Ulvheden
Äntligen med hoj igen :)
Det jag menade med jämförelsen med mitt eget ärende var att det kostar ju försäkringsbolaget en faslig massa pengar om man kraschar, då har det inte så stor betydelse om du betalat in 10 papp eller 30 papp i premie.
Kostnaden för försäkringsbolaget blir bra mycket mer än så. Bäst är ju att inte krascha alls....
Min plan är att inte krascha alls men det är ju tyvärr sånt som kan hända & då är hojen det jag bryr mig minst om.
Har man ny hoj så kan man behöva helförsäkring men allt äldre än 2år behöver inte mer än halvförsäkring i mina ögon. Numera har jag endast trafik!
Kostnaden för försäkringsbolaget blir bra mycket mer än så. Bäst är ju att inte krascha alls....
Min plan är att inte krascha alls men det är ju tyvärr sånt som kan hända & då är hojen det jag bryr mig minst om.
Har man ny hoj så kan man behöva helförsäkring men allt äldre än 2år behöver inte mer än halvförsäkring i mina ögon. Numera har jag endast trafik!
tobbeviking skrev:Vad det gäller ditt försäkringsärende så förstår jag inte alls ditt resonemang.
Ska du krascha varje säsong med totalskrot och svåra skador som följd, eller vad är din plan?
Men jag förmodar att du kommer fortsätta köra hoj och betala in stålar vidare?
Du kan ju inte se det från ditt enskilda fall, man betalar ju till ett kollektivt system.
Jag har tidigare nämt att hojen är cool, men sken är väldigt ocoolt.
//Tobbe