Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hej behöver lite hjälp. När jag köpte hojen va det lite för mycket olja så jag tömde ut så den visar precis under andra sträcket. Idag när jag körde till jobbet såg jag att det hade runit ut lite olja från påfyllnings locket? Har kört förut i stan utan att det har runit, men tror det riner när man kör i högre hastightet. Vad kan det vara ska jag töma mer olja.

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hej behöver lite hjälp. När jag köpte hojen va det lite för mycket olja så jag tömde ut så den visar precis under andra sträcket. Idag när jag körde till jobbet såg jag att det hade runit ut lite olja från påfyllnings locket? Har kört förut i stan utan att det har runit, men tror det riner när man kör i högre hastightet. Vad kan det vara ska jag töma mer olja.

sitter O-ringen kvar på påfyllningspluggen?
en gång är ingen gång okså, torka och se om det upprepas.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
sitter O-ringen kvar på påfyllningspluggen?
en gång är ingen gång okså, torka och se om det upprepas
.

bild 1.jpgbild2.jpgbild3.jpgbild4.jpg.

(Obs första bilden visar hur det såg ut när jag kom hem)
Kolla nu när jag kom hem från jobbet och samma sak hade hänt tog lite bilder på O-ringen, är den förstor,förliten eller lagom.

Hmm ska jag tömma mer olja så den hamnar mellan det övre och det undre sträcket ?
Motor hade väl redan sagt ifrån om det fortfarande är lite för mycket olja ?

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
det är rätt normalt att det efterrinner lite olja efter att man fyllt, torka av och kör igen, rinner det mera kan man börja fudnera på o-ringen inte sluter tätt...

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Jaha Det viste jag inte hornet grät alldrig efeter oljepåfyllning. Men tycker du jag ska töma lite till olja så den ligger på mitten av strecken.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Tömde ut lite till får se imorgon när man kör till jobbet. Är det någon som har installerat APE racing cct på sin cbr ? fundera på att köpa en sån, Men hojen har ju bara rullat 855mil är det lönt ?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Saknas det någon distans på bild ett, vänster sida. Ett framhjul till en 600 RR 05.

Ser korrekt ut.

Jag har några set fälgar kvar från räsern, men halvfasta distanser där, ser larvigt lika ut. Är det där original?

Var det nån som sökte fotpinnar btw? Jag har PP-pinnar liggande också med plattor och allt.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Tömde ut lite till får se imorgon när man kör till jobbet. Är det någon som har installerat APE racing cct på sin cbr ? fundera på att köpa en sån, Men hojen har ju bara rullat 855mil är det lönt ?

min orginalspännare har snart gått 7000 mil och kedjan har börjat rassla lite nu, så jag skulle säga; nej.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Fjädringshjälp..

Någon som tävlar eller kör mycket bana med cbr 1000 RR (2008)?
Har en med orginalfjädring som jag får hem snart och undrar vad man vanligtvis måste göra för att få
hojen skapligt ban/raceduglig?
Väger va 95 kg så jag gissar att fjädrar är det minsta jag måste byta.

Byta till cartridge? bakdämpare? höja, sänka bak? fram? mera? =)

Kryc

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2012
Hoj
-08 Honda cb1000r
Hej alla glada cbr rr ägare!
Har en fråga då jag kollar lite på Fireblade, alltid varit favvo hojen men när jag kollar mer seriöst inser jag att jag inte har så stor koll. Kollat på -04 till -06. Så min fråga är vilken ska jag välja då jag i mitt otränade öga inte ser så stor skillnad. Anledningen till frågan är ju att -04 har ett helt annat pris.
Tack på förhand!

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Ingen som har en hjuldistans till framhjulet på CBR 600 RR 05? Eller vet du hur man får tag på en snabbt... Saknar till mitt reserv-set, o det verkar vara dåligt väder till veckan...

Kan även tänka mig att låna delen i fråga =)

Kan hämtas opp kring västkusten, Uddevalla till skåneland. Skall köra knutstorp ring på onsdag torsdag.

Last edited:

felly

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2012
Hoj
Honda CBR1000RR -05
Tjena någon som har nått tips på vad jag ska införskaffa för slip-on till min cbr1000rr -05? Låter alldeles för lite nu med original... Sen undrar jag även på om det sitter något spjäll lr liknande original eller något annat man kan ta bort/mixtra med så länge?

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Ingen som har en hjuldistans till framhjulet på CBR 600 RR 05? Eller vet du hur man får tag på en snabbt... Saknar till mitt reserv-set, o det verkar vara dåligt väder till veckan...

Kan även tänka mig att låna delen i fråga =)

Kan hämtas opp kring västkusten, Uddevalla till skåneland. Skall köra knutstorp ring på onsdag torsdag.

Lite sent kanske men det är ju bara att flytta över distanserna från det ena fälgparet till det andra :7peta

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Tjena någon som har nått tips på vad jag ska införskaffa för slip-on till min cbr1000rr -05? Låter alldeles för lite nu med original... Sen undrar jag även på om det sitter något spjäll lr liknande original eller något annat man kan ta bort/mixtra med så länge
Har också en 05, på min sitter det ett sbk leovince och en pc3. Du kan titta på videon och höra lite hur det kan låta med sbk systemet.

http://youtu.be/mJkC_BW4qAM

Är det någon som har köpt windscreen från ebay, det finns ju riktigt billiga men några tips på ett bra och billigt ?

RudisA

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2012
Hoj
R6 2006
Hej alla!

Jag har en lite fråga! Jag har en 600rr från 03 och undrar om det är nån som om det finns ån smidig Quickshift till den. Har sök och googlat men hittar inte nått direkt.

Finns det nån Plug n play eller måste man mappa om?

Tack på förhand

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Börjar närma mig 2400mil på.min 600RR nu till min fråga. Hur vanligt är de att behöva göra ventiljustering då? Är lagom sugen o punga ut närmare 15 000kr :/

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Börjar närma mig 2400mil på.min 600RR nu till min fråga. Hur vanligt är de att behöva göra ventiljustering då? Är lagom sugen o punga ut närmare 15 000kr :/

2500-5000 kanske är ett rimligt pris beroende på vilken verkstad du vänder dig till och om det verkligen behövs chimsas om eller om det bara blir kontroll..

Eller så mutar du nån räserstjärna med nåt i underkant av det så får du det ordentligt gjort också ;)

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
2500-5000kr hade vart helt ok:) är nog bara önsketänkande, tyvärr. Lägsta ja nånsin hört nån gett på en sporthoj på verkstad är 8500kr. I och med de inte ens sa vad de skulle kosta OM nu ventiljustering behövs så känns de som summan är tillräckligt hög så att säga. Men hört honda brukar klara sig fram till 4800mil.....men "hört" som sagt:confused:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati