercommander??


Sen kanske det är onödigt att plocka på Powercommansder om man inte bytt helsystem och sen satt dit ett annat luftfilter (typ öppet)
 
Ok, tack för svaret. Då kan man lika bra köpa en PC3 då egentligen och spara pengar (fattar inte riktigt nödvändigtheten i att köpa en PC5 om inte Autotunen skall kopplas in)?? Eftersom man ändå behöver bänka??

Frågan kom upp då jag köpt en hoj med Vance and Hines slipon på. Fundrade på om hojen behövde ställas in men det kanske är bäst att testa en bänkning först och se hur den går, kanse inte är nödvändigt med Powercommander??


Sen kanske det är onödigt att plocka på Powercommansder om man inte bytt helsystem och sen satt dit ett annat luftfilter (typ öppet)

En PC och bänkning är aldrig onödigt rätt gjort ger det trevligare gång och något litet i effekt även på en standardcykel. Prisvärt är mer tveksamt.

Skall du bara montera ett slipon så krävs där inga ytterligare justeringar för att cykeln inte skall ta skada.
 
Tack för svaret:) Tänkte köpa engine sliders till min cbr1000rr 2010 ABS men såg till min förvåning att det sitter en plastkåpa på vänstersidan, antagligen en kåpa som täcker ABSelektronik. Någon som hittat en lösning på hur man kan skydda vänstersidan på en fireblade med denna plast kåpa??
 
Dem här beställde jag och väntar på.. Så är det grönt att köra racekåporna på original-kåpstaget. = möjligt att smaska på originalkåporna eller i mitt fall kraschisarna med lampa och numer kunna skruva på backspeglar om man t.ex ska besiktga!! :banana

Mirror_plates.jpg
 
skulle bara kolla om någon kan länka till en nedladdningsbar pdf av service manualen till 2010 med ABS.

Den är skyddad av upphovsrätten och ägaren till sajten ogillar att man länkar till sådant. Med lite kreativ googling hittar du den på under 5 min.
 
Tack för svaret:) Tänkte köpa engine sliders till min cbr1000rr 2010 ABS men såg till min förvåning att det sitter en plastkåpa på vänstersidan, antagligen en kåpa som täcker ABSelektronik. Någon som hittat en lösning på hur man kan skydda vänstersidan på en fireblade med denna plast kåpa??
Du fixar väl det där själv med några rauka rör så bygger du några egna slide-puckar :arsele
 
Jodu, tar o beställer fårpaung o tejpar över kåpfan istället. Där får man för man köpte ABS versionen...kul o dra i backen med det där.

Nån som vet vad som egentligen döljer sig under kåpan? Hittade en pdf från honda som visade de specifika ABS komponenterna med styrelektronik men inget satt på motorkåpan vänstersida så det var lite skumt.

Lyckades hitta cbr2008 service manualen men skulle vilja ha ABS tillägget som kanske visar lite det jag undrar över. Kreativ googling var ju inte min sida...

Nån som lyckats hitta nåt bra skydd till vänster sidan på en ABS kan ju hojta till : ) Kan ju knappast vara bara jag som letat skydd till den sidan :)
 
Jodu, tar o beställer fårpaung o tejpar över kåpfan istället. Där får man för man köpte ABS versionen...kul o dra i backen med det där.

Nån som vet vad som egentligen döljer sig under kåpan? Hittade en pdf från honda som visade de specifika ABS komponenterna med styrelektronik men inget satt på motorkåpan vänstersida så det var lite skumt.

Lyckades hitta cbr2008 service manualen men skulle vilja ha ABS tillägget som kanske visar lite det jag undrar över. Kreativ googling var ju inte min sida...

Nån som lyckats hitta nåt bra skydd till vänster sidan på en ABS kan ju hojta till : ) Kan ju knappast vara bara jag som letat skydd till den sidan :)

Jag har R&G's sliders på min ABS hoj. Dom har gjort ett förträffligt bra jobb vid mina vurpor. Först borrade jag ur plastkåpan så jag fick fast grejorna. Sen tror jag att jag gav bort kåpan till en annan bekant som skaffat en ABS hoj och nu kör jag kåpfritt. Jag kan slinka ut i garaget ikväll och ta en bild av hur det ser ut därunder om du undrar hur det ser ut.
 
aha...så det är egentligen bara att plocka bort plastkåpan över motorn?? Det finns inget under?? Du får mer än gärna ta en bild o skicka, väldigt tacksam!!

Kan ju vara schysst om man vill återställa hojjen om man kan plocka på kåpan igen, dvs. slippa borra ur den
 
Har planer på att byta hoj till en CBR 1000RR -08.
Någon som vet om där är några barnsjukdomar? Eller är det i stort sett samma motor som i modellen tidigare kanske.
Nåt annat man bör tänka på vad gäller den modellen?

Tacksam för guidning.
 
Jodu, tar o beställer fårpaung o tejpar över kåpfan istället. Där får man för man köpte ABS versionen...kul o dra i backen med det där.

Nån som vet vad som egentligen döljer sig under kåpan? Hittade en pdf från honda som visade de specifika ABS komponenterna med styrelektronik men inget satt på motorkåpan vänstersida så det var lite skumt.

Lyckades hitta cbr2008 service manualen men skulle vilja ha ABS tillägget som kanske visar lite det jag undrar över. Kreativ googling var ju inte min sida...

Nån som lyckats hitta nåt bra skydd till vänster sidan på en ABS kan ju hojta till : ) Kan ju knappast vara bara jag som letat skydd till den sidan :)
Nej knappast, följer detta med spänning och om du kommer över den där manualen så kan du väl PM:a länken?
 
Så, här är bilder på en ABS utan kåpa och med en lagom sliten R&G slider :)
 

Bifogat

  • IMG_1909.jpg
    IMG_1909.jpg
    91.5 KB · Visningar: 76
  • IMG_1910.jpg
    IMG_1910.jpg
    90 KB · Visningar: 72
  • IMG_1911.jpg
    IMG_1911.jpg
    224.9 KB · Visningar: 77
Tack för bilderna!! Kalas, syns lite mer av elektroniken nu..

..kommer gå ut i garaget o riva kåporna idag, nu blev jag inspirerad :). Något som lossnade eller behövde monteras om när du tog bort plastkåpan som satt över statorkåpan??
 
Förstår inte varför många säger sånna kommentarer som att
Det e oväsen du e ute efter me fler dumma kommentarer så köp en custom hoj o sen säger att det inte
Blir nån skillnad. Dom svaren fick jag innan jag bytte men av egen erfarenhet så tycker jag det blir stor skillnad inte så
Jätte mycket högre ljud men att ljudet e stor skillnad på. Själv va jag ute efter mörkare ljud o det har jag absolut fått! Super nöjd värt varenda krona.

Skildnad på ljud o ljud ;) montera ett Micron rör o montera bort db stryparen, nu skriker motorn varva mera :)

Vill man att det ska väsnas bara plocka bort allt med rör o dämpare o sen behövs öronproppar.

DSC_0052.jpg
 
Last edited:
Upptäckte till min förfäran lite struligheter denna vackra måndag. Hoppas jag kan få lite svar här...

När jag slog igång tändningen på kärleken så vägrade lyserna att tändas. Tände hellyset med knappen men inget hände.
Däremot kan jag få ett blink med ljustutan och säkringarna är hela. Någon som har en aning om vad som har hänt? Positionsljuset fungerar och hellysets indikator på instrumentpanelen tänds som vanligt.


Tack på förhand!
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top