Honda cbr 1000rr vs Honda cb 1000r

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag har kört CBR 06, CBR 08 samt CB1000 ganska mycket. Testat dom med dagsetapper på +100 mil om dan också.

Trivs givetvis bäst på en CB på långtur, men då får man hålla sig på max 120 knyck.

Jag är ju heller inte så värst lång och har alltid tyckt att den gamla CBR:en är för stor för mig, då är 08:an mycket bättre. Det gäller då alltså körning i närområdet. Märkligt nog så tyckte jag att på längre turer är den gamla modellen mycket bättre(...och bränslesnålare).
Nackdelen med båda dessa är att man måste ligga och marscha ca 140-160 om det ska bli bekvämt

Som skjutshoj är ju CB:n givetvis bäst. Körkortet hänger heller inte lika löst.
Om du inte har provat CBR>08....gör det. Det är som dag och natt i jämförelse med den gamla.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Jag har kört CBR 06, CBR 08 samt CB1000 ganska mycket. Testat dom med dagsetapper på +100 mil om dan också.

Trivs givetvis bäst på en CB på långtur, men då får man hålla sig på max 120 knyck.

Jag är ju heller inte så värst lång och har alltid tyckt att den gamla CBR:en är för stor för mig, då är 08:an mycket bättre. Det gäller då alltså körning i närområdet. Märkligt nog så tyckte jag att på längre turer är den gamla modellen mycket bättre(...och bränslesnålare).
Nackdelen med båda dessa är att man måste ligga och marscha ca 140-160 om det ska bli bekvämt

Som skjutshoj är ju CB:n givetvis bäst. Körkortet hänger heller inte lika löst.
Om du inte har provat CBR>08....gör det. Det är som dag och natt i jämförelse med den gamla.
Lyssna på "Sareela"
Han vet!! :Bugar o nu ska jag hålla min Käf¤¤
:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top