Jag har kört CBR 06, CBR 08 samt CB1000 ganska mycket. Testat dom med dagsetapper på +100 mil om dan också.
Trivs givetvis bäst på en CB på långtur, men då får man hålla sig på max 120 knyck.
Jag är ju heller inte så värst lång och har alltid tyckt att den gamla CBR:en är för stor för mig, då är 08:an mycket bättre. Det gäller då alltså körning i närområdet. Märkligt nog så tyckte jag att på längre turer är den gamla modellen mycket bättre(...och bränslesnålare).
Nackdelen med båda dessa är att man måste ligga och marscha ca 140-160 om det ska bli bekvämt
Som skjutshoj är ju CB:n givetvis bäst. Körkortet hänger heller inte lika löst.
Om du inte har provat CBR>08....gör det. Det är som dag och natt i jämförelse med den gamla.
Trivs givetvis bäst på en CB på långtur, men då får man hålla sig på max 120 knyck.
Jag är ju heller inte så värst lång och har alltid tyckt att den gamla CBR:en är för stor för mig, då är 08:an mycket bättre. Det gäller då alltså körning i närområdet. Märkligt nog så tyckte jag att på längre turer är den gamla modellen mycket bättre(...och bränslesnålare).
Nackdelen med båda dessa är att man måste ligga och marscha ca 140-160 om det ska bli bekvämt
Som skjutshoj är ju CB:n givetvis bäst. Körkortet hänger heller inte lika löst.
Om du inte har provat CBR>08....gör det. Det är som dag och natt i jämförelse med den gamla.