Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Mixhel

Honda va det ja!
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Täby
Hoj
2003, Honda Cbr 600RR
Nån som vet om man kan få tag på skruvarna till kåpor å sånt i en vanlig skruv handlare (isf vilken?) eller är det pro bolt eller honda som gäller.
Skulle behöva få tag på nåra specifika skruvar blixt snabbt:gnissla .
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Har planer på att köpa en 600 rr (troligtvis 03a) och tänkte höra med er om det är något speciellt man bör tänka på med dessa hojar? Några kända "fel/barnsjukdomar" eller liknande?
Tacksam för svar! :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Nån som vet om man kan få tag på skruvarna till kåpor å sånt i en vanlig skruv handlare (isf vilken?) eller är det pro bolt eller honda som gäller.
Skulle behöva få tag på nåra specifika skruvar blixt snabbt:gnissla .

Jag behöver också diverse kåpskruv! Var köpa?
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Har någon en digital utgåva av en service manual till en Honda CBR 1000 RR, årsmodell: 06-07??

Har EJ kunnat hitta den nånstans, nån måste ha den ju???
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Där ser man, var lite sugen på den hojen men som sagt tror det kommer gå fortare med en skramlaha.Annars får jag ta rygg på dig så kanske jag hänger med .

Jag kan kolla upp det där imorgon med Mc delen.
Hunnit kolla upp hur det låg till?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Har planer på att köpa en 600 rr (troligtvis 03a) och tänkte höra med er om det är något speciellt man bör tänka på med dessa hojar? Några kända "fel/barnsjukdomar" eller liknande?
Tacksam för svar! :tummenupp
Det enda jag har att säga något om är fjädringen, framgaffeln speciellt är av den gamla sorten och den är ganska mjuk och svampig. Speciellt om man börjar pressa den lite på bana. Min är åtgärdad med Öhlinsfjädrar fram, vilket gör det mycket bättre, men jämfört med en USD-gaffel är det ff inte bra.

Den kan kännas lite hoppig också vid av- och påslag på gas om man inte justerat in den, men de flesta borde vara åtgärdade. Iofs gillar ju en del att ha hojen så nervös, jag är glad att min är justerad iaf, den är snäll som ett lamm.

Den är driftsäker, har en odramatisk effektkurva, grymt snygg och lättkörd för övrigt.

(Jag har en 03a, den är till salu och jag har extrafälgar, kraschkåpor, racefotpinnar till.)
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Ok, en sak som jag inte fattar, jag har redan den digitala manualen för CBR 1000 (årsmod:04-05), på den länken som du gav mig står det 04-07???
Hur fan kan det stämma?? Modellen uppdaterades ju till 06???!!!:va

04/05 är same shit
06/07 är same shit

Boken behandlar "båda" hojarna. Det som skiljer visas specifikt.
 

MC Doktorn

Guest
Har planer på att köpa en 600 rr (troligtvis 03a) och tänkte höra med er om det är något speciellt man bör tänka på med dessa hojar? Några kända "fel/barnsjukdomar" eller liknande?
Tacksam för svar! :tummenupp

Faktiskt finns det inga som jag har hört och har ägt denna modell i 2 år.

Kola att den är servad att den låter som den ska i motorn att den inte är krockad.

Fjädringen är helt ok om du väger runt 70.
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Äntligen hittade jag rätt knapp för att bifoga bilder.

Nu är det snart två veckor sedan jag hämtade hem min 600RR. Av Arris köpte jag en 05a med nästa allt man kan behöva för bankörning, mer än jag kan utnyttja i alla fall. Kraschkåpor, Acra ljuddämpare, Öhlins gaffelinnehåll och styrdämpare, racefotpinnar med omvänd växling, AIM laptimer, bara den kan får en halft insöad datoranvändare att kuttra.

Nu återstår bara vinterjobbet med att få den gatduglig. Har för avsikt att köra till och från jobbet ibland men framför allt till och från bandagarna. Kinnekulle som är "hemmabanan" har lite tunt med raceklasser på de bandagar jag kört.

Snälla våren skynda pååå!
 

Bifogat

  • 600RR.jpg
    600RR.jpg
    127.4 KB · Visningar: 66

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Hur är det med fälgar till CBR600RR -07.
Passar CBR600RR 03-06 fälgar till -07?

Det är samma storlek på skivorna i alla fall, 310mm fram och 220mm bak....

Jagade och köpte nya fälgar till min -05 förra vintern.
Fick då veta att till 03-06 passar allt rakt av, till 07(-08?) måste man byta hjullager.
Källa: engelsk handlare på e-bay, köpte inte av honom men fick tipset när jag frågade.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top