Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar

går det att beställa "miniskylt" via vägverket, vore ju en fördel om man hade en godkänd sylt.....

Nej, finns inga godkända miniskyltar!
Godkänd sylt finns nog på konsum...:)

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Letar efter en snygg tankpad till min hoj, hittat en keiti som är blå med 600rr på. Ingen som vet var faen man kan beställa dom eller köpa hos någon återförsäljare här i sverige.

Har också letat efter typ grå gummi som man sätter där man har knäna på tanken... Någon som vet var? vet inte riktigt vad det kallas så vad söker man på? tacksam för svar..

Beställ tankpads från http://www.tankpads.com/

Genomskinlig plast som skyddar tanksidorna finns hos
http://www.thetankslapper.biz/, kostar 150:- inkl frakt.

Gummiskyddet du letar efter heter stormgrips eller stormpads eller nåt. Finns trådar om det här men orkar itne leta. :p

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
har planer på att inskaffa mej en cbr 600 rr svart/gråa och har börjat kolla på skyddsutrustning.

ni som har den svarta eller svart/gråa spelar ingen roll om det e 600 eller 100 vilket skinnställ kör ni med?har ni bild på er och hojen så vore det bra eller om ni kan länka till bild på skinnstället så vore det oxå bra ELLER om ni vet nått som skulle passa å va snyggt så länka oxå!

mvh

andreasekman

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR -04
Någon vet villka märke som har två slip-on under kutsen till cbr 1000rr? jag har bara hittat Lazer men där måste ju finas fler som har det!

GPR har ett system med dubbla under cutten. Finns ett som har dubbla + ett tredje som sitter vid passagerarpinnen!

Länk!
http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=313
Grymt fult om du frågar mig. Liknar hojen från Full Throttle om någon spelat det?

*^

Orkar inte att inte höra hojjen så nu lutar det mot ett yoshi rs5 men jag har inte fattat skillnaden mellan cone och utan? Antar att de bara är nått med utseendet men de framgår inte riktigt på dem bilder jag hittat hittills.

Någon som har tipps på bra stället att beställa från med bra priser?
Fick denna prisbilden:
RS5 carbon 6700:-
RS5 cone carbon 7300:-

ink, frakt från bikeshop.se men det verkar lite dyrt. Hör att cone carbon går att få för 5000:-.

Skulle även uppskatta erfarenheter från folk med pipan om ljudet ;)
Tacksam för svar!

Last edited:

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=24793

har planer på att inskaffa mej en cbr 600 rr svart/gråa och har börjat kolla på skyddsutrustning.

ni som har den svarta eller svart/gråa spelar ingen roll om det e 600 eller 100 vilket skinnställ kör ni med?har ni bild på er och hojen så vore det bra eller om ni kan länka till bild på skinnstället så vore det oxå bra ELLER om ni vet nått som skulle passa å va snyggt så länka oxå!

mvh

Mr Slevin

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 1000 -07
Någon vet villka märke som har två slip-on under kutsen till cbr 1000rr? jag har bara hittat Lazer men där måste ju finas fler som har det!

Touringbutiken har ett från Italienska Mivv, ser riktigt bra ut. Har kört med det i 2 v och ljudet är gött. :yoparty Kostar 5 600 inkl frakt

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
GPR har ett system med dubbla under cutten. Finns ett som har dubbla + ett tredje som sitter vid passagerarpinnen!

Länk!
http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=313
Grymt fult om du frågar mig. Liknar hojen från Full Throttle om någon spelat det?

*^

Orkar inte att inte höra hojjen så nu lutar det mot ett yoshi rs5 men jag har inte fattat skillnaden mellan cone och utan? Antar att de bara är nått med utseendet men de framgår inte riktigt på dem bilder jag hittat hittills.

Någon som har tipps på bra stället att beställa från med bra priser?
Fick denna prisbilden:
RS5 carbon 6700:-
RS5 cone carbon 7300:-

ink, frakt från bikeshop.se men det verkar lite dyrt. Hör att cone carbon går att få för 5000:-.

Skulle även uppskatta erfarenheter från folk med pipan om ljudet ;)
Tacksam för svar!

Har bara hört bra respons från mitt rs5 iaf, inte hört det så mkt själv på håll men :p

KyläHullu

Lets Ride
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Honda CBR 1000rr
Måste bara tillägga...
Var på strippen för andra gången den här sesongen med min 1000rr.
Resultatet blev:

60-fot : 1,479 sek
1/8 : 6,417 sek
1/4 : 9,902

Sluthast 226,92km/h

Har sänkt 3cm men orginal hjulbas.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

mvh

Svart hoj, allt funkar...
O bild på min kombo finns i mitt garage...

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)

mvh

Svart funkar med allt. Neutrala färger, svart/grått/vitt på hjälmar & ställ likaså.

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
vad har ni för försäkringar till era 600:eek:r?

det billigaste jag hittat är väl antagligen IF märkesförsäkring 14652kr helförs/helår?de flesta har väl den här?

MC Doktorn

Guest
Ära eller lecabadet!!!

I morgon är det dags för Tema Mc Doktorn igen med med 2 medelmåttliga A förare och en supersnabb B förare :rolleyes:

Att ta sig an J Lindström och resten i det prestige laddade mötet för första gången i årets ERF-NEC som WC.

Kommer 600 moppen bli stekt på rakan av dom elaka 1000cc raketerna på varvid man tar in på dom i kurvorna?

Ja frågorna är många och svaren är få, en topp 10 placering är målet som tidigare 2 REC race som vi kört.

Mvh.Från en laddad kille som nu håller på att preppa hojen med nya slicks bromsbelägg omdrevning och olja :yoparty

Följ oss på www.mylaps.com

hampus

Rookie 1000 #25#
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda CBR1000 RR-08
Trattar till CBR1000RR-07

Är det någon som vet var man får tag i HRC Trattar till en CBR1000RR-07:eek:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag har Länsförsäkringars tjejförsäkring : 7736:- hel/hel

I hate you :mad:

Jävla brudar som inte kan köra ska få billigare än oss boys...fakker..

I morgon är det dags för Tema Mc Doktorn igen med med 2 medelmåttliga A förare och en supersnabb B förare :rolleyes:

Att ta sig an J Lindström och resten i det prestige laddade mötet för första gången i årets ERF-NEC som WC.

Kommer 600 moppen bli stekt på rakan av dom elaka 1000cc raketerna på varvid man tar in på dom i kurvorna?

Ja frågorna är många och svaren är få, en topp 10 placering är målet som tidigare 2 REC race som vi kört.

Mvh.Från en laddad kille som nu håller på att preppa hojen med nya slicks bromsbelägg omdrevning och olja :yoparty

Följ oss på www.mylaps.com

Lycka till!! :yoparty

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...