Lite perspektiv. Jag älskar ljudet i min CBF. Jag värmer upp min hoj i typ fem minuter varje vardag klockan 06:40 ca. Inte en gång har en granne klagat. Jag bor i ett hyreshus med en del hyresgäster, dessutom är de närmsta grannarna barnfamiljer i fristående småvillor. Min hoj låter mycket lite på tomgång, något mer på choke-inducerade 2500 varv. Mellan 6000 OCH 11500 låter den inte heller så väldigt högt, men jag hör hur den tackar och ber om mer. Visst, en radfyra går så sött och fint så att det kan uppfattas som tråkig men... Lyssna på en motor som njuter av 10 000+ varv per minut och varen frälst.
Jag njuter av min "symaskin" som samtidigt låter mig njuta av 0-100 och 150-200.
Se'n att duccarna har en helt annan råare gång signalerar för mig en italiensk tjurskallighet vid desmo och l-twin. De bygger dem helt enkelt för att de kan och vill visa upp sig. Jag älskar v-twin, l-twin, stånka och parallelltwin för ljudet, men också min CBF för att den klarar att vara tyst och gå sött, samtidigt som den skjuter iväg mig alldeles tillräckligt fort.
Nedgraderade kammar osv till trots
Edit: JAO. en och annan
har passerat genom mig ikväll