Honda CBR 954RR

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Det jag menade med jämförelsen med mitt eget ärende var att det kostar ju försäkringsbolaget en faslig massa pengar om man kraschar, då har det inte så stor betydelse om du betalat in 10 papp eller 30 papp i premie.

Kostnaden för försäkringsbolaget blir bra mycket mer än så. Bäst är ju att inte krascha alls.... :)

Min plan är att inte krascha alls men det är ju tyvärr sånt som kan hända & då är hojen det jag bryr mig minst om.
Har man ny hoj så kan man behöva helförsäkring men allt äldre än 2år behöver inte mer än halvförsäkring i mina ögon. Numera har jag endast trafik! :tummenupp



tobbeviking skrev:
Vad det gäller ditt försäkringsärende så förstår jag inte alls ditt resonemang.
Ska du krascha varje säsong med totalskrot och svåra skador som följd, eller vad är din plan?

Men jag förmodar att du kommer fortsätta köra hoj och betala in stålar vidare?
Du kan ju inte se det från ditt enskilda fall, man betalar ju till ett kollektivt system.
Jag har tidigare nämt att hojen är cool, men sken är väldigt ocoolt.
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ulvheden skrev:
Det jag menade med jämförelsen med mitt eget ärende var att det kostar ju försäkringsbolaget en faslig massa pengar om man kraschar, då har det inte så stor betydelse om du betalat in 10 papp eller 30 papp i premie.

Kostnaden för försäkringsbolaget blir bra mycket mer än så. Bäst är ju att inte krascha alls.... :)

Min plan är att inte krascha alls men det är ju tyvärr sånt som kan hända & då är hojen det jag bryr mig minst om.
Har man ny hoj så kan man behöva helförsäkring men allt äldre än 2år behöver inte mer än halvförsäkring i mina ögon. Numera har jag endast trafik! :tummenupp
Nej nej, lät nog värre än jag menade, vad jag menade var att du kommer förmodligen ( hoppas jag ) hålla dig på hjulen ngr år och således betala en bra slant till kollektivet.
Det är ju så det funkar liksom, klotar inte du så klotar jag eller ngn annan.
Om alla skulle klota varje år och få ett ärende som kostar säg 100 000 om året så skulle vår premie ligga på just 100 000 + omkostnader och vinst för bolagen.....
Men jag förstår givetvis vad du menar med ditt förra inlägg, tycker bara det luktar lite nasty att dra det jämt med skenförsäkring att du inte hunnit betala in ditt ärende till din "fadäs".
Men som silwer säger, jag kommer inte någonsin kunna skriva ngt positivt om skenförsäkring.
Att folk i min egen premiegrupp går omkull och kostar stålar säger jag inte så mkt om, kan hända den bäste att gå omkull, men när en snorvalp köper en hoj han inte har råd med försäkrar den i samma premiegrupp som mig så är det klart upprörande.
Eftersom kisen förmodligen är bra mkt mindre erfaren än vad jag är bakom styret i trafiken så är inte jag villig att betala för hans risk.
Jag finner ingen anledning i att bli upprörd över ett fall där allt är ok från försäkringstagaren och bolaget, dvs att man får en lägre premie pga att man delar hoj med ngn.
MEN det jag hoppas på är att försäkringen ska bli mer personlig.
En snubbe ( oavsett åldersgrupp ) som köper ny hoj på våren kör skiten ur den och sedan på hösten får den "stulen" pga att man teknat halv och inte har råd med nya kåpor, det är också en jävla igel...
Men nu pratar vi bedrägeri på annat plan anser jag...

Som jag sagt i alla dessa trådar, kör det du tycker dig ha råd med.
Inte det en äldre släkting hjälper dig ha råd med.
Jag har och kommer säkert göra en hel del saker fel i mitt liv, men jag försöker så gott det går att stå på egna ben och göra rätt för mig, hitils har det gått utmärkt.
Men jag vet att en del har det svårare på många plan att klara ta ansvar för sig själva och sin egen ekonomi tex...
//Tobbe
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Jo, det är väl så det borde vara!

Fast jag tycker försäkringsbolagen motarbetar sig själva när de ger en mycket lägre premie när du delar hojen med en äldre snubbe. Basera premien på den som är yngst så slipper vi nog en liten del av problemet!

tobbeviking skrev:
Som jag sagt i alla dessa trådar, kör det du tycker dig ha råd med.
Inte det en äldre släkting hjälper dig ha råd med.
//Tobbe
 

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RGV 250 -92
Först vill jag bara säga grattis till en kanonhoj.

Dock fattar jag inte varför du köper en sådan här hoj utan att ens ha körkort. En hoj med drygt 150 hk är livsfarlig i händerna på dig. Visst, du kan försöka övertala dig själv att köra lugnt men efter ett tag är det full rulle som kommer att gälla och då är det oftast bara en tidsfråga innan något allvarligt händer. Grym hoj i övrigt, dock till fel person anser jag.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
OK, Nu vet vi vad alla vad alla tycker... Så snälla Swedie Stäng tråden!!!!!!!!!
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ulvheden skrev:
Jo, det är väl så det borde vara!

Fast jag tycker försäkringsbolagen motarbetar sig själva när de ger en mycket lägre premie när du delar hojen med en äldre snubbe. Basera premien på den som är yngst så slipper vi nog en liten del av problemet!
Jo jag tycker likadant, är väl det jag menar med att försäkringen ska bli mer personlig.
Har bara lite svårt att få det ur mig... :tungan
//Tobbe
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
stony skrev:
Fin hoj (har en exakt likadan)
ta det lugnt på vägarna sen, haft min i 2 år nu och den överaskar fortfarande,

Ps jag kan inte ens köra cross så tänk på att det är helt skilda saker :) Ds


*Edit* Hur många mil har den rullat?

tjo! japp blir o åka fint o lära sig hojen..ja cross är nått helt annat...1033 mil har den gått..:) din då?
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Wheelie84 skrev:
tjo! japp blir o åka fint o lära sig hojen..ja cross är nått helt annat...1033 mil har den gått..:) din då?

Och nu har du hela vintern på dig och putsa också..
org_equals].gif


*ps* snyggaste färgerna lyckades du få också
 

Lightning

Använd omvänd psykologi...
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Strömsund
Hoj
Honda CR450F Motardo
Wheelie84 skrev:
Är fan alltid klagomål på det här forumet..nybörjare på landsvägs hoj..ja..men har kört cross sen jag var 8 år...så du menar att jag ska köpa nå gammalt skrot bara för jag kommer kvadda eller? lovar det inte blir några vurpor.

Hehe, jag har en exakt sådan hoj (MIN FÖRSTA HOJ NÄMLIGEN OXÅ!) Kör oxå cross, sedan 6 års ålder... Lovar att du inte kommer att kunna hålla dig ifrån slang åkningen! Underbar hoj... :)

Rock hard! :yoparty
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Wheelie84 skrev:
tjo! japp blir o åka fint o lära sig hojen..ja cross är nått helt annat...1033 mil har den gått..:) din då?

Det var som fan.. precis så långt har min också gått :va

Måste ner till garaget å kolla så den står kvar :hihi

Detta är min :tummenupp
 

Bifogat

  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    133.1 KB · Visningar: 85

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
stony skrev:
Det var som fan.. precis så långt har min också gått :va

Måste ner till garaget å kolla så den står kvar :hihi

Detta är min :tummenupp
hehe..fränt! hade ut hojen idag o putsade på den..har fixat garage plats nu för vintern också..:) :yoparty
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
P@trik skrev:
Men för helvete stony,har du haft hojen i två år och bara kört 1000mil..

Skärpning.. :hjälm


Ja vad ska man ha för bortförklaring... :va

Har inte haft nån att åka med :rolleyes:
Polarns hoj blev snodd.. kompisarna sket i att ta kort.. dom som har kort är tråkiga..

Nä va fan.. jag är en louser :(
ska nog ta mig lite mer ångestladdad black velvet Whisky

Å inte nog med det! det värsta är att jag kör som en kärring också :3freak :hihi
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Lightning skrev:
Hehe, jag har en exakt sådan hoj (MIN FÖRSTA HOJ NÄMLIGEN OXÅ!) Kör oxå cross, sedan 6 års ålder... Lovar att du inte kommer att kunna hålla dig ifrån slang åkningen! Underbar hoj... :)

Rock hard! :yoparty

Får man bara fråga, om du är 86'a så får du ju inte riktigt köra den där mc'n än? =0 kör du på bana eller är du lite olaglig?
 

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Taberg
Hoj
Gul
:angel

Grattis till ett bra köp


Jag köpte själv min första hoj i våras, en CBR 929RR, och med helt färskt körkort, jag har inte klotat en enda gång.


Det går att köra ihjäl sig på en vanlig cykel oxå, då menar jag de utan motor.


Använd huvudet och njut av din pärla, jag njutaer av min varje gång jag sitter på den.

Honda hela dagen, hynda hela natten
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
myztify skrev:
:angel
Det går att köra ihjäl sig på en vanlig cykel oxå, då menar jag de utan motor.
Snälla ni, läs inte det där. Det blir betydligt tråkigare när man klotar med mc! Försök att förstå att det gör ONT att vurpa på hoj - och det spelar ingen roll hur mycket skyddskläder du har om det råkar vara din lilla otursdag. Kan betyda år av rehabilitering till ett normalt liv (tex).
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
myztify skrev:
:angel

Grattis till ett bra köp


Jag köpte själv min första hoj i våras, en CBR 929RR, och med helt färskt körkort, jag har inte klotat en enda gång.


Det går att köra ihjäl sig på en vanlig cykel oxå, då menar jag de utan motor.


Använd huvudet och njut av din pärla, jag njutaer av min varje gång jag sitter på den.

Honda hela dagen, hynda hela natten
Tackar! skit nöjd med hojen..honda skare va..har 2 hondor nu..en cross också..så nu är det bara rött..:) japp blir och ta det lungt innan man lärt sig hojen..men man ska alltid köra med huvudet..o gasa på rätt ställen..skriver mc teori nästa vecka..ner på körskolan ef jobbet o nöta lite idag..:)
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f
Grattis till en skitfin hoj,
körde själv en hel del med en 954 -03:a förra året. En kanonhoj som jag verkligen gillar, även om jag föll för en gixxer 1000 i år.
Tror nog inte att du kunde köpt en roligare hoj för pengarna!
Men snälla tänk på att det är en extrem hoj du köpt och kör med hjärnan!!!
Har nu kört 300 mil med min nya Gixxer och har fortfarande stor respekt för den. (954 är iof snällare, men vi pratar ändå om 154hk)
Mvh.

Ps. Bry dig inte om alla surpuppor. (Om man nu väljer att skenförsäkra ska man nog inte skriva ut det här på forumet...) Själv åker jag halvförsäkrat (Dyrt men värt varenda krona) Ds.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Funker Vogt skrev:
Tjena!

Nu skickade jag på rent djävelskap in just de här uppgifterna att en kille född 84 har en farsa som har en 02a fireblade skenförsäkrad på sin far i borlänge till alla försäkringsbolag jag känner till.

Så nu är det bara att vänta på rättvisan lille pojk!

Edit, tangentsladder. :D


Annars allt bra eller?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top