Honda CBR 125 R

MrMagic

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Ort
sthlm
Hoj
snart
snabba frågor

Går det att köra upp till a1 körkort me en mc med begränsad effekt? får man köra på motorvägar med en 125:a? va händer om man skjutsar och är under 18 eller kör för fort utomlands, t.ex i finland?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
MrMagic skrev:
Går det att köra upp till a1 körkort me en mc med begränsad effekt? får man köra på motorvägar med en 125:a? va händer om man skjutsar och är under 18 eller kör för fort utomlands, t.ex i finland?



Uppkörningsmc:n ska gå i minst 90km/h, gör den det så är det finemang. Ja man får köra på motorvägar.
 

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Uppkörningsmc:n ska gå i minst 90km/h, gör den det så är det finemang. Ja man får köra på motorvägar.


Fel fel fel, den ska gå i hundra (100) kanske snubblar in en sväng hos dig imorn o ger dig pengar. :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Solid snake skrev:
Fel fel fel, den ska gå i hundra (100) kanske snubblar in en sväng hos dig imorn o ger dig pengar. :)


Nepp, Det som cRoC säger stämmer. 90 km/h gäller.
 

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
CBR 125 och en Grön Choppercykel
Trim Till Cbr 125

Till alla som e intresserade finn sett Giannelli helsystem till CBR 125 att köpa hos www.Mohlins.se och de kostar 3164 :- eller nåt sånt
 

Bullis

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2005
Ort
Noraström
Hoj
Nsr125
2-takt

jag skulle rekomendera en två taktare okej mina ha skurit 4 gånger i sommras men då ha jag åkt cirka 1500mil EJ Lung körning jag lyckades åka hemmifrån till sollefteå på 35 min det är 7.5 mil å då hade jag en snitt hastighet på 135km\h men kan du inte kan skruva så rekomenderar jag en fyrtaktare=) men då är det inte så stor risk att du åker ifrån en ostrypt nsr 125a :arsele
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Bullis skrev:
jag skulle rekomendera en två taktare okej mina ha skurit 4 gånger i sommras men då ha jag åkt cirka 1500mil EJ Lung körning jag lyckades åka hemmifrån till sollefteå på 35 min det är 7.5 mil å då hade jag en snitt hastighet på 135km\h men kan du inte kan skruva så rekomenderar jag en fyrtaktare=) men då är det inte så stor risk att du åker ifrån en ostrypt nsr 125a :arsele



Till sollefteå? Vars bor du? Alltså vars ligger noraström?
 

Ninjaman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Strömstad
Hoj
Suzuki B-King 1300
Den är billigt, men liten,

*SoWHS* skrev:
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.

Nja det Beror på, Jag har en Honda NSR och om man ställer den brevid en CBR så ser det rätt finigt ut, Men CBR:en är billigare, men den är skitliten och går lika snabbt som alla andra 125:eek:r Jag Rekomenderar en Honda NSR som inte är Äldre än år -00 eller en Aprilia, men Aprilia har mindre hållbarare motorer, så NSR:en e igentligen bättre. Du kan hitta dem på Blocket, det finns en massa hojjar där, Min Polare har en CBR, Det enda coola är att den låter som en tung motorcykel, Men kom ihåg att om du inte gillar små modeller så är CBR:en ingen hoj för dig,
Mvh //Per
 

Ninjaman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Strömstad
Hoj
Suzuki B-King 1300
Ja på motorväg får man köra med 125:a, om man skutar och är under 18 så ryker kortet om man blir stoppad
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Ninjaman skrev:
Ja på motorväg får man köra med 125:a, om man skutar och är under 18 så ryker kortet om man blir stoppad


neej, lyssna på anton! tror det tillochmed är 300kr/st eller inte säker.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top