Honda CBR 1000 RR, junk!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Silwer skrev:
skrev killen på en gsxr750, världen är för rolig.
Tja, det hade väl inget med hennes faktiska hojåsikt att göra. Det var mest en hylling till den ofantligt fina forumleringen.

Fast, jag tror jag ska tjöpa en sånn därr R1, dom ska varra snabast har jag hörtt.

MR.E

Guest
Fist Woman skrev:
En solig novemberförmiddag fick jag den stora förmånen att provköra en Honda CBR 1000 RR,
"En ynnest, ett tillfälle, fantastiskt!" tänkte jag. Firman var mycket tillmötesgående som lånade ut skinnställ, hjälm, stövlar och handskar. Försäljaren följde mig dreglande efter min plånbok eftersom det naturligtvis gällde rent köp, cash.
I min fantasi hade jag föreställt mig en motor som knappt orkar runt på startmotorn på grund av dess höga kompression, en körställning där tuttarna tar i tanken och ett pulver som får Gyllene Rattens svarta gixxer framstå som en pudel, jag trodde kort och gott att jag skulle känna mig som en MotoGP-förare.
Efter fem kilometer var jag övertygad om att jag helt enkelt tagit fel hoj, mjuk fjädring, touringmässig körställning och total avsaknad av vad som som av ducatister brukar kallas för känsla.
Motorljudet, eller avsaknaden av motorljud, nån slags elmotor lät som om något fastnat mellan framskärmen och framdäcket, fick mig att tänka på finniga elektroniknördar i för korta byxor.
Fjädringen, kändes som överkokt spagetti, slemmigt!
Missförstå mig inte, motorn hade nog pulver, men hur tråkigt skall en stackars motorcyklist behöva ha? Vid rödmarkeringen så lät motorn inte mer upphetsad än när Max von Sydow mötte döden i det sjunde inseglet.

När jag lämnat tillbaks hojen och var på väg tillbaks hem så tänkte jag, den påminde mig om Skogaholmslimpa, den såg brun och fin ut men var mest luft och i mitten en degig klump som inte smakade något gott och inte hade något vidare näringsvärden.

Min 999:a däremot framstår som Gott Gräddat i jämförelse, saftigt grovbröd med en fast konsistens rakt igenom. Undrar om det inte finns ett grönt nyckelhål någonstans.

Ja vi alla har då olika uppfattningar, ja va ju i alla fall väldigt nöjd me min o den hade perfekt motorkaraktär skönt chassie, då jag kört de flesta hojar under min tid som mek på mc varuhuset så gav hondan ett väldigt bra intryck på mig, den va skönast att köra helt enkelt. :)

De finns en anledning att Honda har byggt 1000rr på detta vis och denna hoj räcker åt de flesta sossar i detta land.

Jag tror helt tveklöst att om honda vill så bygger de en gathoj som skulle döda
ALLT, Honda har alltid varit ett märke som satsar på racingen,HRC som har varit me o byggt 1000rr har såvitt ja vet byggt en hel del andra rätt ok hojar
tex Rc30, Rc45, Rc211v osv.

Så när ja hör typ sådana här saker så kan man ju bara garva våran wannabee tidning Bike tror ja den heter säger ju typ samma sak som vår vän fist-woman
Hondan inte lika rejsig mera touring osv :hihi

Man kan ju åka till anderstorp så får Rossi åka 1000rr så får Carle eller bosson
eller cralle eller nån annan tung kille åka vilket märke de vill så kan vi se hur många varv de skulle ta innan de blir en förnedring.

Kortfattat så tror ja att Honda skiter rätt löst i va tex Fist-voman tycker när de kan lyssna på tex Rossi o HRC hur en hoj ska vara.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Silwer skrev:
Du missförstår, jag håller med dig, ser nu att det ser ut som om jag var mot dig eller nåt, men så är det inte.

Ej känsligt alls, jag är less på ogrundadat trams bara.
Eftersom du nu menar tat det är 100% subjektivt kunde du skrivit det från början i stället för det löjliga inlägg du gjorde, jag ser inte att mitt inlägg om traktorn är nåt annat än vad du skrev.

Jo jag gillar radfyror men det innebär inte att all hojar med rad4or är bra på samma sätt som alla hojar med v-twin inte är bra.
En kul hoj är en kul hoj för mig, märkesblindhet ser jag ingen nytta med.
Jag kan lova att om du såg lite bortom din övertygels om att rad4a innebär tråkig hoj så skulle du upptäcka att många av de hojarna är riktigt kul de med som jag skrev tidigare de har inte samma karraktär.
Dessutom svarar du inte med nåt som går att argumentera om, kanske för att du inet har så mycket att komma med, vad vet jag.
Vi slutar där tycker jag och håller fast vid det där 100% subjektivt tyckande, för där tycker jag som du.

skrev killen på en gsxr750, världen är för rolig.
Sorry, jag har fullständigt missat denna tråd var på 100% allvar...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
RedBaron skrev:
Sorry, jag har fullständigt missat denna tråd var på 100% allvar...
Finns inget mer att säga, du vill ju inte stå för nåt du skrivit.
Jag diskuterar och du känner dig trängd, jag har ingen lust att bråka med dig om något, jag har redan skrivt exakt vad jag tycker och tänker.

MR.E skrev:
Jag tror helt tveklöst att om honda vill så bygger de en gathoj som skulle döda
ALLT, Honda har alltid varit ett märke som satsar på racingen,HRC som har varit me o byggt 1000rr har såvitt ja vet byggt en hel del andra rätt ok hojar
tex Rc30, Rc45, Rc211v osv.

.
Sant, Hondan är nog mest tänkt som en hyfsat användbar gathoj ändå.
Självklart kan de bygga en dräpare om de vill, men Honda har ibland lite egna idéer och CBR har alltid varit lite bror duktig på nåt sätt.
Jag tyckte de var på rätt väg med 929 och 954, en kompakt hoj, men så bygger de en stor och tung hoj plötsligt, men vad jag förstår föredrar folk större hojar än kompakta som jag gillar.

hållundan skrev:
Tja, det hade väl inget med hennes faktiska hojåsikt att göra. Det var mest en hylling till den ofantligt fina forumleringen.

Fast, jag tror jag ska tjöpa en sånn därr R1, dom ska varra snabast har jag hörtt.
Nej du har inte läst forumet, R1 är skit, de rasar växellådorna på löpande band, de drar ofantligt med olja och är vobbliga så man knappt kan köra dem och till råga på allt så drar alla andra ifrån dem.

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Ingen som har något trevligt eller otrevligt att säga om Kawasaki zx10r?
kan vara kul och höra vad den har för bra eller mindre bra egenskaper.... :rofl

Du kanske skulle ge dig ut på en provtur med en sådan istället Fist Woman, skulle vara kul att höra dina recensioner. :pannkyss

Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Fist Woman skrev:
När jag lämnat tillbaks hojen och var på väg tillbaks hem så tänkte jag, den påminde mig om Skogaholmslimpa, den såg brun och fin ut men var mest luft och i mitten en degig klump som inte smakade något gott och inte hade något vidare näringsvärden.
Det är inte Hondas fel att du kör som en kärring.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag föredrar isf recensioner byggda på annat än nonsens, många köper hojar här men få skriver hur de tycker de är på riktigt.
Det skule finna nån form av recensionsforumdel, fast risken är att den fylls med sånt här nonsens som i denna tråden.

MR.E

Guest
Silwer skrev:
Sant, Hondan är nog mest tänkt som en hyfsat användbar gathoj ändå.
Självklart kan de bygga en dräpare om de vill, men Honda har ibland lite egna idéer och CBR har alltid varit lite bror duktig på nåt sätt.
Jag tyckte de var på rätt väg med 929 och 954, en kompakt hoj, men så bygger de en stor och tung hoj plötsligt, men vad jag förstår föredrar folk större hojar än kompakta som jag gillar.

Jo den e lite större o tyngre men de störde inte mig så mycke.

Fördelarna va ju att den va så odramatisk att åka fort me enl min uppfattn.
Ja e väl lite mera för bra botten register o de hade Hondan, när ja körde r1 04
så tyckte ja att ja liksom fick ligga på den mera, men r1 an o alla dessa Hojar
e jävligt sjyssta o sköna o köra.

Nackdelen va ju att ja tycker man sitter ganska högt upp på 1000rr precis som på Gsxr 1000 03, Ja personligen föredrar hojar som man sitter lite mera
djupare i tex 954

Ja personligen tycke man ska skita va Bike säger provkör alla hojarna o köp den man tycker e skönast o köra.

Alla dessa hojar e asgrymma. :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
MR.E skrev:
Silwer skrev:
Jo den e lite större o tyngre men de störde inte mig så mycke.

Fördelarna va ju att den va så odramatisk att åka fort me enl min uppfattn.
Ja e väl lite mera för bra botten register o de hade Hondan, när ja körde r1 04
så tyckte ja att ja liksom fick ligga på den mera, men r1 an o alla dessa Hojar
e jävligt sjyssta o sköna o köra.

Nackdelen va ju att ja tycker man sitter ganska högt upp på 1000rr precis som på Gsxr 1000 03, Ja personligen föredrar hojar som man sitter lite mera
djupare i tex 954

Ja personligen tycke man ska skita va Bike säger provkör alla hojarna o köp den man tycker e skönast o köra.

Alla dessa hojar e asgrymma. :tummenupp
Ja vad bike tycker just den veckan bryr jag mig inte om, litershojarna från alla tillverkarna är bra hojar, så man kan liksom inte välja helt fel vilken än man tar.
Tyvärr har jag inte kört cbr1000rr utan bara suttit på den.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Silwer skrev:
Finns inget mer att säga, du vill ju inte stå för nåt du skrivit.
Jag diskuterar och du känner dig trängd, jag har ingen lust att bråka med dig om något, jag har redan skrivt exakt vad jag tycker och tänker.
Du har grava problem med din läsförståelse, jag står för allt jag skrivit men det går liksom inte att anylysera detta på det sättet du vill göra. Lika lite som det går att göra någon faktabaserad analys om varför gult är snyggare än grönt.

Trängd :rofl

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
RedBaron skrev:
Du har grava problem med din läsförståelse, jag står för allt jag skrivit men det går liksom inte att anylysera detta på det sättet du vill göra. Lika lite som det går att göra någon faktabaserad analys om varför gult är snyggare än grönt.

Trängd :rofl
ojoj vilken grinskalle.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
CBR1000RR är den bästa hoj jag kört, inklusive diverse ducatis.

Varför är den så bra då? Jo för den är precis allt den utger sig för att vara. Ett sånt lugn med sån effekt, fyfan, bara tummen upp till grabbarna på Honda. :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!