Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Det finns kablar från Motrax. Det verkar vara http://www.pmcbike.se/ som är distributör för dessa. Det finns en karta med återförsäljare på sidan så man kan kolla vilket företag som ligger närmast till hands.

Jag har monterat dessa idag på en 04 1000 RR och de passade perfekt. Finns 4 pack också om man har behov för en extra till skylt belysningen också.

Dessa ska passa till 04/05. Före är det någon anna passform och likaså efter om jag har försått det rätt.

/ M

ska bli intressant och se vad dom kostar, skickade en fråga till dom i stan som är återförsäljare. det lär väll ligga på mer änn 69kr/st förmodar jag.
men om man vill ha 5st så lär det väll kosta lite förmodar jag. 420kr kostar det från england, inkl. frakt... så man får väll ge den lokala handlaren en chans iallafall... köpt grymmt spännband som va gjorda för att montera fast på hojen från dom... det va grymma grejor... hojen står som gjuten när man transporterar den på släp, såg en demo där dom roterade en släpvagn med en hoj fastspänd med dom banden i styret och den stod kvar hela varvet...
och det är ju värt 400kr :)

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
:va :va snart kan man väl göra en "alla märken tråd" av denna..starta en ny cbr1000 f tråd,det måste väl vara bättre så blir allt lättare när man ska söka upp lite tips osv.
Antar att man inte platsar i detta gänget även att det står CBR 1000 på kåpan

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
2866262 1:a, 2:a .... 3:e...... Inget bud... ?!?
När det är nytt och du gett 20tkr för det så känns det som att allt man bjuder blir skambud...

Mitt bud skulle hamna på för dig "fel" sida av 10kkr, därför är jag tyst.. :)

Last edited:

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Nån som vill sälja?

Halloj,
söker med ljus och lykta efter en 1000rr, helst från 04, någon här som har sin till salu kanske? Skicka ett PM väl:)

muckel

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
honda cbr 600 f
någon som vet om de går att bygga om bakdelen på cbr 600 f -01 till RR utförander. och vart man kan köpa kåpor å sånt för ombygnationen??

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Nu ska kunskapsbanken här på sporthoj utnyttjas.
Min hastighetsmätare, varvräknare samt alla varningslampor (tror jag) slocknade häromdagen. Ljuset bak slocknade samtidigt (ej bromsljuset men positionsljuset), blinkerslampor samt helljuslampor i displayen fungerar men ej neutrallampan. Vad kan detta bero på? Känns som om det borde vara en säkring men någon som kan ha något annat tips?

Går ju naturligtvis på garantin men firmorna har ju stängt fram tills imorgon och man kanske vill åka lite idag..

/Martin

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Nu ska kunskapsbanken här på sporthoj utnyttjas.
Min hastighetsmätare, varvräknare samt alla varningslampor (tror jag) slocknade häromdagen. Ljuset bak slocknade samtidigt (ej bromsljuset men positionsljuset), blinkerslampor samt helljuslampor i displayen fungerar men ej neutrallampan. Vad kan detta bero på? Känns som om det borde vara en säkring men någon som kan ha något annat tips?

Går ju naturligtvis på garantin men firmorna har ju stängt fram tills imorgon och man kanske vill åka lite idag..

/Martin

Testa lossa kåpglaset och jucka lite på kabeln som går in i instrumentet.
Jag satte dit min lite slarvigt och då spökade det en del.

Josefin_J

Josefin
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
CBR 1000RR Repsol -07:a & CBR600F4i-05:a Stuntkittad!
Hur går det med Repsol-hondan, har du fått hem den ännu? Jag är mycket avundsjuk, för 07:an har ju snyggare lackering (lackad som i MotoGP förra året) Grattis iallafall till den snyggaste MC:n som Honda har släppt på marknaden någonsin. ( jag vill också ha en 07:a ) :D :tummenupp

Får hojen imorgon =).
Längtar längtar längtar!!!

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Då var min hastighetsmätare fixad. Som tur var var det bara en säkring.

/Martin

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Jag behöver hjälp med färgsättning på min hoj, jag tänkte lacka om den om några dagar, jag gillar hondavingen som är orginal men gissar att den är ganska skitsvår att lacka själv med sk. garagelack. Blanksvart är jäkligt snyggt men inte så lätt att få till bra kanske.. hiiilfe. Photoshop eller bara bildförslag mottages varmt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024