PerWe
Medlem
Ska du sälja GPR pipan??
Hör isåfall av dig.
Eventuellt, Jag återkommer om det blir så.
Ska du sälja GPR pipan??
Hör isåfall av dig.
Återmontera orginal ljuddämpare.
Har köpt mig en Fireblade -08 som det nu sitter en GPR dämpare på men tänker montera tillbaka orginalburken.
På orginalburken sitter det en vajer som går till ett "spjäll" inne i burken, vart på cykeln skall vajern monteras?
Är det ngt som hänger ihop med gasrullens rörelse eller finns det ngt annat som rör sig då varvtalet på motorn stiger.
Det kanske löser sig automatiskt då jag börjar skruva men lite förhandsinfo är alltid bra att ha.
/Per:
det kallas populärt för "The Flapper Mod". (jag har själv gjort det)
Enda funktion är att minska ljudet vid låga varvtal, dvs ljudet kommer bara ut ur det lilla-lilla-pytte-hålet på avgassystemet istället för även det större.
Är det stor skillnad i känsla/egenskaper mellan upside down gaffel kontra att inte ha det? Kom 2007 på 600´an om jag förstår det rätt, mindre ofjädrad vikt är ju klart men någon med praktisk erfarenhet?
Växelindikator!
Har någon fått tag i en liten smidig och enkel att instalera? Är det i så fall någon som vill dela med sig vart man får tag på en smidigast?
söker efter den lilla plastbiten som sitter på org. undertailen på en cbr 1000 rr -08.
den mellan undertailen och bak till typ batterilådan..
nån som har tips eller lite plast över som jag kan använda mig av ?
löste sig, honda center i gbg skulle ha runt 300:- så mitt tips, kolla med honda innan man skapar sig "onödigt" arbete
Precis beställt alla lackade kåpor till min, behövdes efter en liten omtumling för några dagar sedan. Mitt pris för ovan del (samma färg som dig) blev 80.57kr+moms. Totalt så betalade jag ca 33% av priset för alla delarna hos t.ex. Lelles, vilket jag tackar min goda stjärna för med tanke på att tankkåpan kostar 7500kr!
Valde samma färg som du har på din, den är så jädrans fin!
annars har jag ett kåpset liggande till din hoj, helt nytt kåpset, original liggandes.. samma färger dock så är svartvitt fräääääääänt
Jo, jag såg annonsen - men jag har redan fått grejerna från Honda Fan vad det är bra med kontakter, 3 dagar levtid!
Såg att lelles tog 8997kr för tankkåpan när den är pearl vit, mot 7500 när den är svart! Lagom bra prisskillnad p.g.a. färgen!
vad fick du ge totalt ?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |