Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
klantarsel

Tjena!
Har haft min 1000rr -04 i ett par veckor nu, hunnit med ca 300mil och den funkar kalas!

Jag är dock ett jävla klantarsel och har lyckats köra iväg med skivbromslåset i och pajjat ena skivan. Är det någon som har en skiva höger fram liggandes till mej?

Har läst igenom tråden nu och det verkar även finnas en del rejsputtar här.
Ingen som har lust att sälja passagerarfotpinnarna? Tidigare ägare har nämligen plockat av mina :(

Är även intresserad av att få tag på en fräsch passagerarsadel och en svensk manual (pdf funkar).

Är väldans akut att få tag på en ny bromsskiva, så om ni vet nån som har eller nån skrot eller nånting så är jag väldans tacksam för PM!

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Nu har jag ringt runt lite och hittat bromsskivor och lite allt möjligt godis. :D

Jag har ett micron slipon på nu, har jag då nån nytta av powercommander eller måste jag ha ett helsystem för att det skall göra nån nytta?

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Lorge skrev:
2361961 Nu har jag ringt runt lite och hittat bromsskivor och lite allt möjligt godis. :D

Jag har ett micron slipon på nu, har jag då nån nytta av powercommander eller måste jag ha ett helsystem för att det skall göra nån nytta?

Du har alltid nytta av Power Commander. :fakta

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Hey, jag behöver lite hjälp. Det är så att jag fortfarande inte fått min instruktionsmanual på ett språk som jag kan...Fick en på holländska, och försäljaren är mäkta seg med att fixa den rätta. Så. Jag vill alltså ställa in klockan på displayen, hehe, har inte gjort det ännu..Finns ju bara två knappar. Vill ju inte förstöra (om det nu går) genom att t.ex. råka nollställa nåt som man inte vill nollställa...Så, är det någon som kan berätta hur man gör. Alltså en honda cbr 600. tack tack:)

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Thompson skrev:
2365479 Hey, jag behöver lite hjälp. Det är så att jag fortfarande inte fått min instruktionsmanual på ett språk som jag kan...Fick en på holländska, och försäljaren är mäkta seg med att fixa den rätta. Så. Jag vill alltså ställa in klockan på displayen, hehe, har inte gjort det ännu..Finns ju bara två knappar. Vill ju inte förstöra (om det nu går) genom att t.ex. råka nollställa nåt som man inte vill nollställa...Så, är det någon som kan berätta hur man gör. Alltså en honda cbr 600. tack tack:)
Finns nog inte så mkt att förstöra, har för mig att du håller in båda knapparna i några sekunder men kan kolla i manualen senare ikväll.

/N

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
isse skrev:
2365654 Finns nog inte så mkt att förstöra, har för mig att du håller in båda knapparna i några sekunder men kan kolla i manualen senare ikväll.

/N

oh tack. Nej, jag antog att det inte gick att förstöra så mycket...men ville inte chansa :tungan

Edit: Japp! det funkade fin fint. Tack för hjälpen Isse.

Last edited:

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Knäppande ljud vid inbromsning

När jag åker i stan och bromsar in lite hårt inför en korsning tex så hör jag ibland ett litet knäppande ljud. Kan det vara nåt styrlager eller nånting?
Vad bör jag kolla? Och hur gör jag det?

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
MjO skrev:
2376712 Passar alla kåpor från en CBR 600RR 2005 på en CBR 600RR 2004 rakt av?
Tror tyvärr inte det, bland annat så är toppkåpan annorlunda utformad, tror även bak-kåpan är annorlunda och ev andra också.

/N

MC Doktorn

Guest
Lorge skrev:
2372555 När jag åker i stan och bromsar in lite hårt inför en korsning tex så hör jag ibland ett litet knäppande ljud. Kan det vara nåt styrlager eller nånting?
Vad bör jag kolla? Och hur gör jag det?

Lyft upp den fram så att hjulet hänger fritt och provocera framgaffeln så borde du märka.
Ovanligt fel såvida man inte bakhjulsåker en hel del.

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
MC Doktorn skrev:
2377437 Lyft upp den fram så att hjulet hänger fritt och provocera framgaffeln så borde du märka.
Ovanligt fel såvida man inte bakhjulsåker en hel del.

Får kika på det sen, bakhjulsåker ganska så mycket.
Hur märker jag om det är styrlagret, är det om det knäpper och har sej i det?

MC Doktorn

Guest
Lorge skrev:
2377482 Får kika på det sen, bakhjulsåker ganska så mycket.
Hur märker jag om det är styrlagret, är det om det knäpper och har sej i det?

Fatta tag om gaffelbenen jucka fram och tillbaks kraftigt sitter allt fast skivor, hjul, styre bara kolla så löser det sig.

isse skrev:
2377426 Tror tyvärr inte det, bland annat så är toppkåpan annorlunda utformad, tror även bak-kåpan är annorlunda och ev andra också.

/N

Tyvärr är det så tom luftintagen är annorlunda bakramen är snarlik men en annan konstruktion.

Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
600RR delar

På tal om ingenting så har jag En Svart "cuts" och ett tonat kåpglas liggandes till 600RR 03-06 om någon är intresserad?

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Mr. Dante skrev:
2380143 På tal om ingenting så har jag En Svart "cuts" och ett tonat kåpglas liggandes till 600RR 03-06 om någon är intresserad?

Min cuts flög av i farten..men har ju inga pengar just nu.. beror på vad du ska ha för den..

Annars till er andra, kollat lite på denna sida http://store.58cycle.com/ massa balla grejor hyffsat billiga också.. Välj bara modell på hojen till vänster, sen är det bara at bläddra och drömma.. Någon som har beställt därifrån?

Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
KidNasty skrev:
2380332 Min cuts flög av i farten..men har ju inga pengar just nu.. beror på vad du ska ha för den..

Annars till er andra, kollat lite på denna sida http://store.58cycle.com/,en massa balla grejor hyffsat billiga också.. Välj bara modell på hojen till vänster, sen är det bara at bläddra och drömma.. Någon som har beställt därifrån?

Sadel cutsen kostar 2300:- och glaset 1200:- i butik, delarna är nya, men har varit monterade, så 1500 för kuts och 800 för glaset, 2000:- + frakt för bägge.

MC Doktorn

Guest
1000RR som banhoj

Börjar smida planer på att skaffa mig något mera kraftfullt för att dölja min bristande förmåga.

Men hur upplever ni 1000RR som banhoj, jag har fått för mig att folk tycker den är något tung och effekt svagare än konkurenternas.

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Vafan, verkar som om Honda CBR 600RR Svarta ,är en bristvara på blocket

En syntes till i 1 dag på blocket och försvann direkt...

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Sejko skrev:
2385456 Vafan, verkar som om Honda CBR 600RR Svarta ,är en bristvara på blocket

En syntes till i 1 dag på blocket och försvann direkt...

Man hade ju lite tur med att hitta en.. :yoparty

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
MC Doktorn skrev:
2385379 Börjar smida planer på att skaffa mig något mera kraftfullt för att dölja min bristande förmåga.

Men hur upplever ni 1000RR som banhoj, jag har fått för mig att folk tycker den är något tung och effekt svagare än konkurenternas.

Jag är grymt nöjd med min!

Nu är väll jag inte den snabbaste av förare:va
Bromsarna har en sjukt skön känsla.
Och vad gäller effekten kan du vara lugn den räcker till länge.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati