Nåt radikalt på elektronikfronten? TC? Ännu vassare race ABS?Ser ut att stämma bra, men långt ifrån alla uppdateringar syns på bilderna.
Se bara på MotoGP hojen, inte mycket ändrades tills i år, men den går ganska bra?!
Ny fjädring, ny el, uppdaterad motor (block, cylinder, kammar mm), nya super lätta fälgar och några hundra små saker till.. Det gör skillnad även om jag kanske hoppats på en mer radikal förändring.
Men det ser grym ut!
Man uppdaterar väl knappast 2012 med bara 1 år till totalt modellbyte?Med tanke på att Yamaha inte uppdaterar R1:an allt för mycket inför nästa år (förutom 7-stegs TC då) så tror jag inte heller att Honda slår på den stora trumman med helt ny modell.
Nåt radikalt på elektronikfronten? TC? Ännu vassare race ABS?
BIKE säger nej gällande TC.
http://www.bike.se/nyheter/har-ar-nya-honda-cbr-1000-rr-92012
Nåt radikalt på elektronikfronten? TC? Ännu vassare race ABS?
BIKE säger nej gällande TC.
http://www.bike.se/nyheter/har-ar-nya-honda-cbr-1000-rr-92012
Hoppas verkligen att detta är den nya Hondan, då slipper man ju byta hoj igen!
Värre om dom släpper nåt nytt o fräscht..
EN enda handlare i Hong Kong som har ett Ex i hela världen av den nya Hondan? Ingen info från eller pressrealese från Honda?
Detta kan ALDRIG vara den nya 2012 supersporten, enl mig.
Vad det är för något som vi ser på bilderna är en bra fråga dock.
Entusiastbygge?
Missade du att läsa hela posten?
Ja, nya inställningar för bränsleinsprutningenlite mer än en facelift.
Ja, nya inställningar för bränsleinsprutningen
Nästan en helt ny hoj då.
Inte för att det skall räknas som en helt ny hoj och inte bara en facelift.Kammar, hjul och fjädring räknas inte?
Nytt styling paket
Frontkåpa och bak parti i en mer aggressiv och dynamisk design.
Ny främre och bakre fjädring
För första gången på en produktion motorcykel används en avancerad bakdämpare med dubbelrörs-design för att ge en mer exakt och överlägsen dämpning med förbättrad dämpkraft jämför med tidigare årsmodeller. 2012 års CBR1000RR har också funktioner som en inverterad 43 mm teleskopisk framgaffel med Showa” Big Piston” teknik med förbättrad dämpning. Den förbättrar också däckets grepp mot vägbanan och ökar stabiliteten vid inbromsning.
Ny bränsleinsprutning
Nya inställningar för bränsleinsprutningen för 999cc inline-4 motorn, gör årets Fireblade ännu smidigare och enklare att använda, särskilt vid små gaspådrag.
Nya 12-ekrade hjul
Fräcka och iögonfallande, 12-ekrade aluminium fälgar ger en förbättrad chassi-styvhet i sitt samarbete med de nya fjädringskomponenterna.
Utökad instrumentering
Den nya CBR1000RR Fireblade har en Flerfunktionskonsol instrumentpanel av flerfunktions modell och nu med lap timer, växellägesindikator samt varvräknare och fyra olika displayer.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |