Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
http://viewitem.eim.ebay.se/Acumen-DG8-Gear-indicator-CBR600RR-2007-08-PLUG--PLAY/270494189883/item ( inom eu så du slipper tullning =)

Den kommer ja nog införskaffa i år.....smidig installation och riktigt snygg dessutom. Håller med, dom skulle helt klart tänkt på det. Instrumentpanelen överlag skulle behövt en saftig uppdatering ( för länge sen ) 2012:ans blade har fått ny instrumenpanel, riktigt snyggt dessutom. Vet dock inte om 600cc har det oxå då den inte fanns på mässan att beskåda =(
 
Ja det får nog bli någon form av växel indikator denna säsongen:D

Chili jag kunde inte hitta något pris på den du länkande till? Vet du vad en sådan kostar och var skickas dom ifrån?

Ps Någon mer än jag som är sugen på att köra?:P
 
Någon som kan svara på om kåporna från en 600RR 2009/2010 passar på en 2007/2008.
Kan på hondas bilder se en skruv som jag inte har på min 2008. Någon som har en 2009/2010 och kan berätta vad som sitter bakom? Bifogar en bild på vad jag menar - inringat i rött. Finns det andra skillnader?

skruv.jpg
 
Kraschpuckar för CBR600RR - 2010 som inte kräver håltagning/borrning i kåporna?

Som rubriken lyder.... Tänkte utrusta hojen med kraschpuckar och har surfat runt en hel del. Problemet är att jag bara har hittat sådana puckar som kräver att jag gör hål i kåporna vilket inte känns så lockande med tanke på att jag har originalkåporna på....

Någon som har tips om puckar jag kan montera utan att göra hål i kåporna? Tänker då inte på puckar o bobiner som ska fästas på gafflar/hjulaxlar/svingarm m.m utan sådana som ska fästas i ramen och skydda "mittendelen" av hojen...:D

Tack på förhand.
 
Som rubriken lyder.... Tänkte utrusta hojen med kraschpuckar och har surfat runt en hel del. Problemet är att jag bara har hittat sådana puckar som kräver att jag gör hål i kåporna vilket inte känns så lockande med tanke på att jag har originalkåporna på....

Någon som har tips om puckar jag kan montera utan att göra hål i kåporna? Tänker då inte på puckar o bobiner som ska fästas på gafflar/hjulaxlar/svingarm m.m utan sådana som ska fästas i ramen och skydda "mittendelen" av hojen...:D

Tack på förhand.

Puckar utan hål är oftast värdelösa då placeringen med platta som gör att det går fritt vanligtvis böjer sig och viker in pucken när man vurpar.
 
Ja det får nog bli någon form av växel indikator denna säsongen:D

Chili jag kunde inte hitta något pris på den du länkande till? Vet du vad en sådan kostar och var skickas dom ifrån?

Ps Någon mer än jag som är sugen på att köra?:P

Bikersneed.se är tydligen importör av dessa och säljer dem för 1295:-
 
Puckar utan hål är oftast värdelösa då placeringen med platta som gör att det går fritt vanligtvis böjer sig och viker in pucken när man vurpar.

Beror på hur hårt man slår i asfalten eller om hojen tumlar runt eller inte :7peta

Bilderna nedan visar hur det blev när jag testade mina no-cut-puckar i 70km/h. Halva pucken är nerskrapad men fästet är intakt.

P4220127.JPGP4220126.JPG
 
Beror på hur hårt man slår i asfalten eller om hojen tumlar runt eller inte :7peta

Bilderna nedan visar hur det blev när jag testade mina no-cut-puckar i 70km/h. Halva pucken är nerskrapad men fästet är intakt.

View attachment 354208View attachment 354209

Problemen med plattorna är bara att antingen så viker de sig av smällen eller så sabbar man motorfästet av knäckkraften. Det är fritt att göra som man vill men jag har sett no-cut puckar orsaka ungefär lika mycket skada som de skyddar
 
Eftersom det finns så mkt kunskap på detta forum så har jag en liten fråga.

Jag har lyckats köpa fel bromsslangar till min hoj.. helt enkelt råka jag köpa slangar som ska gå ner till ena oket och sen vidare över stänkskärmen till andra oket... tyvärr så ser jag i efterhand att det finns slangar för OEM också som består av tre slangar... nu är frågan kan man använda dessa ändå eller måste jag byta till lösningen med tre slangar?

Jag köpte alltså "over the mudguard" istället för "OEM twin disc" :(

layouts.png
 
Eftersom det finns så mkt kunskap på detta forum så har jag en liten fråga.

Jag har lyckats köpa fel bromsslangar till min hoj.. helt enkelt råka jag köpa slangar som ska gå ner till ena oket och sen vidare över stänkskärmen till andra oket... tyvärr så ser jag i efterhand att det finns slangar för OEM också som består av tre slangar... nu är frågan kan man använda dessa ändå eller måste jag byta till lösningen med tre slangar?

Jag köpte alltså "over the mudguard" istället för "OEM twin disc" :(

layouts.png

Den går väl över stänkarn orginal?
 
nån som vet nåt snyggt sätt o rensa upp baken på en cbr600rr 08? nyss fått på ett yoshi slipon o tycker det ser så j__la tråkigt ut me den nummerplåts hållaren jag bytte till innan jag bytte slipon?IMG_0986.jpg
 
Som rubriken lyder.... Tänkte utrusta hojen med kraschpuckar och har surfat runt en hel del. Problemet är att jag bara har hittat sådana puckar som kräver att jag gör hål i kåporna vilket inte känns så lockande med tanke på att jag har originalkåporna på....

Någon som har tips om puckar jag kan montera utan att göra hål i kåporna? Tänker då inte på puckar o bobiner som ska fästas på gafflar/hjulaxlar/svingarm m.m utan sådana som ska fästas i ramen och skydda "mittendelen" av hojen...:D
tack på förhand.


s-racing.se har vet jag..kollade till min 08 här om dan. kostar lite mer än dom som man måste ta hål för.men nu tänkte jag att jag skulle kika lite närmare på va som e bäst av dessa då jag fått mig en funderar pga Boris JR:P
 
Det sitter ett gummifäste där bakom på min

Någon som kan svara på om kåporna från en 600RR 2009/2010 passar på en 2007/2008.
Kan på hondas bilder se en skruv som jag inte har på min 2008. Någon som har en 2009/2010 och kan berätta vad som sitter bakom? Bifogar en bild på vad jag menar - inringat i rött. Finns det andra skillnader?

View attachment 353642
 
Last edited:
Nån mekkunnig/-van på 600rr -06 här månne?

Klurar på om jag ska ge mig på en ventilkoll på alldeles egen hand.

Och undrar egentligen följande (bl.a):

- För att kunna dra runt vevaxel måste man ju öppna en kåpa på motorns högersida. Är det olja innanför den så man måste tömma det först, eller kan man öppna som det är?

- När man lyfter på tanken så måste man ju dra ur lite slangar. Följer soppapumpen inkl. backventil (låsning) med tanken, eller hindras soppan på nåt annat sätt från att rinna ur när man lyfter den?


Ovan klargörs inte riktigt i servicemanualen och jag är lite grön på området :rodnar
 
Nån mekkunnig/-van på 600rr -06 här månne?

Klurar på om jag ska ge mig på en ventilkoll på alldeles egen hand.

Och undrar egentligen följande (bl.a):

- För att kunna dra runt vevaxel måste man ju öppna en kåpa på motorns högersida. Är det olja innanför den så man måste tömma det först, eller kan man öppna som det är?

- När man lyfter på tanken så måste man ju dra ur lite slangar. Följer soppapumpen inkl. backventil (låsning) med tanken, eller hindras soppan på nåt annat sätt från att rinna ur när man lyfter den?


Ovan klargörs inte riktigt i servicemanualen och jag är lite grön på området :rodnar

Lägg i en växel och snurra på bakhjulet istället. Ja du kan lyfta tanken utan att det börjar rinna soppa.
 
Lägg i en växel och snurra på bakhjulet istället. Ja du kan lyfta tanken utan att det börjar rinna soppa.


I´d like to pick your brain när det gäller skruva :)

Smart, men måste man inte se de där markeringarna? Eller räcker det med att line:a upp "strecken" på kamaxeldreven inåt/utåt?
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top