Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
polka r1 -98
regnr

Verkar vara som förgjort att hitta en 04 som är till salu så här års, så jag får väl importera en istället..

Nån som har en importerad 1000rr som vill PM mig sitt regnr? Vill kolla upp om eller hur mycket förs premien skiljer mot en sv-såld. Nån som vet kanske?


Halloj,
söker med ljus och lykta efter en 1000rr, helst från 04, någon här som har sin till salu kanske? Skicka ett PM väl:)
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Verkar vara som förgjort att hitta en 04 som är till salu så här års, så jag får väl importera en istället..

Nån som har en importerad 1000rr som vill PM mig sitt regnr? Vill kolla upp om eller hur mycket förs premien skiljer mot en sv-såld. Nån som vet kanske?

Det finns ju flera st på blocket :confused:
 

slc

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda cbr 600
Nån som lust att ge mig några tips på vägen..

Håller på med mc kortet nu, har körningen kvar.. Har fastnat för honda cbr 600, men många tycker man ska köra på en 1000 på en gång..

Så jag vet inte riktigt? :) Nybörjare på en 1000 på en gång eller ska man lugna nån säsong? Försäkringen mellan 600 / 1000 är väl ganska stor penga skillnad på ?

Enda jag vet säkert är att de ska bli en honda cbr! helst årsmodell från 01 uppåt! (Billigaste alternativet förstårs)

Tack på förhand!
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Nån som lust att ge mig några tips på vägen..

Håller på med mc kortet nu, har körningen kvar.. Har fastnat för honda cbr 600, men många tycker man ska köra på en 1000 på en gång..

Så jag vet inte riktigt? :) Nybörjare på en 1000 på en gång eller ska man lugna nån säsong? Försäkringen mellan 600 / 1000 är väl ganska stor penga skillnad på ?

Enda jag vet säkert är att de ska bli en honda cbr! helst årsmodell från 01 uppåt! (Billigaste alternativet förstårs)

Tack på förhand!

Tror nog att kolavipparisken är likvärdig, förmodligen försäkringen också?
En 600:a kan väl iofs vara lite mildare som förstahoj, prova och känn efter..
 
Last edited:

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Nån som lust att ge mig några tips på vägen..

Håller på med mc kortet nu, har körningen kvar.. Har fastnat för honda cbr 600, men många tycker man ska köra på en 1000 på en gång..

Så jag vet inte riktigt? :) Nybörjare på en 1000 på en gång eller ska man lugna nån säsong? Försäkringen mellan 600 / 1000 är väl ganska stor penga skillnad på ?

Enda jag vet säkert är att de ska bli en honda cbr! helst årsmodell från 01 uppåt! (Billigaste alternativet förstårs)

Tack på förhand!

P R O V K Ö R !
Bara du som kan veta vad du vill ha för hojj.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Nån som lust att ge mig några tips på vägen..

Håller på med mc kortet nu, har körningen kvar.. Har fastnat för honda cbr 600, men många tycker man ska köra på en 1000 på en gång..

Så jag vet inte riktigt? :) Nybörjare på en 1000 på en gång eller ska man lugna nån säsong? Försäkringen mellan 600 / 1000 är väl ganska stor penga skillnad på ?

Enda jag vet säkert är att de ska bli en honda cbr! helst årsmodell från 01 uppåt! (Billigaste alternativet förstårs)

Tack på förhand!
provköra några hojar för att bilda sig en egen uppfattning kanske inte är en så dum idé:D
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Hjälp!

Nån som kopplat in LED-miniblinkers bak på en CBR1000RR?
Som jag redan visste blinkar det ju snabbt som s*tan utan relä/motstånd.
Så jag har köpt Biltemas elektroniska blinkrelä DIN med tre kontakter, art nr 42-140, som den snackats om i "Motstånd till miniblinkers"-tråden.
Men nån som kan förklara EXAKT HUR man kopplar så det blinkar rätt?? Jag har provat på olika sätt, men jag e´ helt bakom när det gäller el. :va
Slutar med att jag bränner säkringar istället, & ni vet säkert hur kul dom e´ att byta på litersbladen..
Eller om det finns nån vänlig själ som bor i närheten av mig som kunde Visa mig?
Please Help!

Edit: Köpte Motstånd på Hondacenter, enklare men dyrare.. Nu är det iaf fixat o blinkar hur grannt som helst! :tummenupp
 
Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Hej hopp alla cbr ägare!

Skrev en fråga i en annan tråd igår men fick inte något större gensvar... Jag är lite nyfiken kring alla som skaffat sig en cbr1000rr -07...fick ett svar igår från en kille som fått sin för en vecka sedan, hur ser det ut för er andra? väntar ni på leverans? har ni dom hemma?

Anledningen till att jag frågar är att jag själv beställt en svart som beräknas komma i slutet av april, känns sååå länge....

må gott
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Hej hopp alla cbr ägare!

Skrev en fråga i en annan tråd igår men fick inte något större gensvar... Jag är lite nyfiken kring alla som skaffat sig en cbr1000rr -07...fick ett svar igår från en kille som fått sin för en vecka sedan, hur ser det ut för er andra? väntar ni på leverans? har ni dom hemma?

Anledningen till att jag frågar är att jag själv beställt en svart som beräknas komma i slutet av april, känns sååå länge....

må gott


Tjenare
Jag har fått min och flera andra också, det beror helt enkelt på när den är beställd mm.
Lider med dig nu när vädret kommer!
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Tjenare
Jag har fått min och flera andra också, det beror helt enkelt på när den är beställd mm.
Lider med dig nu när vädret kommer!

Satan, förstog nästan det! verkar som om rätt många söderut fått hem sina...men men jag antar väl att den som väntar på något gott....:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjena!

FYI har jag hittat en kille i Oz som har en liten elektronikfirma specialicerad på MC (han kör själv D675:a).

Jag har själv monterat en av hans "Dual headlight driver" på 675:an för att slippa alla kommentarer om att jag åker runt med trasigl lyse (ja, jag kör inte på helljus konstant).

Nu har han tittat på brorsans CBR1kRR -04, och det verkar väldigt enkelt att montera in anordningen på CBR:ens helljus, så till helgen ska vi fixa detta (man ansluter 3 kablar från "drivern" till 3 av kablarna från helljusrelät). Justeringen av styrkan på "helljuset" i halvljusläge görs m h a en skruv på "drivern". Enda nackdelen (på min hoj) är att helljusindikatorn kommer att lysa konstant under körning.

Finns det redan något på marknaden som fixar detta (som vi bommat), eller skulle någon av Er vara intresserade av en sådan liten finess? I s f kan jag posta resultatet efter montaget tillsammans med en länk till killen i Oz. Jag har pröjsat ca 450:- per styck inklusive frakt för lådorna. Den har en storlek ungefär som ett relä, så den är lätt att gömma.

Ha de!
 

*V.4.L*

Fullt ös!
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Skövde
Hoj
Fireblade 2010
Tja!

Är det någon som kan tipsa om var jag kan få tag på bromsskivor i fram till en Fireblade 04:a till ett vettigt pris och med bra kvalisort??
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
sweet jeeeezzuuz !!

Tog första svängen med min 1000RR -05 igår.... bara kört VTR1000F tidigare...
Satan i gatan vad det bär iväg när man passerar 7000rpm
Men det verkar behövas lite tid för att nå till 299.....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top