Honda CBR 1000 RR, junk!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Kan inte nån moderator se vem som döljer sig bakom "fist woman"? Det är ju ett troll fattar ni väl.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Niklasinorr skrev:
Men, jag måste ju komma med något vettigt också :)

Men framförallt: Skit i vad en journalist på Bike eller någon "vet bäst nisse" säjer, bilda en egen uppfattning och tänk på att det alltid finns någon som är snabbare... livet i ett nötskal :tummenupp
:klappar :Bugar :tummenupp

Och med detta inlägg var tråden sammanfattad, klappad o klar, signed, sealed and delivered!
Gå nu ut till era hojar och ut på vägarna och bröla lite. Det är +11 ute och raceline är torr. Bara till att gazza för det ska jag göra! :tummenupp
 

Frag4Fun

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Långsele
Hoj
Precis såld...
Fred00 skrev:
Jag är böjd att hålla med Silwer i den här diskussionen. Om man säger att radfyror har trist motorkaraktär så måste man mena ljudet eller andelen "sköna" vibrationer. Som Silwer säger så kan man bygga en radfyra så att den beter sig precis som en twin. Faktum är att jag en gång såg ett bänkdiagram från en Ducati 999R (tror jag att det var) och en GSX-R 1000. Diagrammen var i stort sett identiska över hela registret; enda skillnaden var att GSX-R 1000 inte kroknade på de högsta varvtalen. I botten- och mellanregistret var de som sagt identiska.

Nu kommer det säkert någon som påstår att Ducatin ändå har mer vrid i botten :hihi


Tror inte det är så stor skillnad på effekten i maskinerna, men som alla har sagt tidigare så är det ju ett val som var och en måste göra. Man måste ju själv välja vad man vill ha, om man kanske vill ha en japps eller om man vill ha en italienare. Personligen är jag ju mer för italienare eftersom jag är uppväxt med dessa cyklar.

Men visst finns det stora skillnader i komfort och sittställning, självklart, det är ju olika cyklar.

Vad det gäller vrid känns det som det finns mer i en ducce men frågan är om det gör det :hihi
 
Last edited:

sandstream

Guest
Caffe skrev:
Skulle FW sågat K5'an längs med fälgbanorna så skulle en skara Suzuki-ägare (med Sandstream i spetsen? ;)) med högröda ansikten travat osmarta floskler och personangrepp i inlägg på inlägg för att försvara "sin hoj".
Då hade jag sågat henne vid hålfoten :D
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Frag4Fun skrev:
Vad det gäller vrid känns det som det finns mer i en ducce men frågan är om det gör det :hihi
Det är nog mest en känsla i många fall. Vad det gäller exemplet som jag gav så kan inte Ducatin ha mer vrid i botten- och mellanregistret eftersom effektkurvorna där knappt gick att skilja åt.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Sep skrev:
Hah, min röda ford sierra är snabbare för den är mycket rödare :hihi
Attans oxå. Jag får nöja mig med min hoj är mycket rödare än din :)
 

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
Honda äger. Ducati har inte bara lite sämre kvalitet, vilket helvete jag har haft. Det är värt att köra en opersonlig hoj för att slippa alla dyra reparationer med skiten.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Fist Woman skrev:
en körställning där tuttarna tar i tanken
Låter som en utopi.
Bättre du satsar på en HD med aphäng i så fall, på en firre kommer dina tuttar för alltid hänga i samma höjd som vevaxeln...

/fredde
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Men snälla...

Jag har aldrig kört en CBR 1000RR eller 999 men jag har kört gamla CBR 900RR och 916sps och Hondan var bättre på allt utom möjligen bottendraget, men vem ligger och segdrar en sporthoj?

Med tanke på att en 999 har prestanda som en 10 år gammal Fireblade så tvilvlar jag starkt på att du provat en CBR 1000RR... Sluta fantisera nu!

Personligen gillar jag ljudet av av en ylande radfyra vid 14000 rpm bättre än en twin men TL1000R och SP1 och 2 är hojar på min vill ha lista!
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Kan bara instämma efter tre aprilior... servicen och reservdelarna är ju inte något vidare, men å andra sidan har jag inte behövt anlita något ÅF för garantiärenden förut.. nu verkar det bli något med svingen på 04:eek:rna dock. Får se hur det slutar.

Personligen tycker jag att aprilian är en mycket läckrare hoj än hondan med det är ju individuellt.
Skulle dock inte byta factoryn mot någon av de japanska literhojarna, inte en chans.

Välkommen tillbaks till Aprilia träsket sedan... you will be back.. :hihi :tummenupp

2ono skrev:
Det som slår mig är hur bra service Honda har jfr med Aprilia delarna finns hemma inom 2-3 dagar, sen så har Honda 5 års garanti och brukar sällan vara några problem dom få gånger den inte funkar.

Sen är det individuellt en ny factory går loss på ca 140K beg runt 105 då ingår öhlinare och brembo och OZ magnesium fälgar är :tungan medan en en CBR1000RR kan du nog få för ca 115K beg runt 85.

JT skrev:
Men snälla...

Jag har aldrig kört en CBR 1000RR eller 999 men jag har kört gamla CBR 900RR och 916sps och Hondan var bättre på allt utom möjligen bottendraget, men vem ligger och segdrar en sporthoj?

Med tanke på att en 999 har prestanda som en 10 år gammal Fireblade så tvilvlar jag starkt på att du provat en CBR 1000RR... Sluta fantisera nu!

Personligen gillar jag ljudet av av en ylande radfyra vid 14000 rpm bättre än en twin men TL1000R och SP1 och 2 är hojar på min vill ha lista!
999:a samma prestanda som en 10 år gammal blade... nämn något bladen är bättre på, förutom plats under sadeln..
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Min honda låter brutalt, inget dåligt ljud där inte :hihi

kan den verkligen vara så tråkig att köra, detta måste testas.

Tolf
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Felix skrev:
999:a samma prestanda som en 10 år gammal blade... nämn något bladen är bättre på, förutom plats under sadeln..

Men läs vad jag skriver innan du svarar :7peta

Jag jämförde 900RR och 916...

Ja, en gammal 900RR har liknande toppfart och klarar 1/4 milen på liknande tider som en 999 ( eller en Mille...) OCH har bättre plats under sadeln :tummenupp
 

Fist Woman

Guest
Racercukel skrev:
Ingen som har något trevligt eller otrevligt att säga om Kawasaki zx10r?
kan vara kul och höra vad den har för bra eller mindre bra egenskaper.... :rofl

Du kanske skulle ge dig ut på en provtur med en sådan istället Fist Woman, skulle vara kul att höra dina recensioner. :pannkyss

Det kommer, jag tyckte den var....hmmm, rätt jävla skön faktiskt. Pinsamt, eller hur?
 

MC Doktorn

Guest
Fist Woman skrev:
Det kommer, jag tyckte den var....hmmm, rätt jävla skön faktiskt. Pinsamt, eller hur?

Har du potentialen att pressa en modern 1000cc sporthoj till gränsen på en bana som den delvis är gjord för eller tror du att du kan det ?;)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Caffe skrev:
Men Silwer-bubben... Jag skulle väl aldrig hacka på dig?
Jag ryggdunka ju dig som min jämlike i ett för övrigt virtuellt aktivitetscenter för mindre begåvade.
:pannkyss

Hahah.
:D

Niklasinorr skrev:
Finns det något bättre en sur lördagmorgon med regnstänk på fönstren, än att sätta sej ner med datorn i knät och följa ännu en extremt rolig tråd på sporthoj, det är sådana här små saker som gör livet värt att leva :tummenupp

Jag vet inte, men jag föredrar nog en lördag i maj med fint väder, lättklädda tjejer och en hoj som står fulltankad och väntar på dagens äventyr.

Men det är jag det.
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top