Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Hur kan de va dags för nytt drivpaket för dig redan?..

Jag torrkör fett i garaget :fakta

Skämt och sidor - jag skall dreva om hojen och tänkte då passa på att gå från 530-> 520. Orginalpaketet (1800km prick) får ligga i en låda tillsammans med alla andra orginalprylar som redan ligger där.
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Någon som har en repair maunal till cbr 1000rr 04?
har ej hittat eller kunnat ladda ner den här på sporthoj?
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
när det ändå pratas avgassystem. hur gör ni med avgas ventilen i den bakre delen av avgassystemet, jag har ett yoshimura liggandes till min 1000rr e de helt enkelt bara till att skita i vajrarna o gömma dom under tiden man kör med annat system?
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
när det ändå pratas avgassystem. hur gör ni med avgas ventilen i den bakre delen av avgassystemet, jag har ett yoshimura liggandes till min 1000rr e de helt enkelt bara till att skita i vajrarna o gömma dom under tiden man kör med annat system?

Jag skruvade bort "vajrarna" från servot, men servot är fortfarande inkopplat=inga felkoder. :tummenupp
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Dax för nytt drivpaket. Vart köper jag ett vettigt sådant? (520 15/42).

Kedja har jag ny DID erv-2 x-ring 120 länkar (guldkedja) 15-43 har jag åxå framdrevet dock mycket lätt begat. Men jag hörde att det inte blir bra med 15 fram kedjan, ligger an släpan på svingen (nån som vet nåt annat eller har provat) Kolla pris så blir det billigare.

OBS! OBS! Behöver en vä övre kåpdel (fram) original, får vara sprucken, repig kanske en liten bit borta men inget mycket. Till vad då tänker ni, 1000 rr -04 -05 ska visst va samma på dem årsmodellerna. Hoj på er:tummenupp

Precis.. ge fan i servot och ta bort vajrarna så de inte fastnar i något av misstag.

Hörde en annan grej också om detta. Ska ni byta avgassystem till ett öppnare (mer ljud) = ommappning av ecu annars ingen större vinst effektmässigt. Då bör man även ta bort insugsburken (under tanken) med spjällen och vajrarna annars bromsar det upp. Ett litet tips till bara av en snålgubbe, dreva om i stället till en kostnad av några hundra. Inte ofta man åker 300 km/t inte så kul heller (tycker jag). Men vi lever i ett fritt land å man gör vad man vill med sina surt förvärvade dollars:D
 
Last edited:

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Kedja har jag ny DID erv-2 x-ring 120 länkar (guldkedja) 15-43 har jag åxå framdrevet dock mycket lätt begat. Men jag hörde att det inte blir bra med 15 fram kedjan, ligger an släpan på svingen (nån som vet nåt annat eller har provat) Kolla pris så blir det billigare.

OBS! OBS! Behöver en vä övre kåpdel (fram) original, får vara sprucken, repig kanske en liten bit borta men inget mycket. Till vad då tänker ni, 1000 rr -04 -05 ska visst va samma på dem årsmodellerna. Hoj på er:tummenupp



Hörde en annan grej också om detta. Ska ni byta avgassystem till ett öppnare (mer ljud) = ommappning av ecu annars ingen större vinst effektmässigt. Då bör man även ta bort insugsburken (under tanken) med spjällen och vajrarna annars bromsar det upp. Ett litet tips till bara av en snålgubbe, dreva om i stället till en kostnad av några hundra. Inte ofta man åker 300 km/t inte så kul heller (tycker jag). Men vi lever i ett fritt land å man gör vad man vill med sina surt förvärvade dollars:D

Har kört 15-42 i 2-år utan problem
Du kan inte mappa om orginal ECU, men du kan hänga på en PCIII eller dyl.
Nej, man skall inte ta bort insugsburken under tanken
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Har kört 15-42 i 2-år utan problem
Du kan inte mappa om orginal ECU, men du kan hänga på en PCIII eller dyl.
Nej, man skall inte ta bort insugsburken under tanken

Utgick i från att de flesta har pc3, vet nog att det blir besvärligt att mappa om en original cdi.
Hur fort går den med 15/42? borde bli mycke resning i utgångarna. Själv tänkte jag prova 15/45 på Midlanda (inte så många rakor där). Nån som vet av nån bra drevning på g-åsen? På min förra 600rr-03 vart det kanon att bara byta fram drev till 15/46, från 14/46 på midlanda(kör mest där)

Ingen Rookie direkt som tipsade om spjällburken. Han meckar i ett WSBK team Leo Larsen. Vill inte vara nån besserwisser, smaken kan va delad och jag har inte provat själv så osvuret e bäst.:tummenupp
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Glodde runt lite på specarna för 520-kit och även om man inte vill stirra sig blind på siffror så anges det att den rekommenderade effekten bör ligga runt 120-130hk?? Mår den vekligen så bra av ~185hk?
 

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -11
Någon som vet vilken storlek på bobbins jag ska ha till depåstödet till min CBR 600 RR 07..? Hojen e borta på vinterförvaring så jag kan inte mäta.. Tänkte slippa åka till garaget en extra gång.. M6, M8 eller M10?

Thanx!
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Service manual till cbr600rr 2007

Tjena,

Har precis köpt en cbr 600rr årsmodell 2007 som ska gå bana 2008, så jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på verkstadsmanual alternativt servicemanual till hojen att ladda ner?

/christer
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Skall man ha full tank när man ställer av hojen för sessongen??

Om du har hojen i ett kallgarage eller ett utrymme där temperaturen varierar mycket, är det lämpligt att fylla upp tanken för att undvika kondens som blir vatten som blir rost i tanken. Du kan också täta alla tilluftsslangar och toppa tanken med kvävgas så blir det ingen kondens. Frågan är vad som är enklast. :D
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top