Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Jagade och köpte nya fälgar till min -05 förra vintern.
Fick då veta att till 03-06 passar allt rakt av, till 07(-08?) måste man byta hjullager.
Källa: engelsk handlare på e-bay, köpte inte av honom men fick tipset när jag frågade.

Aah, OK å tack för svar! :tummenupp
Det borde ju va hanterbart att byta lager men sen har vi väll distanser också....
Marknade blir ju i alla fall endel större om det funkar med 03-06. :)

Inte för att jag handlat hoj än men spånar inför ev. köp.

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Styrdämpare

Hur funkar den originala styrdämparen på en Cbr 1000 rr, när man pressar den lite hårdare på banan?

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Jagade och köpte nya fälgar till min -05 förra vintern.
Fick då veta att till 03-06 passar allt rakt av, till 07(-08?) måste man byta hjullager.
Källa: engelsk handlare på e-bay, köpte inte av honom men fick tipset när jag frågade.

Jag har fått samma svar av några jenkare. 600RR har annan dia på hjulaxeln men det skall räcka med att byta hjullager. Ang 1000RR 04/05 vs 06/07 så får jag återkomma i frågan. Har fått en hel del olika bud på vad som gäller. Det verkar som att 04/05 skall passa 06/07 om man svarvar till ett par distanser samt byter skivor. Har slängt ut en fråga på ett annat forum.

Fälgar får man enklast tag på genom ebay. Kolla ebay.de och ebay.co.uk. Har sett allt från 600RR till 1000RR och även Repsollackade. Snittpriset brukar ligga på 2500 för en bakfälg med hub och drev och 2000-3500 för framfälg beroende på om det är med eller utan skivor.

Om någon i Stockholmstrakten sitter på 04/05 fälgar och vill hjälpa oss reda ut "problemet" så står min hoj till förfogande för provbyte.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Kom på en fråga nu när jag satt här.

Vart i Stockholm lämnar man in hojen för mappning av PC3? Vill ha det ordentligt gjort..

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
KTM 690 SMC -11
Jag går i samma tankar o tänkte lämna in min på Honda City i Upplands Väsby..

En fråga jag har är hur mycket ett Yoshimura RS-5 kolfiber slip on väger och vilka e måtten..?

Ska till USA i november o tänkte köpa en PCIII och ett Yoshi RS-5 slip on men vill inte betala för övervikt på hemresan och vill gärna få ner det i resväskan..

/D

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Jag går i samma tankar o tänkte lämna in min på Honda City i Upplands Väsby..

En fråga jag har är hur mycket ett Yoshimura RS-5 kolfiber slip on väger och vilka e måtten..?

Ska till USA i november o tänkte köpa en PCIII och ett Yoshi RS-5 slip on men vill inte betala för övervikt på hemresan och vill gärna få ner det i resväskan..

/D

Är PC3:an så mycket billigare i USA? På ebay går den för typ 2600 inkl frakt.

Sitter och dreglar över ett nytt HRC-replica insug som sägs ge en jäkla skillnad i karaktär. Är det värt 3500 för en bit kolfiber? :va

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
KTM 690 SMC -11
Är PC3:an så mycket billigare i USA? På ebay går den för typ 2600 inkl frakt.

Sitter och dreglar över ett nytt HRC-replica insug som sägs ge en jäkla skillnad i karaktär. Är det värt 3500 för en bit kolfiber? :va

På Honda City skulle PCIII:an kosta typ 3500 och röret 7500.

Köper i USA för 1600 resp. 2800. Med de priserna är det värt det för mig!

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Har köpt mig ny hoj, CBR600RR -07, så får hänga mer i denna tråden nu!!:D

Vet någon vad det är för diameter på hålet "som blir använt" när man lyfter med depåstöd i gaffelkronan?? 14-15-16mm??

Passar också på att nämna att jag söker Ban/Race-delar till nya hojjen.:tummenupp

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha

Vem säger att det ger en jäkla skillnad?
HRC-replica insug är billigare i tyskland......

Hur funkar den originala styrdämparen på en Cbr 1000 rr, när man pressar den lite hårdare på banan?

Funkar skitbra så länge du har varv på motorn....
Har VP-dämpare till salu om du är intresserad.

Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Vem säger att det ger en jäkla skillnad?
HRC-replica insug är billigare i tyskland......

Får hänvisa till div trådar på fireblades.org och 1000rr.net. Skall tydligen vara svårt att få fram några siffror i bänk iom att insuget bara skall ge märkbar effekt i toppregistret/höga hastigheter. Om du har erfarenhet får du gärna ta fram den..

Vart i tyskland köper man dessa? Hittar inget på ebay?

/RMT

Beställde PC3 igår - 2650 inkl frakt.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
http://carbomoto.com
190€

Som du själv säger så ger det ca 5hp endast på topp, och vem märker en jätteskillnad på 5hp?

Har sett den där. "Expertisen" på forumen jag länkade till är av den åsikten att det skiljer på replica-insugen. Insuget som tillverkas av OPP-Racing skall vara märkbart bättre än liknande kopior. För min del så är jag inte ute efter hk på papper. Vill ha lite märkbar skillnad på samma gång som lite ego :D

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Har sett den där. "Expertisen" på forumen jag länkade till är av den åsikten att det skiljer på replica-insugen. Insuget som tillverkas av OPP-Racing skall vara märkbart bättre än liknande kopior. För min del så är jag inte ute efter hk på papper. Vill ha lite märkbar skillnad på samma gång som lite ego :D

Japp du gör som du vill, Eftersom jag har ägt en tysktillverkad så kan jag inte förstå hur OPP kan göra den bättre........:pannkyss

Om det är en riktig kopia på HRC-insuget så slår gaffelbenen i insuget när du vrider på styret...

Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Japp du gör som du vill, Eftersom jag har ägt en tysktillverkad så kan jag inte förstå hur OPP kan göra den bättre........:pannkyss

Om det är en riktig kopia på HRC-insuget så slår gaffelbenen i insuget när du vrider på styret...

Korrekt.. det är därför de påpekar att en dremel kan vara bra att ha. De säljer även en "färdigdremlad" version för gatåkare. Vi får se vad det blir.

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Korrekt.. det är därför de påpekar att en dremel kan vara bra att ha. De säljer även en "färdigdremlad" version för gatåkare. Vi får se vad det blir.

Hur mkt kostar dom från OPP då & var kan man köpa ett sån´t?
Är det svårt att byta?
Annars får det bli ett HRC replica. Blev också sugen som f*n nu när jag såg & hörde om dessa.
Kolfiber e´ nice! :tungan
Har visserligen redan PCIII, K&N-filter, Yoshi halvsystem & annan drevning... Men mycket vill ha mer, så är det ju!

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Hej!

Vilka arsmodeller av hjul gar att anvanda till en 600RR-07 framgaffel/bromsar? (forutom da ett -07 hjul!)
Tacksam for svar fran dej som VET.

MVH/Lasse

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
HADE EN R1a..
Tja, K&N filter ger samma effekt eller tom mindre än orginal....
Och Yoshi är ett av dem sämsta system till 1000rr...

Har precis gått o köp en cbr1000 07a.. Var inne på att köpa en rs-5 system Men nu vet jag inte riktigt..

Varför är detta system sämst ??

Vilkket ska man köra med för att få ett härligt ljud ??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln