Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Ban eller gathoj?

Det får bli banhoj av den. Eventuellt återställer jag den om ett par år om jag känner för det då, men nu är det bara bana som gäller.

Jag kapade bort sista 3 dm på min orginalbakram för att den ska bli lite mer kraschvänlig. Blir kortare hävarm då så den klarar sig bättre.

har 2 plattjärn som stag mellan ramhalvorna för att stabilisera den precis bakom sadeln.

Edit: P-nutz har en likadan som min liggandes så hör med honom om han vill sälja.

Ok, tackar! Jag ska se om aero-svets kan trolla lite med den nästa vecka och göra något sådant, han var upptagen denna vecka.

Last edited:

mickemuz

Dö inte nyfiken!!
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
Husqvarna 510 smr
undra om man kan få lite hjälp..

håller på och har plockat ihop min 600rr efter en liten dikespåhälsning och tänkte öppna luftburken o kolla utifall det har kommit in olja där eftersom den forfarande ryker lite grann och jag ska besikta nästa vecka.. men måste man riva typ hela hojen för att göra det?? vill ju riva så lite som möjligt.. nån som vet? borde ju inte vara så krångligt men man vet aldrig..

tacksam för svar:D

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
undra om man kan få lite hjälp..

håller på och har plockat ihop min 600rr efter en liten dikespåhälsning och tänkte öppna luftburken o kolla utifall det har kommit in olja där eftersom den forfarande ryker lite grann och jag ska besikta nästa vecka.. men måste man riva typ hela hojen för att göra det?? vill ju riva så lite som möjligt.. nån som vet? borde ju inte vara så krångligt men man vet aldrig..

tacksam för svar:D

Vet inte om det är likadant som på 1000rr, men där är det ju bara av med sadeln, ta bort tankkåpan så är det bara o öppna luftburken sen, typ 6 skruv.

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Stickers

En liten fråga; går det att få tag på repsol stickers till en 1000, 2007 någonstans i Svedala. Det är framför allt de på kåpglaset jag söker, vill få på mitt tonade glas. Ett repsol och ett honda märke.
Har hittat på nätet, men med frakt osv så drar det iväg för två stickers (snål) :p

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
En liten fråga; går det att få tag på repsol stickers till en 1000, 2007 någonstans i Svedala. Det är framför allt de på kåpglaset jag söker, vill få på mitt tonade glas. Ett repsol och ett honda märke.
Har hittat på nätet, men med frakt osv så drar det iväg för två stickers (snål) :p

Finns ju original hos vilken Honda handlar som helst i landet? Kanske inte på lager men 2-4 dagar kan du säkert vänta..

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj

Ring honda och fråga vad dom tar för dom, sen inser du att alla andra möjlighter är väldigt prisvärda. ;)

Dock är det oftast bara orginal som har flerfärgstryck i ett lager, piratkopior brukar vara film i flera nivåer, vilket tex polerdukar tenderar att fastna i och dra loss.

Last edited:

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Hej,

Tänkte få lite tips av er cbr ägare, ska antagligen byta upp mig till cbr929 streetfighter -00 nu och undrar lite angående pris.

38.000 får jag köpa hojjen för och jag får med följande.
den har gått nästan exakt 2000 mil

orginalstyre, orginalkåpor, 2racedäck/skurna slicks
det sitter krashpuckar på, nytt drivpaket, ny kedja

Förövrigt ser den väldigt fin ut, och jag är inte ute efter att pruta sönder priset, vill bara försäkra mig om att den ligger inom rimligt pris.

tackar för informativa tips :)

/jonas

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Hej,

Tänkte få lite tips av er cbr ägare, ska antagligen byta upp mig till cbr929 streetfighter -00 nu och undrar lite angående pris.

38.000 får jag köpa hojjen för och jag får med följande.
den har gått nästan exakt 2000 mil

orginalstyre, orginalkåpor, 2racedäck/skurna slicks
det sitter krashpuckar på, nytt drivpaket, ny kedja

Förövrigt ser den väldigt fin ut, och jag är inte ute efter att pruta sönder priset, vill bara försäkra mig om att den ligger inom rimligt pris.

tackar för informativa tips :)

/jonas

Nu är iofs det här en cbr1000/600rr-tråd, det sagt hoppas jag nån har koll på detta och kan hjälpa dig. =)

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Måste erkänna att jag faktiskt letade efter en tråd för just den här modellen, men hitta inget lämpligt o valde då denna, men hoppas endå det finns några vänliga själar som vill hjälpa till även om det inte är helt korrekt tråd att posta i

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Hoj
Där ser man :) tack.. lägger in där med.. vem vet.. får säkert kompetenta svar här med ;P

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Det enklaste och billigaste lär vara att köpa en på ebay tyskland eller UK.
Eftermarknadsbakramarna brukar kräva racing-kåpa och vara helt öppna under, inte direkt nåt för vanligt vägbruk kanske...

Att röntga ramen lär kosta betydligt mycket mer än du får ge för själva ramen. (kanske tom mer än en ny ram)
Nu är det ju tailramen vi snackar om, är det inga synliga sprickor i en beggad du köper lär det inte vara någon större fara.

När vi röntgar ståltuber #1000mm (1m) betyder PI 3,14 meter skarv, en sån kostar 800kr att röntga. Då gör de kanske 20st i sträck, men tror inte det är särskilt dyrt. Röntgen eller ny, ser inga andra alternativ, då du aldrig vet vad som hänt med en krockad!!!

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
När vi röntgar ståltuber #1000mm (1m) betyder PI 3,14 meter skarv, en sån kostar 800kr att röntga. Då gör de kanske 20st i sträck, men tror inte det är särskilt dyrt. Röntgen eller ny, ser inga andra alternativ, då du aldrig vet vad som hänt med en krockad!!!
Använd dina ögon eller kör sprick indikering om du är osäker.röntga en bakram känns overkill.

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Använd dina ögon eller kör sprick indikering om du är osäker.röntga en bakram känns overkill.

Nu är bekymret löst med hjälp av en bakram för 4 tkr från grevens. Jag var på väg att börja såga sönder batterilådan och koppla loss ABS'en, men min granne gav inte upp och efter att ha monterat loss bakhjul och tank kunde vi lirka på den nya bakramen utan att ha sönder någonting.

Jag har inte hunnit sätta ihop grejorna ordentligt än, men det verkar som en bakram från motoholders för standard CBR 08 och framåt går att använda på ABS modellen.

Jag ska ta lite bilder och skruva ihop allting så kanske det blir lite åka snart igen!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Framgaffelfråga

Hellu!

Jag ska byta packboxar på min CBR 1000RR -08. Vet någon vilken mängd olja som ska i?
Tacksam för svar.

//Henrik

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Hallå!
Ny på denna tråd plockade ut en 2008 cbr 1000 igår.
Någon som har tips om att ta bort regplåten vad införskaffa ist?
Någon som gjort någon sj?
MVH Ludde

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Regplåt hållare i hjulhuset?

Tja
Har sett vissa som har en regplåtshållare som sitter inne i hjulhuset där huggern sitter skruvad i svingen, den är fjädrande och har ett hjul i ovankant för att inte sabba hojen när den komprimeras..
Nån som vet var man får tag i denna??

Till en cbr 1000 rr -08 dåra!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM