Fist Woman skrev:Och varför i helvete har det någon betydelse att din källare är mörk?
Är det något som du är blyg för att visa?
Har jag sagt nått om belysningen i min källare? Nä, så lär dig läsa kä**ing
Fist Woman skrev:Och varför i helvete har det någon betydelse att din källare är mörk?
Är det något som du är blyg för att visa?
Dr.Bike skrev:Jo, det vet ju alla att ju hårdare fjädring, desto "sportigare"¨Gärna en förlängd framaxel som styre oxå samt en sadel som får en kyrkbänk att verka lockande.
Att en fjädring ska vara så mjuk "som möjligt2 där som möjligt menas att däckcet skall bibehålla vägkontakten utan att studsa verker ju ointressant.
Varför inte stumstag bak? Det måste ju vara bäst?
Att öht inte kunna koncentrera sig på körningen utan at sitta och känna hur hårt och stumt allt är verkar smart. Samtidigt som blodstockningen i knävecken kommer krypande....
Missförstå mig rätt!
En poäng för motorn... F-n vad jag skule vilja ha duccens LJUD som kuliss på min symaskin!
Fist Woman skrev:Kvalitet är för mig "En produkts förmåga att tillfredställa uttalade och underförstådda krav" något som Ducati gör mycket bättre än Honda.
Vad har du för definition?
Fist Woman skrev:En solig novemberförmiddag fick jag den stora förmånen att provköra en Honda CBR 1000 RR,
"En ynnest, ett tillfälle, fantastiskt!" tänkte jag. Firman var mycket tillmötesgående som lånade ut skinnställ, hjälm, stövlar och handskar. Försäljaren följde mig dreglande efter min plånbok eftersom det naturligtvis gällde rent köp, cash.
I min fantasi hade jag föreställt mig en motor som knappt orkar runt på startmotorn på grund av dess höga kompression, en körställning där tuttarna tar i tanken och ett pulver som får Gyllene Rattens svarta gixxer framstå som en pudel, jag trodde kort och gott att jag skulle känna mig som en MotoGP-förare.
Efter fem kilometer var jag övertygad om att jag helt enkelt tagit fel hoj, mjuk fjädring, touringmässig körställning och total avsaknad av vad som som av ducatister brukar kallas för känsla.
Motorljudet, eller avsaknaden av motorljud, nån slags elmotor lät som om något fastnat mellan framskärmen och framdäcket, fick mig att tänka på finniga elektroniknördar i för korta byxor.
Fjädringen, kändes som överkokt spagetti, slemmigt!
Missförstå mig inte, motorn hade nog pulver, men hur tråkigt skall en stackars motorcyklist behöva ha? Vid rödmarkeringen så lät motorn inte mer upphetsad än när Max von Sydow mötte döden i det sjunde inseglet.
När jag lämnat tillbaks hojen och var på väg tillbaks hem så tänkte jag, den påminde mig om Skogaholmslimpa, den såg brun och fin ut men var mest luft och i mitten en degig klump som inte smakade något gott och inte hade något vidare näringsvärden.
Min 999:a däremot framstår som Gott Gräddat i jämförelse, saftigt grovbröd med en fast konsistens rakt igenom. Undrar om det inte finns ett grönt nyckelhål någonstans.
Fist Woman skrev:Kvalitet är för mig "En produkts förmåga att tillfredställa uttalade och underförstådda krav" något som Ducati gör mycket bättre än Honda.
Vad har du för definition?
Fist Woman skrev:Vi borde träffas och diskutera detta över en single malt tror jag...
Fist Woman skrev:Kvalitet är för mig "En produkts förmåga att tillfredställa uttalade och underförstådda krav" något som Ducati gör mycket bättre än Honda.
Vad har du för definition?
Okej, jag är inte dum i huvudet, men det finns ändå en hake med ditt resonemang, begrepp som "bra" är liksom inte användbara på motorcyklar överhuvudtaget enligt mig. Då hamnar man alltid i diskussioner om Volvo V70 eller Saab 9-5.Dr.Bike skrev:Pratar du verkligen kvalitet i tekniska termer nu? ( då kan vi ju kolla hur ofta duccarna står på verkstad)
Eller talar du kvalitetsbegrepp för att uppfylla dina personliga upplevelsekrav?
Dessa är ju mer diminutiva, och vad jag kan se så är det (inte alltid) men ofta när det gäller ducati; folk som kör oerhört kort sträcka per säsong och gärna mullrar utanför restaurangen på Norr mälarstrand och dylikt.
Dvs kvaliteten du talar om är förmågan att uppfylla ditt ego.
För det gör en Ducce med besked!
En honda står där som en vattenkamad körsångare i beige gabardinkosym bredvid!
Men som för HD, så och för Ducati: Tack och lov finns den stenhårda kärnan som kör skiten ur sina hojar, och jag älskar att se och höra dessa maskiner. Att säga att en torrkoppling låter illa är ju en hädelse!
Det borde vi verligen!
Skönt att du tar det på ett gött sätt kompis!
Fist Woman skrev:Okej, jag är inte dum i huvudet, men det finns ändå en hake med ditt resonemang, begrepp som "bra" är liksom inte användbara på motorcyklar överhuvudtaget enligt mig. Då hamnar man alltid i diskussioner om Volvo V70 eller Saab 9-5.
Ducati är tillräckligt tillförlitligt för mig och dess kvaliteer beträffande svårdefinierade egenskaper som känsla och ljud överväger. Jag blev hastigt väckt ur en dröm om en fyrcylindrig motorcykel som jag haft en tid men nu känns det som om jag skall titta mer efter Bimota KB3 eller HB2.
jyx skrev:Vänta lite nu står inte K i KB3 för kawasaki och H o HB2 för honda, båda fyr cylindriga motorer ?
Fist Woman skrev:Okej, jag är inte dum i huvudet, men det finns ändå en hake med ditt resonemang, begrepp som "bra" är liksom inte användbara på motorcyklar överhuvudtaget enligt mig. Då hamnar man alltid i diskussioner om Volvo V70 eller Saab 9-5.
Ducati är tillräckligt tillförlitligt för mig och dess kvaliteer beträffande svårdefinierade egenskaper som känsla och ljud överväger. Jag blev hastigt väckt ur en dröm om en fyrcylindrig motorcykel som jag haft en tid men nu känns det som om jag skall titta mer efter Bimota KB3 eller HB2.
Åker du hoj.. Jag kör min cbr Men då går det ju att förstå att du valt en ducati och ratar en honda.. Dessutom är väl cbr 1000 byggd så att den blir hårdare med hastigheten just för att förbättra komforten i lågfart.. Så helt enkelt så körde du för saktaFist Woman skrev:hmm, jag åker "S"
Fist Woman skrev:Och varför i helvete har det någon betydelse att din källare är mörk?
Är det något som du är blyg för att visa?
jyx skrev:Vänta lite nu står inte K i KB3 för kawasaki och H o HB2 för honda, båda fyr cylindriga motorer ?
Fist Woman skrev:En solig novemberförmiddag fick jag den stora förmånen att provköra en Honda CBR 1000 RR,
Fist Woman skrev:En solig novemberförmiddag fick jag den stora förmånen att provköra en Honda CBR 1000 RR,
När jag lämnat tillbaks hojen och var på väg tillbaks hem så tänkte jag, den påminde mig om Skogaholmslimpa, den såg brun och fin ut men var mest luft och i mitten en degig klump som inte smakade något gott och inte hade något vidare näringsvärden.
Min 999:a däremot framstår som Gott Gräddat i jämförelse, saftigt grovbröd med en fast konsistens rakt igenom. Undrar om det inte finns ett grönt nyckelhål någonstans.
Nickl@s skrev:Jag tror försäljaren blåste dig, att dömma av din berättelse så stämmer den perfekt in på CBR 125RR...
Dagens bästaTobbe N skrev:Då var det klart, det blir en fireblade till våren!
Master_ skrev:Åker du hoj.. Jag kör min cbr Men då går det ju att förstå att du valt en ducati och ratar en honda.. Dessutom är väl cbr 1000 byggd så att den blir hårdare med hastigheten just för att förbättra komforten i lågfart.. Så helt enkelt så körde du för sakta
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |