Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Hotbodies!!!

Hej!
Någon som har någon erfarenhet av hotbodies kåpglas och tail tidy.
Bra eler dålig passform?
Tacksam för svar.
Ludde

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Helt nytt kåpset till cbr600rr-05/06 inkl. lykta fram,lampa bak. Slip-on mm mm. repsolfärgerna. ORGINAL !
I nyskick!

Även lykta fram till en 08:a + diverse delar.

Intresserade ? Pm:a eller maila

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Tja
Har sett vissa som har en regplåtshållare som sitter inne i hjulhuset där huggern sitter skruvad i svingen, den är fjädrande och har ett hjul i ovankant för att inte sabba hojen när den komprimeras..
Nån som vet var man får tag i denna??

Till en cbr 1000 rr -08 dåra!

Köpte en sån till min förra.. funkade skitbra, riktigt snyggt med en mindre plåt + att skylten syns lagom mycket :yoparty

Beställde från USA minns inte vilken sida, kollar jobbmailen på måndag.

Någon som har tips på vart man kan hitta snygga dekalset? Vore kul o se bilder oxå :Bugar

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Håller på att montera en Jardine ljuddämpare på hojen men lyckas inte få bort plasten som sitter runt org.ljuddämparen. Den sitter fast där jag ritat den röda pilen, fattar inte hur man ska kunna få bort den utan att förstöra den? Någon som vet?

Bifogat

• IMG_0606.JPG
    IMG_0606.JPG
    127.1 KB · Visningar: 64

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
hum, ser ut som den är popnitad i värmeskölden ju?
Så där ser det inte ut på min -06 iaf =D
provat o dra upp metallbussnignen ur gummipluggen och se om det gör nån skillnad?
Då ska även gummibussnignen gå att dra ut...

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Återmont org. ljuddämpare

Tjo, meningen är att jag ska åka på Anderstorp till helgen och behöver därför åter montera org.ljuddämparen .

nu e det ju så att det sitter ett reglerspjäll på detta som troligen ska justeras in, då jag sitter på rep litteratur till min hoj så ska detta gå fin fint förutom att man behöver ett vertyg ( läs byglingskabel) som heter

070PZ·ZY30100

text ur boken

2. Short the Data Link Connector (OLe) te rminals
using the special tool (page 4-34 ).

så min fråga är , någon som har ett sånt här ?? är det bara en kabel eller sitter det något motstånd på den ? ( ser ut på bilden som om det skulle kunna göra det nämligen , och isf vad är motståndet?

MVh Pär

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tjo, meningen är att jag ska åka på Anderstorp till helgen och behöver därför åter montera org.ljuddämparen .

nu e det ju så att det sitter ett reglerspjäll på detta som troligen ska justeras in, då jag sitter på rep litteratur till min hoj så ska detta gå fin fint förutom att man behöver ett vertyg ( läs byglingskabel) som heter

070PZ·ZY30100

text ur boken

2. Short the Data Link Connector (OLe) te rminals
using the special tool (page 4-34 ).

så min fråga är , någon som har ett sånt här ?? är det bara en kabel eller sitter det något motstånd på den ? ( ser ut på bilden som om det skulle kunna göra det nämligen , och isf vad är motståndet?

MVh Pär

Du behöver inte koppla in det om du inte vill, fjädern håller det i öppet läge utan servot inkopplat.

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07
Hallå allihop! Kan väl introducera mig härinne också! Relativt nybliven ägare till en 1000RR -07 med 180 mil på mätaren när jag köpte den i maj!

Nu har jag e fråga som kanske är svår att svara på men jag kastar ut den i alla fall!
Jag har en Yoshimura RS5 med en db-killer på!
Någon som har koll/känsla för om det funkar att köra med på SMC bandagar? Ja, bandagar generellt?

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Har ett slip-on på g. till min CBR 1000 RR -05.
Vad behövs göras mer än att smäcka dit det?

// Persson.

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07
Har ett slip-on på g. till min CBR 1000 RR -05.
Vad behövs göras mer än att smäcka dit det?

// Persson.

Jag gjorde ingenting mer än att bara smacka dit det! :D
Har funkat klockrent, ska rensa upp bland plasten där bak bara, dvs ny skylthållare!

Last edited:

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Tja
Har sett vissa som har en regplåtshållare som sitter inne i hjulhuset där huggern sitter skruvad i svingen, den är fjädrande och har ett hjul i ovankant för att inte sabba hojen när den komprimeras..
Nån som vet var man får tag i denna??

Till en cbr 1000 rr -08 dåra!

Sådär! Jag beställde visst direkt från USA och Comp.Werkes http://secure.compwerkes.com/Detail.bok?no=434 passar fin fint med miniskylt från http://www.dekal-dekor.se/

h1003.jpg

Ett annat tips är att kombinera den med ett vitt diodbaklyse med inbygda blinker. Finns oxå på Comp Werkes http://secure.compwerkes.com/Detail.bok?no=456 Baken blir riktigt ren och fin :yoparty

Edit: Bikersneed verkar inte alls ha dem längre :(

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM