Honda CBR1000F - tråden

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Trevligt :yoparty Skojigt att det kommer in fler och fler som skaffat 1000F, trevlig cykel oxå :tummenupp Kan vara lite dåligt med aktivitet bland våra gelikar men vi får väl dra upp tempot lite :crash

Grattis till en cykel som kommer ge dig en massa billiga och duktigt trevliga mil :tummenupp
 

Sundorf

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2013
Ort
Göteborg
Hoj
1992,Honda, Cbr 1000f
:hej Tackar ser fram emot många härliga mil på Cbr:en.
Många kanske fortfarande e inne i vinterdvalan men dom vaknar nog snart :smasha
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Dvala vet jag inte om jag lider av. Pekar mer åt någon form av fläcktyfus som lillgrisen lider av. :hihi
DSCN3461.jpg
 

McPot

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
1988, Honda CBR 1000 F
Bara för att dubbelkolla. När jag ska ha loss hjulen på min SC21 så verkar det som att det är den högra 27mm bulten som ska lossas för att få loss axeln? och 21mm fram? de verktygen som var i hojjen räckte inte långa vägar så jag behöver skaffa större saker men drygt om man inte får rätt storlek :p
 

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Fram har du ju en klämbult på gaffelbenet va??? Isf släpp på den och gänga ut axeln. Bak har du en bult som sitter i axeln från höger sida och sen drar du ut axeln åt vänster :) Iaf om det är likt som på -93 och nyare
 

jakobmagnusson

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
Enebyberg
Hoj
Honda CBR 1000F -89
Hej! Nu vaknar vi till liv igen... Körde hem hojen från jobbgaraget i måndags.. Stiftbyte, sen ska det bara vara att tanka och åka..
Vi hörs,
Jakob
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Förlåt det var inte meningen! :) men det kom en och bjöd bra för den så jag vart tvungen. Men då blev det en honda crf 450x istället.:tummenupp

Du har fastnat i endurovärlden låter det som?! Kunde ju fortsatt att köra dubbelt ju. Men du kanske har någon ny landsvägare bakom något garage någonstans? Eller har du lagt vanlig körning på hyllan helt?
Nu blir du ju tvungen att komma upp och köra på våra endurobanor så fort dom öppnas som straff!!! :fakta
 

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Du har fastnat i endurovärlden låter det som?! Kunde ju fortsatt att köra dubbelt ju. Men du kanske har någon ny landsvägare bakom något garage någonstans? Eller har du lagt vanlig körning på hyllan helt?
Nu blir du ju tvungen att komma upp och köra på våra endurobanor så fort dom öppnas som straff!!! :fakta
Jag kommer. Tala om när den öppnar bara. :):näsblod
 

jakobmagnusson

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
Enebyberg
Hoj
Honda CBR 1000F -89
Hej!
En liten retsam ska: Min CBR 1000F -89 är lite kinkig att få igång när det är under +10. Tex i höstas när jag skulle köra till uppställningsgaraget i oktober (+5), eller igår när det var 9-10 grader. Den hoppar igång till slut, men det tar ett visst nötande.

Choken går ut fullt när jag kollar reglaget under tanken. Bytt stift (de gamla såg ok ut, ljusbruna och fina).
till saken hör att hojen har 4-1, dynajet och bänkad.

Den startar hur fint som helst hela sommaren, men då är det väl alltid över +15..

Några tips på vad det kan vara? Nåt med bestyckningen? Annat?

Edit: Eller är det helt enkelt så att man ska prima 1-2 gånger med gasen så att axpumpen sprutar in lite soppa? Har inte kört förgasarfordon på länge ;)

Mvh,
Jakob
 
Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Hej!
En liten retsam ska: Min CBR 1000F -89 är lite kinkig att få igång när det är under +10. Tex i höstas när jag skulle köra till uppställningsgaraget i oktober (+5), eller igår när det var 9-10 grader. Den hoppar igång till slut, men det tar ett visst nötande.

Choken går ut fullt när jag kollar reglaget under tanken. Bytt stift (de gamla såg ok ut, ljusbruna och fina).
till saken hör att hojen har 4-1, dynajet och bänkad.

Den startar hur fint som helst hela sommaren, men då är det väl alltid över +15..

Några tips på vad det kan vara? Nåt med bestyckningen? Annat?

Edit: Eller är det helt enkelt så att man ska prima 1-2 gånger med gasen så att axpumpen sprutar in lite soppa? Har inte kört förgasarfordon på länge ;)

Mvh,
Jakob

Kan vara så att det är dags för en synkning på förgasarna. Men då brukar dom gå lite orent i början av gaspådrag också. Knepigt att den startar utan problem vid +15 och över. :va
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Ny färg på hojen efter allt plastande i vintras gjorde susen. Men fick dra om allt nytt silver då nyansen inte stämde till 100%.
brumbrum.jpg
 

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
:D Helt rätt och jag bara väntar på att gården ska torka upp så det går ta fram cykeln ur bunkern :) Vill oxå fixa till den, har så många planer och även delar som bara väntat hela vintern..... Ett riktigt garage vore good shit tycker jag :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top