Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tänkte nästa år försöka köra lite mer bana och har införskaffat ett set kraschkåpor och även om tanken är att hålla sig på bana kommer det ju bli svårt att hålla sig från att åka ner och fika på rosen eller vaxholm så jag tänkte kolla om någon har en bra idé på hur man kan plocka bort lampor för att få på kraschsetet som sen inte blir helt omöjligt att konvertera över till gata?

Det mesta är väl monterat med kontakter som man kan dela.

Annars är det ju inte helt fel med kraschkåpor som även funkar med lampor, så slipper man böket med att byta om man känner för att köra lite gata också.
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Det mesta är väl monterat med kontakter som man kan dela.

Annars är det ju inte helt fel med kraschkåpor som även funkar med lampor, så slipper man böket med att byta om man känner för att köra lite gata också.

Tanken är väl att skydda så mkt som möjligt genom att tabort det, lampor är ju inte helt billiga.

Visst är allt med kontakter men kopplar man inte in härvan från toppkåpan så startar inte hojen så det var lite därför jag undrade. :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hej alles..

Har "blivit av med" hojen, men har massa delar, tillbehör och extraprylar kvar i garaget. Tänkte ge er chansen först så vi slipper blocket (hatar blocket).

Lite fälgar, kåpor, däck, styrdämpare, batteri, motorkåpor etc till CBR600RR 05-06, mkt funkar till 03-04 också.

Kolla annonserna :) Är det nån som funderat på extra fälgset är det dags att fynda ;)
 

Mountain_87

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
kalmar
Hoj
KTM 640-03
Hej alla glada!

Precis köpt mig en 900RR-96! Sitter och letar bra sidor att beställa reservdelar ifrån men inte hittat nån bra. Behöver lite el prylar ( neutralgivare)..

Så tänkte höra vilka sidor brukar ni beställa ifrån och kan rekommendera? Mvh
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hej alla glada!

Precis köpt mig en 900RR-96! Sitter och letar bra sidor att beställa reservdelar ifrån men inte hittat nån bra. Behöver lite el prylar ( neutralgivare)..

Så tänkte höra vilka sidor brukar ni beställa ifrån och kan rekommendera? Mvh

Googla s-racing han har en del eller i värsta fall kann ta hem till dig
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Hej!

Ska köpa ett par fälgar till min tjej.

Hon kör en CBR 600 2010

Min fråga är om fälgar från en 2005 passar?

Tacksam för svar.
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Tja!!

Har en liten fråga! Min flickvän tänkte ta MC-kort och vill absolut ha race-hoj, men problemet är att hon är ganska kort (157 cm). Vi har testat massor av hojar men de flesta är lite eller alldeles för höga. Det vi fått veta är att Honda CBR600 -03 är mest tacksamma vad gäller sitthöjd samt att den är ganska lätt och hyffsat smal runt tanken. Vi har hittat sänkningssatser på både svenska och utländska hemsidor.

http://www.ebay.com/itm/2003-2006-Honda-CBR-600-600RR-LOWERING-KIT-/390526437458?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5aed308852&vxp=mtr

Min fråga är: Är detta paket krångligt för en lekman att montera eller måste det utföras på verkstad? Fördel/Nackdel köregenskaper? Tackar i förväg för svar och hjälp!
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag är 1,57 jag me;) kör en honda cbr 600rr 2008. Köpten en sänkningsats kosta inte många kronor. Två brickor man byter ut bara. Har lite kort nån Stans från när jag sänkte min. Ingen svår process. Då va detta även det första gången jag meka me en sporthoj. Sitter jätte bra på min. O når ner med begge fötterna:) till frågan angående köregenskaper så har jag inte märkt nåt. Man får ju sänka den något i framgafflarna me men det följer med anvisningar med kittet. Köpte mit på s-racing.
 
Last edited:

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Tja!!

Har en liten fråga! Min flickvän tänkte ta MC-kort och vill absolut ha race-hoj, men problemet är att hon är ganska kort (157 cm). Vi har testat massor av hojar men de flesta är lite eller alldeles för höga. Det vi fått veta är att Honda CBR600 -03 är mest tacksamma vad gäller sitthöjd samt att den är ganska lätt och hyffsat smal runt tanken. Vi har hittat sänkningssatser på både svenska och utländska hemsidor.

http://www.ebay.com/itm/2003-2006-Honda-CBR-600-600RR-LOWERING-KIT-/390526437458?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5aed308852&vxp=mtr

Min fråga är: Är detta paket krångligt för en lekman att montera eller måste det utföras på verkstad? Fördel/Nackdel köregenskaper? Tackar i förväg för svar och hjälp!


Klart att tjejen skall ha en CBR600RR, en av de bättre hojarna jag har haft ;)
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
komplett org.kåpset CBR1000RR 08-10 + org. framlampa säljes.

Lite smått och gött till en CBR 600 RR finns också för den som är sugen.

Släng iväg ett Pm vetja..
 

big twin

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Utanför en rondel
Hoj
Ducati / CBX
Hittade detta forum nu så jag lägger en sling här med !!

Det måste väl finnas delar till CBR 600 RR 04-05-06 det har ju varit en del Racehojar av den model.

Har kollat ebay men det måste väl finnas i svedala ??

så jag Söker efter alla delar som sitter i bakramen, Passager sadel ,bak lampa ,Delarna som håller fast sadel.
värmeskydd avgas vad finns det mer .

View attachment 378440
typ den här !

Tack på för hand.
 

lillkacken

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda CBR1000RR
Skillnad fälgar CBR1000RR

Är det någon som har koll på skillnaden mellan fälgar från 2004-2007 vs. 2008-2011 på Honda CBR1000RR. Går de att använda rakt av eller vad skiljer?
 

AlcoStar

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
.....
Hoj
.....
Någon som har en ram till cbr 1000 rr 2004-2007 att sälja?
Behöver en för att kunna köra gata med banhojen.

Skicka pm
 

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Mas
Hoj
Honda CBR 1000RR
Behöver lite tips hur ni snyggar upp bakdelen på en cbr 1000 08...
Finns många skylthållare men hittar ingen undertail, vill inte såga sönder originalet
Finns det att köpa endast undertail utan plaststaget till skylten så jag kan köpa eller bygga en skylthållare ?
 

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Är det någon som har koll på skillnaden mellan fälgar från 2004-2007 vs. 2008-2011 på Honda CBR1000RR. Går de att använda rakt av eller vad skiljer?

Tror bakhjulet skall passa. Men framfälgen har större bromsskiver på 08(320mm)vet inte om hjulaxeln passar.
Men tror du får laga nya distanser. Min hjulaxel är 25mm +- någon tiondel mätte bara på en extra fälg jag hade liggande. Men hade du bott lite närmare så kunde du testa en både bak o framhjul som jag har liggande.
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Behöver lite tips hur ni snyggar upp bakdelen på en cbr 1000 08...
Finns många skylthållare men hittar ingen undertail, vill inte såga sönder originalet
Finns det att köpa endast undertail utan plaststaget till skylten så jag kan köpa eller bygga en skylthållare ?

Jag har en under tail från Rizoma annars, nytt i Karbon-fiber, snyggt tillsammans med skylthållare och blinkers. PM:a om du är intresserad
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Har ett riktigt snyggt ORGINAL kåpset som ska passa till CBR600RR 2007-2010 SVART/GRÖNT.

TANKKÅPA MED STOMPGRIPS
FRAMKÅPA
VÄNSTER RESPEKTIVE HÖGER KÅPA

Värt att påpeka är passform & lack på org.kåpor skiljer sig avsevärt mot de flesta kina kåpor!
Släpper de BILLIGT:tummenupp

Pm vid intresse tack :)
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top