Honda CBR 1000 RR, junk!

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
2ono skrev:
Du är avslöjad som ett skämt :trött

Kalla mig gärna poser... efter att varit inne på hondas hemsida och betraktat hondas 1000rr -06 kan jag inte annat säga än att detta är den absolut fetaste 1000 som kommer finnas på marknaden nästa år.

Vad beträffar prestandan vill jag lova att den kommer räcka till för mig och förmodligen för de flesta andra som inte jag tusendelar på diverse banor...

Nedanstående bilder tycker jag talar för sig själv :tummenupp :

Bifogat

• CBR1000RR_W370.jpg
    CBR1000RR_W370.jpg
    46.1 KB · Visningar: 90
  • CBR1000RR63_w800.jpg
    CBR1000RR63_w800.jpg
    68.2 KB · Visningar: 80

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Varför ska folk jämt jämföra riskokarna och spagettihojarna? Själv har jag aldrig förstått det roliga med att ha en hoj som låter som en baklastare. Tar mycket hellre ljudet som min hoj producerar efter 10k på varvräknaren med mitt helsystem. Men det verkar ju innerst inne vara ljudet som gör den stora skillnaden på "Känslan" för de flesta. Om man nu föredrar att låta som en traktor så är det väl inget att bråka om. Eller visst kan det väl diskuteras men det känns som att det gjorts iallafall fyrsiffrigt bara på det här forumet.

MC Doktorn

Guest
#acke# skrev:
Kalla mig gärna poser... efter att varit inne på hondas hemsida och betraktat hondas 1000rr -06 kan jag inte annat säga än att detta är den absolut fetaste 1000 som kommer finnas på marknaden nästa år.

Vad beträffar prestandan vill jag lova att den kommer räcka till för mig och förmodligen för de flesta andra som inte jag tusendelar på diverse banor...

Nedanstående bilder tycker jag talar för sig själv :tummenupp :

Snygga hojar men dom verkar inte ha gjort tillräckligt fortfarande väger den ca 10kg mer än gsx-r1000.

Effekten och prestandan i dessa Hi supersport hojar räcket och blir över, frågan är om någon här klarar att utnyttja all potential.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Lite perspektiv. Jag älskar ljudet i min CBF. Jag värmer upp min hoj i typ fem minuter varje vardag klockan 06:40 ca. Inte en gång har en granne klagat. Jag bor i ett hyreshus med en del hyresgäster, dessutom är de närmsta grannarna barnfamiljer i fristående småvillor. Min hoj låter mycket lite på tomgång, något mer på choke-inducerade 2500 varv. Mellan 6000 OCH 11500 låter den inte heller så väldigt högt, men jag hör hur den tackar och ber om mer. Visst, en radfyra går så sött och fint så att det kan uppfattas som tråkig men... Lyssna på en motor som njuter av 10 000+ varv per minut och varen frälst.
Jag njuter av min "symaskin" som samtidigt låter mig njuta av 0-100 och 150-200.
Se'n att duccarna har en helt annan råare gång signalerar för mig en italiensk tjurskallighet vid desmo och l-twin. De bygger dem helt enkelt för att de kan och vill visa upp sig. Jag älskar v-twin, l-twin, stånka och parallelltwin för ljudet, men också min CBF för att den klarar att vara tyst och gå sött, samtidigt som den skjuter iväg mig alldeles tillräckligt fort.
Nedgraderade kammar osv till trots :yoparty
Edit: JAO. en och annan :fyllisar har passerat genom mig ikväll :hihi

Last edited:

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
kan inte hålla mig :hihi ,vad jag vet så på banor o dylika träffar så ser man duccar o "engländare" i depå efter nåra varv o skruvar medans japarna verkar mala på som inget skulle kunna störa dom.fjädring??? går faktiskt o ställa in på cbr.ljud???räcker gott o väl me kolfiber slip,vill ju inte bli tagen för custom wannabeeeeee.motor karaktär finns det gott om.e hel nöjd me min hoj.sen e ju smaken som sagt delad o det e väl bra......så länge vi snackar honda :lol :Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024