Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
De finns ett tickande som e där hela tiden... men vet inte riktigt om det tickandet stämmer in riktigt på de du beskriver..
Vilka varvtal osv rör de sig om?

Hela registeret som går att höra innan fartvinden och motorbrölet blir för högt. Men det hördes direkt när jag åkte ut på gatan. Ägaren påstår att motorn är demonterad och uppmätt i lager, cylindrar och kam. För han hade också hört ljudet och var osäker.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
ledsen att jag inte svarat, jag blev pank helt plötsligt. kan höra av mig igen när jag skaffat pengar men du behöver ju inte hålla på den åt mig

Äää det är lugnt, hör av dig när det blir intressant. (Men du vet att det är till en 1000?)

:tummenupp

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hela registeret som går att höra innan fartvinden och motorbrölet blir för högt. Men det hördes direkt när jag åkte ut på gatan. Ägaren påstår att motorn är demonterad och uppmätt i lager, cylindrar och kam. För han hade också hört ljudet och var osäker.

Okey, låter nästan litegrann som de ja hade på min... o då va en ventilfjäder av..

MC Doktorn

Guest

Hör av dig igen så kan vi föra lite diskussion ang det vi diskuterat.

//Martin

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag har för närvarande 15/45 drevning på min 600rr... Men jag funderar på att byta till originaldrev i bak, för cykeln varvar så in i h-e vid normal landsvägskörning. Någon som kört/kör med 15/42 drevning och kan säga vad ni tycker?

*V.4.L*

Fullt ös!
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Fireblade 2010
Hej!

Ingen som har ett "hastighetsmätar-/varvräknarglas" liggandes? Lite repigt så jag hade tänkt byta ut det. Är väl samma på både 600 o 1000 tror jag...

Mvh Micke

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Tjohoo

Då får man äntligen vara med i denna "klubb"

Har köpt Mc Doktorns cbr 600rr-03

Längtar efter att få ta ut den på banan.

Men det blir inte förns nästa sässong...:huvet

Någon som har ett par Öhlinsfjädrar över till framgaffeln? Sitter 95 kilos fjädrar i nu och med mina 72 så blir det nog inge bra...

John.Larsson

Smiskare
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HojLös
Ny

Då får väll jag oxå vara med nytt kort "ny" hoj

Men så blir det knappt åka denna säsong :(

Tänkte höra om det är svårt att sätta ditt ett nytt lås bak vid cutsen ?
dock så blir det olika nycklar men de kan ja leva med

J-199

KIT CREW STHLM
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
KTM 690SM-R -08
Är det någon som har koll på vart man kan köpa kolfiber detaljer till Honda
CBR 600 RR -07.

Tack på förhand!

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09

Någon som har ett par Öhlinsfjädrar över till framgaffeln? Sitter 95 kilos fjädrar i nu och med mina 72 så blir det nog inge bra...
nya kosta 1200 spänn:tummenupp är det 90-95 eller 95-100 fjädrar i nu?
mvh peter

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.

Enkel lösning: skräpmat för 1200kr då kanske du är uppe i 95kg:D Annars har jag flera öhlinsfjädrar bak till cbr 600 -03 men de äju inte du hjälpt av. En massa annat åxå till salu.
Ursäkta mitt lilla ovidkommande inlägg (men det va öppet mål):)

MC Doktorn

Guest
judas

Med en viss saknad såg jag hur hon rulllades bort och hörde hennes brunstiga sång:hihi, en perfekt rookie hoj som kommer ge dig många trevliga upplevelser :tungan

Orginalfjädrarna borde duga bra, pröva med dom.

Ses väl till nästa säsong så kan vi ställa in hojen.

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
1000rr -04

nån som vill köpa min kära hoj??har 3 st kåpset till den(2st orginal)extra framlykta mm..svensksåld,fullservad,pc3,yoshimura rs3,mm.sitter ett repsol lackat kraschset på den nu,alla dekaler klarlackade.finns mer info på "annonserna"samt bilder..pma ett bud.:confused: 0708280506

Bifogat

• cbr_006.jpg
    cbr_006.jpg
    119.7 KB · Visningar: 202
Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Hej!

Ingen som har ett "hastighetsmätar-/varvräknarglas" liggandes? Lite repigt så jag hade tänkt byta ut det. Är väl samma på både 600 o 1000 tror jag...

Mvh Micke

Finns detta att köpa nytt tro? Om inte annat så kan ja kanske köpa ditt då mitt glas är sprucket..

X-Mike

Macke´s slav
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
2008 KTM DUKE
Dekaler till cbr1000RR-04???

Och här kommer en helt annan fråga.
Är det någon som vet eller har köpt dekaler till sin pärla? (och då menar jag ej dekaler köpta hos en honda åf) Varfär? Jag kar köpt ett set kåpor och skall läcka inom kort, men jag vill även ha alla dekaler med på hojen för jag vill att den skall se bra ut.....:tummenupp

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Och här kommer en helt annan fråga.
Är det någon som vet eller har köpt dekaler till sin pärla? (och då menar jag ej dekaler köpta hos en honda åf) Varfär? Jag kar köpt ett set kåpor och skall läcka inom kort, men jag vill även ha alla dekaler med på hojen för jag vill att den skall se bra ut.....:tummenupp

Kåpor och skall läcka? Varför? :D
Skämt o sido.. Gå till en dekalmakare med dina kåpor och kopiera eller be honom leta upp loggorna som .eps:er på nätet så fixar han det. Om det blir så billigt vet jag inte..

X-Mike

Macke´s slav
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
2008 KTM DUKE
Läcka....

Kåpor och skall läcka? Varför? :D
Skämt o sido.. Gå till en dekalmakare med dina kåpor och kopiera eller be honom leta upp loggorna som .eps:er på nätet så fixar han det. Om det blir så billigt vet jag inte..

Läcka... som i måla du vet, Man läcker på färg med en spruta:D
JaJA Lacka då... Lite prickar hit eller dit:tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM