Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

MC Doktorn

Guest
Ingen som har en öhlinare skräpande i ett hörn företaget springzz ger mig kalla kårar.
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Garantireparationer på CBR1000RR

Hej,

Funderar på att inhandla en begagnad CBR1000RR-04 som är direktimporterad. Min fråga är om det gjorts några garantireparationer (återkallningar etc) på den årsmodellen och om det markerats på något sätt?
Det är intressant att veta eftersom det ej är fem års garanti på import vad jag förstått.

MVH
Björn
 

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
ZX10R
Jag har köpt ett GPR slip-on till min -04:a som nu ligger på bordet i lösvikt. Mycket brickor å prylar och ingen monteringsanvisning. Nån som monterat detta och har lite tips...?
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Vad kostade din hållare. Dvs. vad var priset på hemsidan & sedan det Verkliga priset?

Jag kommer inte ihåg (förträngt) men priset på sidan stämde och jag mailade och fick pris inkl frakt.
Fick betala moms men kommer inte ihåg om det var tull oxå.
 

sin_bano

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
CBR 900 RR
929 vs 1000

Hur stor är skillnaden på att köra en 929:a och 1000 rr? Förutom dom extra hästarna? Körställning?
 

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Ort
SKÅNE
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Hjälp Med Fjädring...

Hej,

Tog första rundan efter snön, j-vligt skoj men vad har hänt med framhjulet...

Kör och småmyser allt käns bra, dags att blåsa ur motorn från gammalt damm mm...:)


Nu till problemet, får en välldigt olustig känsla av att framhjulet ej har ordentligt grepp... typ studsar i högre farter...:va

Väger ca:85-90 kg har "grundat" genom att spänna 2 hack bak o två varv fram samt efter hand ökat kompression samt retur.

Var helt nöjd förra sommaren men vad gör att den nu känns så här? För mycket retur?


Någon som kan förklara förhållandet mellan kompression o retur?


Mvh,
RR_06





:hojraket
 

MC Doktorn

Guest
Hej,

Tog första rundan efter snön, j-vligt skoj men vad har hänt med framhjulet...

Kör och småmyser allt käns bra, dags att blåsa ur motorn från gammalt damm mm...:)


Nu till problemet, får en välldigt olustig känsla av att framhjulet ej har ordentligt grepp... typ studsar i högre farter...:va

Väger ca:85-90 kg har "grundat" genom att spänna 2 hack bak o två varv fram samt efter hand ökat kompression samt retur.

Var helt nöjd förra sommaren men vad gör att den nu känns så här? För mycket retur?


Någon som kan förklara förhållandet mellan kompression o retur?


Mvh,
RR_06





:hojraket
Om det funkade förra året och den stått still är mitt tips att däcket fått en ett platt område där den belastats mot marken under förvaringen , hojen ska vara uppställd på depåstöd under vintern :fakta

Hjulet kan vara obalanserat?

Fjädring orginal borde duga eller vara optimalt för dom flesta för avancerad gatåkning.

Fjäderns energi måste dämpas vilket den gör med hjälp av hydralik i kompressionsfasen och returfasen.För mycket eller för lite kompression gör att den känns hård resp för mjuk dvs sjunker ihop förlångsamt eller för snabbt.
Motsvarande problem på returen med för mycket gör att den inte vill fjädra ut utan sätter sig och för lite att den fjädrar ut för snabbt dvs blir gungig.


Lycka till / M
 

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
ZX10R
Har för mig att jag läst nånstans angående avagasventilen men hittar inte nu. Hursomhelst så ska jag montera ett GPR slip-on och såg att det satt en sån på mellanröret. Hur gör man med det? Ska man ta bort skiten men vajrar och allt?

:confused:
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Ingen som har slängt på ett sådant här och har bild på det? YOSHIMURA RS5 CARBON TRC EXHAUST

Jag har ett sådant på min hoj, svart 2005:a
är det så att du vill ha lite bilder kan jag fixa det, då jag vet att
det är svårt att hitta bra bilder på detta....

P.S om du tänkte handla på den länk du har laggt in så är ett hett tips att inte göra det, 399£ plus stor risk för tull...

Det finns en kille som säljer samma sak för 339 inkl frakt, jag handlade där och fick det fraktfritt, jag har länkat till den tidigare i denna tråd.

Har för mig att jag läst nånstans angående avagasventilen men hittar inte nu. Hursomhelst så ska jag montera ett GPR slip-on och såg att det satt en sån på mellanröret. Hur gör man med det? Ska man ta bort skiten men vajrar och allt?

:confused:

Jag plockade bort vajrar o allt, och den funkar kanon i garaget :)
Borde ju inte vara några problem att ta bort den tycker jag
samt att jag inte vill ha massa vajrar hängades på hojen, allt som
är löst ska ju bort :)
 
Last edited:

SATLinkan

Hojakare
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
om någon ska köpa slip-on kan detta vara ett trevligt alternativ...
det där tar väll bort kat oxå....

Jag satte på ett idag på morgonen. Det var ganska smärtfritt och gick fort. Med min begränsade förståelse för detta tror jag att ett slipon inte tar bort katalysatorn. När man lyfter bort rören (bakom höger fotpinne) ser man ganska tydligt katalysatorn som en "bikaka".

Man blir också glad när man lyfter bort dämparen och känner vikten och jämför med sitt nya karbon!! Det känns som natt och dag:yoparty

Måste även meddela att det blev premiär igår med uppföljare idag. Fika, räkmacka, hela klabbet!

Ett varningens ord: Det är halt. Det tål att påminnas om. Fick släpp, och jag tycker inte att jag gasade någonting alls.
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Jag satte på ett idag på morgonen. Det var ganska smärtfritt och gick fort. Med min begränsade förståelse för detta tror jag att ett slipon inte tar bort katalysatorn. När man lyfter bort rören (bakom höger fotpinne) ser man ganska tydligt katalysatorn som en "bikaka".

Man blir också glad när man lyfter bort dämparen och känner vikten och jämför med sitt nya karbon!! Det känns som natt och dag:yoparty

Måste även meddela att det blev premiär igår med uppföljare idag. Fika, räkmacka, hela klabbet!

Ett varningens ord: Det är halt. Det tål att påminnas om. Fick släpp, och jag tycker inte att jag gasade någonting alls.

Jo jag förstår precis hur du menar, jag monterade mitt RS5 slip-on i höstas.
men när man tittar närmare på den annonsen jag postade ovan, så är det ytteligare ett rör. Yoshi har ju ett par olika varianter, både hel, slip, och "halv" som tar bort kat.

Jag har ju kat kvar på min och det ser ut precis dom den rör sektionen som ligger med extra. sedan att budet låg på 150£ va ju oxå intressant, men jag vill inte ha en hel kromad burk...

Jag satte på ett idag på morgonen. Det var ganska smärtfritt och gick fort. Med min begränsade förståelse för detta tror jag att ett slipon inte tar bort katalysatorn. När man lyfter bort rören (bakom höger fotpinne) ser man ganska tydligt katalysatorn som en "bikaka".

Man blir också glad när man lyfter bort dämparen och känner vikten och jämför med sitt nya karbon!! Det känns som natt och dag:yoparty

Måste även meddela att det blev premiär igår med uppföljare idag. Fika, räkmacka, hela klabbet!

Ett varningens ord: Det är halt. Det tål att påminnas om. Fick släpp, och jag tycker inte att jag gasade någonting alls.

Jo jag förstår precis hur du menar, jag monterade mitt RS5 slip-on i höstas.
men när man tittar närmare på den annonsen jag postade ovan, så är det ytteligare ett rör. Yoshi har ju ett par olika varianter, både hel, slip, och "halv" som tar bort kat.

Jag har ju kat kvar på min och det ser ut precis dom den rör sektionen som ligger med extra. sedan att budet låg på 150£ va ju oxå intressant, men jag vill inte ha en hel kromad burk...

Men man blir ju lite less när man hittar helsystem för 250£

http://cgi.ebay.co.uk/cbr1000rr-rs5-race-can_W0QQitemZ220090600814QQihZ012QQcategoryZ25623QQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Ååååååh...
Tänkte- what da heck... jag tar bågen till jobbet idag.. junfrufärden för året!.
går ut i kallgaraget.. hmm undra om den startar... vrider på tändningen och snabbt trycker på startknappen.. "gnugg".. bam!.. igång!. :yoparty
Gasar lite så att den kommer upp i tomgång.. känner hur den börjar jaga tomgången..whboopwhboopwhboopwhboop :banana .
Tar på mig kläderna utan att stressa.. fan va fint den låter!...
Hoppar på .. kör iväg.. och .. får _varenda_ blick på sig.. man ser dom där tråkiga jävlarna som står vid busshållplatserna med trånande blickar. :D
Hojjen ser så bra ut med rensad bak å låter så jekla fint med avgassystemet så man känner sig som en finnig 15åring som just fick vrida på den där snygga bruden i baywatch!:lol :tuttar
Man vet att man tog med sig glädje till jobbet idag.. då alla tänker.. nu är våren här!

Jag tog en bild med min sunkiga kameramobil.. men den bilden gör inte hojjen rättvis!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top