Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Är 800 mil mycket eller lite för din hoj? Mao verkar mätarställningen ha lagrats någon annanstans eller inte? :va

Jag har fått två svar som säger att det lagras i instrumentet och då blir det 1077 mil eftersom Mychron:en ger dryga 230 mil, som jag kört. Eftersom hojen körts det mesta på bana så är det svårt att säga på skicket hur mycket den gått.
 

Udingo

UdiUdiUdi
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR -04
Jag har laddningsproblem med min 1000 -04. Fann då att tre spolar brunnit i statorn. Vet någon om det är samma stator i -06 som i -04?

Ytterst tacksam för svar!
 

Udingo

UdiUdiUdi
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR -04
Never mind. Ringde Honda MC-center och fick reda på att det visst var förlängd garanti på just statorn till 7 år! Glad överraskning!

Trevlig sommar!
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag ska ventiljustera en 1000rr -04 och kan inte finna någon info om hur jag går tillväga.
Är det någon som har tips och råd??

Tack på förhand!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag ska ventiljustera en 1000rr -04 och kan inte finna någon info om hur jag går tillväga.
Är det någon som har tips och råd??

Tack på förhand!

justera eller kontrollera?
ladda hem verkstadsmanualen, tror det står där.
vid kontroll är det väl att montera bort tankkåpa, tank, luftburk, ramair (det måste man ta framåt, så stänka, sidokåpor och kylare nåste flyttas)
sen är det väl bara att skruva bort ventilkåpan och mäta med bladmått.
vid justering samma sak, fass du får väl ta bort kamaxlarna, den pilliga delen är väl att synka dom rätt sen.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
justera eller kontrollera?
ladda hem verkstadsmanualen, tror det står där.
vid kontroll är det väl att montera bort tankkåpa, tank, luftburk, ramair (det måste man ta framåt, så stänka, sidokåpor och kylare nåste flyttas)
sen är det väl bara att skruva bort ventilkåpan och mäta med bladmått.
vid justering samma sak, fass du får väl ta bort kamaxlarna, den pilliga delen är väl att synka dom rätt sen.

Tack för bra tips!
Jag hoppas att en kontroll räcker, annars måste jag justera. Jag håller på att ladda ner manualen nu. Varför behöver kammarna synkas? måste dreven tas loss? Kan kammarna synkas med ögonmått?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tack för bra tips!
Jag hoppas att en kontroll räcker, annars måste jag justera. Jag håller på att ladda ner manualen nu. Varför behöver kammarna synkas? måste dreven tas loss? Kan kammarna synkas med ögonmått?

Hur långt har den gått? 2400 mil?
Oftast behövs tydligen inte ventilerna justeras vid 2400 (behövdes inte på min iaf)
OM dom behöver justeras måste du ta loss kamaxlarna, och ja, kamdreven sitter fast på kamaxlarna =)
Det finnas speciella märken där veven och kammarna ska ställas för att stämma överrens.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hur långt har den gått? 2400 mil?
Oftast behövs tydligen inte ventilerna justeras vid 2400 (behövdes inte på min iaf)
OM dom behöver justeras måste du ta loss kamaxlarna, och ja, kamdreven sitter fast på kamaxlarna =)
Det finnas speciella märken där veven och kammarna ska ställas för att stämma överrens.

Ja 2400mil. Har du justerat ventiler med motorn kvar i ramen, är det svåråtkomligt?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
honda södertälje fick äran med det jobbet, men eftersom jag bytt ramairtratt så har jag varit nere vid ventilkåpan, och ja, man gör det med motorn kvar i ramen.
Hurvida själva ventilkollen är svårtåtkomlig kan jag inte svara på.
 

johan73624

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Nu: Husqvarna SM510R Tidigare: Honda CBR929, GSXR750, GSXR600, CR250R, cbr600rr, crf250, kx 250, RM 125, SV650, CBR 600
Ta bort strypning 600rr -06

Någon som vet om det är krångligt att ta bort strypningarna på en 600rr -06? Värt att lämna in eller gör man det i garaget på ett par timmar? Verkar som både trottel och insug är begränsat.
 

Pukk

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 1000 RR -08
Framskärm, cuts cbr 1000 rr -07

Tjena!
Undrar om det är nån som har en framskärm och/eller en solocuts att sälja, fördel om den råkar vara i solid svart. Tack på förhand!
 

Vanja

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Lund
Hoj
Triumph TT -00
Tjena!

Maken har en Fireblade -06 som är helt orginal. Nu när han fyller år funderar jag på att köpa något tillbehör till honom. Jag ve tinte riktigt vad, funderade först på en en-sitskåpa men det verkar som att Honda slutat sälja dem.

Vad rekommenderar Ni experter att jag köper i stället? Vad skulle Ni ha velat ha?
Tänker mig något för max ett par tusenlappar.

Tack på förhand!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tjena!

Maken har en Fireblade -06 som är helt orginal. Nu när han fyller år funderar jag på att köpa något tillbehör till honom. Jag ve tinte riktigt vad, funderade först på en en-sitskåpa men det verkar som att Honda slutat sälja dem.

Vad rekommenderar Ni experter att jag köper i stället? Vad skulle Ni ha velat ha?
Tänker mig något för max ett par tusenlappar.

Tack på förhand!

ett par nya handtag? (koppling/broms?) pazzo, titax eller dyligt i eloxerad aluminium är grymt porrigt jämfört med orginal. kostar väl runt 2 papp för ett par.
race-fotpinnar om du tror det är nåt han vill ha, dom kostar ofta lite mer, kan 2,5-3000 för dom billigaste.
själv var jag snål och köpte följande kinakopior av pazzo-handtag:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320514509620&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
sjukt porriga och grym kvalite för det priset. =)

Annars en powercomander för mappning, kostar 2,5-3k den också, tyvärr ska man ju eg göra en mappning för ytterligare 3k då, men den kan ju han få betala själv =)
 

Vanja

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Lund
Hoj
Triumph TT -00
ett par nya handtag? (koppling/broms?) pazzo, titax eller dyligt i eloxerad aluminium är grymt porrigt jämfört med orginal. kostar väl runt 2 papp för ett par.
race-fotpinnar om du tror det är nåt han vill ha, dom kostar ofta lite mer, kan 2,5-3000 för dom billigaste.
själv var jag snål och köpte följande kinakopior av pazzo-handtag:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320514509620&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
sjukt porriga och grym kvalite för det priset. =)

Annars en powercomander för mappning, kostar 2,5-3k den också, tyvärr ska man ju eg göra en mappning för ytterligare 3k då, men den kan ju han få betala själv =)

Kanon! Tusen tack! Ska kolla runt lite!
 

Pukk

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 1000 RR -08
Brygga lambdasond?

Har just installerat powercommander med helsystem på min cbr och det fanns inget uttag för lambdasonden. Kopplar man bort den så lyser fi-lampan. Någon som vet om det går att brygga lambdasonden på något sätt eller ska man fixa ett hål för den? Behöver lambdan finnas kvar nu när pc3an sköter blandningen? Tacksam för snabba svar då det snart blir en norgeresa!:D
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Har just installerat powercommander med helsystem på min cbr och det fanns inget uttag för lambdasonden. Kopplar man bort den så lyser fi-lampan. Någon som vet om det går att brygga lambdasonden på något sätt eller ska man fixa ett hål för den? Behöver lambdan finnas kvar nu när pc3an sköter blandningen? Tacksam för snabba svar då det snart blir en norgeresa!:D

http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=7&mdl=44&yr=2007

"NOTE: European models require O2 Optimizer 76423008 qty 1."

alt ett 33ohms motstånd mellan dom två grå ledningarna i sensor-kontakten på hojen.
 

640k

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
Är det någon som vet med vilket moment övre & främre skruven till motorfästet ska dras till en 1000 -06 (jag antar att dom ska dras lika på båda sidor!?)?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top