Honda cbr

CBRpower

Jonte
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda cbr 125r
Hej alla!

Jag har hört av en kille som jag träffade att det bara finns en strypning i en cbr 06. Och det är i cdi boxen. Vet ej om detta är sant.
Så jag undrar om de är nån som kan berätta lite hur man kan trimma den osv. Och sen har jag en annan fråga.
Det står i pappren att den är på 9 kw, men dom får ju vara 11 enligt lag? Så hur kan jag göra för att få upp kw?

Mvh jonte som just tagit kort! :]
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
CBRpower skrev:
2465854 Hej alla!

Jag har hört av en kille som jag träffade att det bara finns en strypning i en cbr 06. Och det är i cdi boxen. Vet ej om detta är sant.
Så jag undrar om de är nån som kan berätta lite hur man kan trimma den osv. Och sen har jag en annan fråga.
Det står i pappren att den är på 9 kw, men dom får ju vara 11 enligt lag? Så hur kan jag göra för att få upp kw?

Mvh jonte som just tagit kort! :]


Nej, den har ingen strypning. Vill du ha mer effekt får du trimma den.
 

CBRpower

Jonte
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda cbr 125r
Måste bara veta vad jag ska ha för saker för att trimma ;o Mina kompisar drar mig nästan me sina moppar och de är ju lite jobbigt! :tungan
 

erikp

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Skaune
Hoj
cbr 600
CBRpower skrev:
2465886 Måste bara veta vad jag ska ha för saker för att trimma ;o Mina kompisar drar mig nästan me sina moppar och de är ju lite jobbigt! :tungan


hahaha fy fan vilken jävla skit hoj cbr är
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
CBRpower skrev:
2465886 Måste bara veta vad jag ska ha för saker för att trimma ;o Mina kompisar drar mig nästan me sina moppar och de är ju lite jobbigt! :tungan

den har inte äns 9kw orginal om du bänkar den, det som står i papprena är bara något som honda själva har uppskattat. så du kommer inte upp till 11kw utan att lägga en massa tusenlappar, om du tycker det är värt det.

erikp skrev:
2466030 hahaha fy fan vilken jävla skit hoj cbr är

du har en cbr själv?
 
Last edited:

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Jag har hört att det är drevningen på den som är en strypning för avgaskraven. Har en kompis som har en cbr och han ska prova o slänga på en kugg mindre på framdrevet för den orkar ju inte ut på 6ans växel cbr'n. De vet ju ni alla som har de den kan varva 5an men 6an så stannar den bara där o orkar inte den har ju en hel växel kvar.
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Tozerd skrev:
2479954 Jag har hört att det är drevningen på den som är en strypning för avgaskraven. Har en kompis som har en cbr och han ska prova o slänga på en kugg mindre på framdrevet för den orkar ju inte ut på 6ans växel cbr'n. De vet ju ni alla som har de den kan varva 5an men 6an så stannar den bara där o orkar inte den har ju en hel växel kvar.

Du kan väl skriva här & berätta hur det gick sedan?
 
Last edited:

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Grappy skrev:
2480232 Du kan väl skriva här & berätta hur det gick sedan?

Ajjemän självklart :tummenupp

Träffade han ikväll han ska lämna in sitt drev imån eller va de va dom skulle kolla på de för han trodde han i butiken hade ett sånt hemma.
Ifall detta går bra så kommer ja göra lika dant.


Men ja kommer med reslutat sedan :)
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Tozerd skrev:
2481060 Ajjemän självklart :tummenupp

Träffade han ikväll han ska lämna in sitt drev imån eller va de va dom skulle kolla på de för han trodde han i butiken hade ett sånt hemma.
Ifall detta går bra så kommer ja göra lika dant.


Men ja kommer med reslutat sedan :)
Härligt! :tummenupp
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Jag är också nyfiken. Min RR orkar varva ut om jag inte har motind och uppförsbacke fast det kan ju ändå bli en markant skildnad
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top