Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
2006 - 2007 är likadana, andra färger bara.


Är det någon som vet skillnaderna på CBR1000RR 06 och 07? De ser rätt lika ut men vad är egentligen ändrat? Måste veta iom att jag har en massa delar från en 06:a på g men vet ej om de passar på min 07:a.

Ytterst tacksam för det lilla ni vet :tungan
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Tackar.. verkligen ytterst tacksam. Nu ser det ljust ut med att bygga ihop hojen igen.

Ytterligare en fråga då:
Är det samma framlykta på cbr600rr/cbr1000rr? De ser väldigt lika ut och det känns ju konstigt att man skulle tillverka två olika lyktor till dessa hojar. Tänkte ringa och kolla artnr senare men ni kanske vet
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Tackar.. verkligen ytterst tacksam. Nu ser det ljust ut med att bygga ihop hojen igen.

Ytterligare en fråga då:
Är det samma framlykta på cbr600rr/cbr1000rr? De ser väldigt lika ut och det känns ju konstigt att man skulle tillverka två olika lyktor till dessa hojar. Tänkte ringa och kolla artnr senare men ni kanske vet

Det är tyvärr inte samma.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
ja, det gör jag, tack så mycket. vad kostar kalaset?

Det passar 2004-2005 och är nytt, men det har fått en liten smäll i kartongen, det bör inte påverka funktionen, men nedre fästet kan ju behöva böjas till. Se bild

DSC00880.jpg


DSC00881.jpg


Ny pris 8800:- kom med ett bud.
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Inte samma lykta -05 som -07. Jag ligger på lite delar. höger clipon, bromspump, kopplingspump, höger bottenkåpa (skrapad), höger sidokåpa (skrapad och liten spricka) mm. PM:a vad du behöver så kollar jag.

Ni verkar ju veta en del.. är det samma lykta på 1000RR 05 som till min 07:a? Snart plockat ihop alla delar jag behöver :tummenupp
 
Last edited:

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag provkörde en 600RR -04 idag och jag hörde ett lågt men tydligt tickade från motorn under pådrag, hördes ej under när jag gasade med kopplingen indragen. Ljudet påminde om en glappande ventil men ägaren av hojen påstod detta härstammde från oljepumpsdrivningen. Jag är lite skeptisk då det rör sig om en Tysklandsimport och därmed garantilös.

600RR-ägare! är detta typenligt? Hade inget sådant ljud på min SP1a, där var det bara LJUD! inga biljud.
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Jag provkörde en 600RR -04 idag och jag hörde ett lågt men tydligt tickade från motorn under pådrag, hördes ej under när jag gasade med kopplingen indragen. Ljudet påminde om en glappande ventil men ägaren av hojen påstod detta härstammde från oljepumpsdrivningen. Jag är lite skeptisk då det rör sig om en Tysklandsimport och därmed garantilös.

600RR-ägare! är detta typenligt? Hade inget sådant ljud på min SP1a, där var det bara LJUD! inga biljud.


jag har då inget tickande på min -03a.....:va
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
2000:- är billigt men jag kan släppa det om du är intresserad.


Om du inte vill ha det så stoppar jag undan det igen och hoppas att du hittar ett så billigt igen på Ebay..

2500:- inkl. frakt och garanti gäller om någon är intresserad.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag provkörde en 600RR -04 idag och jag hörde ett lågt men tydligt tickade från motorn under pådrag, hördes ej under när jag gasade med kopplingen indragen. Ljudet påminde om en glappande ventil men ägaren av hojen påstod detta härstammde från oljepumpsdrivningen. Jag är lite skeptisk då det rör sig om en Tysklandsimport och därmed garantilös.

600RR-ägare! är detta typenligt? Hade inget sådant ljud på min SP1a, där var det bara LJUD! inga biljud.

De finns ett tickande som e där hela tiden... men vet inte riktigt om det tickandet stämmer in riktigt på de du beskriver..
Vilka varvtal osv rör de sig om?
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Spännande idag... Hojen vägrade starta...

Allt såg till en början bra ut. Sedan hördes bara ett smattrande ljud och inget hände. Filmade händelsen för att kunna fråga här.

[YOUTUBE-ID]T9O_S2lVap8[/YOUTUBE-ID]

Innan filmen togs gjorde jag några till försök och märkte hur bränslepumpen lät konstigt och liksom tonade ut. Misstänkte batteritorsk vilket det uppenbarligen var.

Mätte på batteriet innan jag vred om tändningen, 11V.
Mätte på batteriet när jag vred om tändningen, 11V
Mätte på batteriet när jag tryckte start, 8V

När jag sedan hade fått igång den med hjälp av startkablar och laddat upp batteriet en stund. Då skruvade jag bort pluskabeln, mätte mellan denna och pluspolen på batteriet. Såg att det blev 12V, enligt mina beräkningar borde det alltså vara något som drar ström. Fast det kanske skulle kunna vara klocka, trippmätare och HISS? Kunde inte mäta strömmen eftersom det instrumentet bara kunde mäta växelström.

Ursäkta ett rörigt inlägg men frågan är:
Tror ni att batteriet är kasst eller är det något som tjuvar ström?
Senast jag använde hojen var i torsdags.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Om du inte vill ha det så stoppar jag undan det igen och hoppas att du hittar ett så billigt igen på Ebay..

2500:- inkl. frakt och garanti gäller om någon är intresserad.

ledsen att jag inte svarat, jag blev pank helt plötsligt. kan höra av mig igen när jag skaffat pengar men du behöver ju inte hålla på den åt mig
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Spännande idag... Hojen vägrade starta...

Allt såg till en början bra ut. Sedan hördes bara ett smattrande ljud och inget hände. Filmade händelsen för att kunna fråga här.

[YOUTUBE-ID]T9O_S2lVap8[/YOUTUBE-ID]

Innan filmen togs gjorde jag några till försök och märkte hur bränslepumpen lät konstigt och liksom tonade ut. Misstänkte batteritorsk vilket det uppenbarligen var.

Mätte på batteriet innan jag vred om tändningen, 11V.
Mätte på batteriet när jag vred om tändningen, 11V
Mätte på batteriet när jag tryckte start, 8V

När jag sedan hade fått igång den med hjälp av startkablar och laddat upp batteriet en stund. Då skruvade jag bort pluskabeln, mätte mellan denna och pluspolen på batteriet. Såg att det blev 12V, enligt mina beräkningar borde det alltså vara något som drar ström. Fast det kanske skulle kunna vara klocka, trippmätare och HISS? Kunde inte mäta strömmen eftersom det instrumentet bara kunde mäta växelström.

Ursäkta ett rörigt inlägg men frågan är:
Tror ni att batteriet är kasst eller är det något som tjuvar ström?
Senast jag använde hojen var i torsdags.


äääh... batteriet hade bara laddats ur av nån anledning, du kommer inte märka av problemet igen... *slå vad en slant*
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top