Honda CBR 1000 RR, junk!

Fist Woman

Guest
2ono skrev:
Har du potentialen att pressa en modern 1000cc sporthoj till gränsen på en bana som den delvis är gjord för eller tror du att du kan det ?;)

Jag har inte potentialen.

Nej.

Men jag kan förmedla vad jag upplever. Bra eller dåligt, jag försöker hålla mig till de regler som angivits. Jag angiper inte personer, det är väl ändå så att bland alla andra puckon här i världen så betraktar jag alla här på sporthoj som mina vänner.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Gustav1 skrev:
Jag vet inte, men jag föredrar nog en lördag i maj med fint väder, lättklädda tjejer och en hoj som står fulltankad och väntar på dagens äventyr.

Men det är jag det.

Eftersom jag är självplågare så älskar jag surblöta novemberdagar...dessutom så bor jag i Luleå så den fina majdagen har ofta en temperatur på +2 grader...:D

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Niklasinorr skrev:
Eftersom jag är självplågare så älskar jag surblöta novemberdagar...dessutom så bor jag i Luleå så den fina majdagen har ofta en temperatur på +2 grader...:D

Fyfan.

Smälter snön däruppe överhuvudtaget? :D

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Gustav1 skrev:
Fyfan.

Smälter snön däruppe överhuvudtaget? :D

Nej aldrig, och det är ett h-vete med att sjasa bort alla isbjörnar så jag kan skotta fram garagedörren varje gång jag skall ut och gasa...

HAYABUSABOY skrev:
Några goda råd önskas.......Från A till Ö TYP///// :va
Är för oduglig för att "bygga själv" Vill bara lämna in,betala o se glad ut"
VART? vem e kung? :confused:

Det första rådet är att du frågar i turbotråden, den andra är att ringa Turbo-Erik på MC-Xpress...och hosta fram 50 loppor...
:tummenupp

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Fist Woman skrev:

Nej.

Men jag kan förmedla vad jag upplever. Bra eller dåligt, jag försöker hålla mig till de regler som angivits. Jag angiper inte personer, det är väl ändå så att bland alla andra puckon här i världen så betraktar jag alla här på sporthoj som mina vänner.

Du kan få prova min hoj sen får vi se om du har samma uppfattning beträffande ljud och effekt.
Hojen är en cbr 1000rr 05:a så provar jag din under tiden. :rolleyes:

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Fist Woman skrev:
Det kommer, jag tyckte den var....hmmm, rätt jävla skön faktiskt. Pinsamt, eller hur?

Nej, det är inget pinsamt tycker jag inte du ska känna.....jag ska köpa en sånn där zx10r till våren, men jag vet inte om det blir en 04-05 eller 06.
Men vad tyckte du om den annars, kan du beskriva lite mer detaljerat? :tuttar

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Racercukel skrev:
Nej, det är inget pinsamt tycker jag inte du ska känna.....jag ska köpa en sånn där zx10r till våren, men jag vet inte om det blir en 04-05 eller 06.
Men vad tyckte du om den annars, kan du beskriva lite mer detaljerat? :tuttar

Zx10:an är en grym hoj men jag tror inte att trådskaparen varken provat en sån eller någon annan 1000cc. :kocko

MC Doktorn

Guest
Fist Woman skrev:

Nej.

Handlar inte om regler eller vänner utan att hur trovärdig du är som kan döma ut en modell som junk ;)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
JT skrev:
Men snälla...

Jag har aldrig kört en CBR 1000RR eller 999 men jag har kört gamla CBR 900RR och 916sps och Hondan var bättre på allt utom möjligen bottendraget, men vem ligger och segdrar en sporthoj?

Med tanke på att en 999 har prestanda som en 10 år gammal Fireblade så tvilvlar jag starkt på att du provat en CBR 1000RR... Sluta fantisera nu!

Personligen gillar jag ljudet av av en ylande radfyra vid 14000 rpm bättre än en twin men TL1000R och SP1 och 2 är hojar på min vill ha lista!

Hur tänkte du nu?

Jag gillar inte heller trippelnian iofs, den är för komfortabel och tillrättagjord för touring..

/B

MC Doktorn

Guest
Felix skrev:
Personligen tycker jag att aprilian är en mycket läckrare hoj än hondan med det är ju individuellt.
Skulle dock inte byta factoryn mot någon av de japanska literhojarna, inte en chans.

Välkommen tillbaks till Aprilia träsket sedan... you will be back.. :hihi :tummenupp

Man ska aldrig vara säker, en RSV factory har en enorm fluktpotential och massor av karaktär .
Men hondan gör allting minst lika bra så det känns som jag hamnat rätt :tummenupp

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
2ono skrev:
Man ska aldrig vara säker, en RSV factory har en enorm fluktpotential och massor av karaktär .
Men hondan gör allting minst lika bra så det känns som jag hamnat rätt :tummenupp

Sen jag bytte upp mig från att kört både R1 och R6:a så har jag fått mer uppmärksamhet när folk ser att det är en Honda man kör(Alltså när man kommer wheelande så tror alla att man kör Yamaha,sen ser dom att man kör Honda(blå) så blir dom lite fundersamma. :tummenupp

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Tacka vet jag min Pusch DaKÅta med 145 cc TriMm, R1 kåppa o SaDel.

VärsTa körställniNGen o toppar TyP 450 ba!!!!11!1! :machinegu :machinegu

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Något åt det hållet ja.
Ungefär som att säga att Alpinestars är skitställ gentemot Kushitani . Då ska alla som använder Alpinestars bannemig säga att så är inte fallet fast dem inte testat t.ex Kushitani.

Men man ska hålla på sitt märke :tomten

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Bj.O.rn skrev:
Hur tänkte du nu?

Jag gillar inte heller trippelnian iofs, den är för komfortabel och tillrättagjord för touring..

/B

Du kör ju Ducati själv så du borde ju förstå, pris och kvalitet :tummenupp

Personligen gillar jag hojar som passar på gatan också för det är där jag kör till 99%!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
JT skrev:
Men läs vad jag skriver innan du svarar :7peta

Jag jämförde 900RR och 916...

Ja, en gammal 900RR har liknande toppfart och klarar 1/4 milen på liknande tider som en 999 ( eller en Mille...) OCH har bättre plats under sadeln :tummenupp

Och en FZR1000 från 87 gör ungefär samma kvartsmilstider som en GSXR1000K5, beklämmande att hojarna inte kommit nånstans på 20 år.... :mad:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fan, sitter ni här o tjatar än?

Hallå? Det är +11 grader ute o strålande solsken!!!!
På med skinnställen och ut o kör istället. Släpp ut adrenalinet + ilskan o kom sen tillbaka lugna o fina ikväll!

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Köpte nyligen en CBR 1000RR -04 och jag är väldigt nöjd...kanon att köra, har satt på ett Lazer system så låter gör den kan jag lova...lite V8-muller nästan:)
Snabb är den emot vad många andra verkar tycka, vet inte vad ni tycker att snabbt är annars??
Hänger ledigt av en Ducati....

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
När du ledigt hänger av en Ducati menar du på banan, rondellen, 50 vägen, utanför köpcentrat?

Hänger du av en 999 RS med eller medar du kanske en Monster 900:a, 748, 916 etc?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...