Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tja! Gick omkull ordentligt med min cbr1000rr -08.
Ville inte starta hemma i garaget sen igen.
Undrar om det finns någon tilt-spärr av något slag som hindrar start igen??
Några förslag eller e det dax för rejäl felsökning?
Startmotor snurrar. Dödarknappen i rätt läge. Försöker inte tända ens.
 
Tja! Gick omkull ordentligt med min cbr1000rr -08.
Ville inte starta hemma i garaget sen igen.
Undrar om det finns någon tilt-spärr av något slag som hindrar start igen??
Några förslag eller e det dax för rejäl felsökning?
Startmotor snurrar. Dödarknappen i rätt läge. Försöker inte tända ens.

primar soppapumpen när du slår på tändningen? (surrar till i tanken...)
 
Har en CBR 1000 RR -08 försäkrad på folksam för under 1000 kr/mån hel/hel. Bor i borås och är 50+.
 
Kolla tiltsensorn som sitter innanför framkåpan ger Vet dock inte hur den påverkar (dvs. om startmotorn går även om sensorn indikerar omkull lagt läge)
 
Någon som har någon input på vilka bromsbelägg det är man skall ha till en Blade 2010:a med ABS?

Kravet är att de skall klara hårda inbromsningar i snabb grupp på bana.

Till abs tror jag inte ska göra någon skillnad men Carbon Lorraines racebelägg aka vara djävulska.
 
Hej.

Är det någon här inne som vet ungefär vad för decibel nivå man hamnar på med en Yoshimura r77 slip on.
Har kollat runt på internet med inte hittat nåt. :huvet
 
Någon som har någon input på vilka bromsbelägg det är man skall ha till en Blade 2010:a med ABS?

Kravet är att de skall klara hårda inbromsningar i snabb grupp på bana.

De jag testat som bettar absolut bäst är SBS 809DS, hur grymt som helst i alla väder. Priset är bra också men de håller rätt länge också. Höll på att stå på näsan första vändan med dom .)
 
Hej.

Är det någon här inne som vet ungefär vad för decibel nivå man hamnar på med en Yoshimura r77 slip on.
Har kollat runt på internet med inte hittat nåt. :huvet

Har en R77 på min, siffror jag hört ligger runt 109db utan db-killer - vilket jag inte misstror det minsta.
Den låter ljuvligt utan, men för högt för bankörning :|

En bra film med jämförelsen: standard, med db-killer och utan db-killer så får du en hum om skillnaden:
 
Om nån är intresserad så har jag lite grejer kvar från min CBR1000RR -2010 som var bortplockat när den stals:
SKA PASSA ALLA BLADE MELLAN 2008-2011
-PASSAGERAR SADEL ORG
-HONDA VERKTYGSSATS ORG
-KOMPLETT BAKDEL INK.BLINKERS ORG ( KAPADE KABLAR )
-HONDA STICKERS
-HONDA TANK PAD ( SVART/RÖD )

SLÄPPS FÖR EN BILLIG PENG!
PM:a så skickar jag bilder

Jag har ett rs-5 i kolfiber på min cbr 600, gick förvånansvärt bra på knutstorp så länge jag höll den under 13.000rpm ( hade db killer i ). Blev flaggade när ja gav den fullt däremot, 96db var jag uppe i på rakan ( han sa att så länge man inte åker för nära den sidan där mätningen sker/varvar fullt så brukar de va lugnt. Beror ju lite på vilken bana du kör på oxå.....Är det Anderstorp så hade ja garanterat kört med org pipan! Knutstorp däremot är nog ingen fara så länge du kör med db killer i :tummenupp
 
Last edited:
Verkar som om jag slarvat bort distansen på höger sida till mitt bakhjul.
Någon som vet dimensionen, måtten på den rackarn?
Hojen är en CBR1000RR -05...
Micke
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top